فاینانس برای انتقال آب ارس
به گزارش تابناک تبریز، معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر خود به تبریز از تصویب فاینانس 688 میلیون یورویی برای تأمین آب شرب تبریز و سایر شهرهای استان خبر داده و گفته است : این مورد جزو موارد استثنائی مصوبات ما بود. ما به احیای دریاچه ارومیه به شکل جدی متعهد هستیم و همه باید کمک کنند و منابع بودجه‌ای آن هم باید تأمین شود.
کد خبر: ۵۰۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 15 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر خود به تبریز  از تصویب فاینانس 688 میلیون یورویی برای تأمین آب شرب تبریز و سایر شهرهای استان خبر داده  و گفته است : این مورد جزو موارد استثنائی مصوبات ما بود. ما به احیای دریاچه ارومیه به شکل جدی متعهد هستیم و همه باید کمک کنند و منابع بودجه‌ای آن هم باید تأمین شود.
 
. این در حالی است که چند روز پیش استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از سند تدبیر و توسعه استان که با اصلاحاتی همراه شده بود در این خصوص اظهار نظر متفاوتی را داشته است :
خدابخش روایت دقیق تری دارد از انچه که معاون اول رییس جمهور آنرا مورد استثنایی مصوبات دولت در مورد تبریز می داند .خدابخش  که مدیریت میدانی استان را بر عهده دارد ابتدا منکر اصالت تحقق چنین فاینانس هایی می شود اما بعد از این نکته ، اشاره مهمی هم به ضعف ساختاری استان انهم از نوع ساختار تصمیم گیری دولتی آن می نماید و آن را دلیل اصلی عدم تحقق پروژه ها می داند.
 
خدابخش :در شورای اقتصاد 700 میلیون یورو فاینانس برای انتقال آب ارس به تبریز تصویب شد و وقتی پرسیدیم فاینانس این پروژه چیست، گفتند در دولت قبل تصویب شده 100 درصد فاینانس خارجی باشد در حالی که هیچ تأمین کننده‌ای در دنیا قبول نمی‌کند تأمین کننده 100 درصدی باشد و حداقل باید 15 درصد آورده داشته باشیم.
 
استاندار به درستی معتقد است  باید توسط بخش خصوصی کشور استان را آباد کنیم و به بخش شبه دولتی مثل صندوق‌های بازنشستگی، بنیادهای تعاون و انواع واحدهای شبه دولتی که منابع قابل توجهی دارند، تکیه کنیم.
 
چند نیروگاه جدید با 5 هزارمگاوات که قرار بود شروع شود، نشد چرا که ساختار اداری به قوت قبلی خود باقی بوده و تغییر نیافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :