بازدید امام جمعه تبریز از پارک مفاخر تبریز؛
شهردار منتخب تبریز در جریان بازدید نماینده ولی‌فقیه از نابسامانی‌های اخیر پارک طوبی، گفت: امیدواریم با همکاری اداره‌کل اوقاف، پارک زیبای طوبی را در خدمت استفاده مناسب شهروندان قرار دهیم.
کد خبر: ۵۰۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلین آل‌هاشم، در حاشیه  بازدید از مجموعه پارک مفاخر ، با قدردانی از شهرداری تبریز اظهار داشت: شهردار منتخب تبریز  و مجموعه عوامل اجرایی شهرداری، در روزهای اخیر، زحماتی را برای رسیدگی به وضعیت این پارک انجام دادند که قابل‌تقدیر است.
 
امام جمعه تبریز:سامان‌دهی پارک نیازمند همکاری بین شهرداری و اداره‌کل اوقاف است/شهین باهر: سامان‌دهی پارک در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفت 

وی ادامه داد: اقدامات شهرداری موجب شد در این پارک حضور یافته و از وضعیت کلی آن بازدید کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که سامان‌دهی پارک نیازمند همکاری بین شهرداری و اداره‌کل اوقاف است، افزود: یک سری هماهنگی ها با مدیرکل محترم اوقاف و شهردار محترم باید صورت بگیرد تا به امید خدا، مردم عزیزمان، بیشتر و بهتر بتوانند از این پارک بهره ببرند تا هم قوانین اوقاف رعایت شود و هم شهرداری بتواند خدمات خود را اجرایی کند.

یادآور می‌شود امام جمعه تبریز در خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته، بر لزوم رسیدگی به وضعیت تابلوهای مفاخر موجود در پارک طوبی تاکید کرده بود.

در بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلین آل‌هاشم، دکتر شهین‌باهر شهردار منتخب تبریز، عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز و موسایی شهردار منطقه ۲ تبریز نیز حضور داشت.
 
 
دکتر ایرج شهین‌باهر نیز یادآور شد: پارک طوبی، سال‌ها پیش، با همت شهرداری تبریز احیا شده و پس از بحث‌های مربوط به مالکیت پارک، با رای مرجع قضایی، در خدمت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که مطابق رای قانونی، شهرداری تبریز از سال ۹۲، تنها عهده‌دار فضای‌سبز پارک بوده‌است، گفت: متاسفانه بخش‌هایی از پارک، وضعیت نامطلوبی یافته و همین امر موجب شده با تاکیدات حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم، سامان‌دهی پارک در دستور کار شهرداری تبریز قرار بگیرد.

شهردار منتخب تبریز ادامه داد: مصمم هستیم با هماهنگی اداره‌کل اوقاف، در آستانه رویداد گردشگری ۲۰۱۸، این پارک را سامان‌‌ داده و در خدمت استفاده مطلوب شهروندان قرار دهیم.

وی با اشاره به این‌که پارک طوبی، آرامگاه مشاهیر مهمی از  قبیل باقرخان، آیت‌الله شهیدی، مرحوم حاج‌رضا طوبی و استاد نخجوانی است، افزود:  بخش‌های جنبی و کاربردهای متنوع پارک طوبی، باید به تناسب جایگاه فاخر پارک، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که این امر نیازمند همکاری مجموعه اوقاف استان است.

دکتر شهین‌باهر در پایان تاکید کرد: اهداف مهم تبریز ۲۰۱۸، با اختیارات محدود شهرداری، نمی‌تواند به ثمر برسد و از این رو، همکاری و نقش‌آفرینی عموم دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
 
 
پارک طوبی، مطابق رای مرجع قانونی، از سال ۹۲ در اختیار شهرداری تبریز نیست و به جز امور فضای سبز، مدیریت، حفاظت و نگهداری سایر بخش‌های آن بر عهده اداره كل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي اداره است. با این‌حال، در ماه‌های اخیر، مشاهدات کلی و گزارش‌های مردمی، از وضعیت اسفبار در بخش‌های مختلف این پارک زیبا حکایت دارد. تبدیل مجموعه مفاخر به انباری، غیب‌شدن کتیبه‌های برنزی پیرامون پارک، انباشتن موکت در گوشه‌و کنار پارک و حذف سیستم روشنایی برای صرفه‌جویی در برق! از نارسایی‌های این پارک بوده  که گلایه‌های شهروندان را در پی داشته است.

شهرداری منطقه ۲ تبریز، پس از تاکیدات نماینده معزز ولی‌فقیه در استان، رسیدگی به وضعیت نابسامان این پارک را با اجرای برنامه پاکسازی، شست‌وشو، لکه‌گیری و آسفالت، تنظیم وضعیت روشنایی و مرمت رویه شیشه‌ای تابلوهای مفاخر در برنامه کاری خود لحاظ کرده‌است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار