تسنیم:نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در به روز کردن مباحث تبلیغ به تبادل نظر و همدلی نیاز داریم تصریح کرد: باید توسط علمای بلاد فضای جدیدی برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 18 October 2017
 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان شرقی که در پاویون فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد با اشاره به سابقه 50 ساله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور اظهار کرد: در دوران خفقان تاریخ و دوران ستم‌شاهی اعضای این جامعه با سخنرانی‌های افشاگرانه پایه‌های طاغوت را متزلزل کرده و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب هم فعالیت‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدرت تاکنون ادامه داشته و دارد، افزود: از سال 1378 نخستین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین را با هدف بررسی و همفکری در مورد مسائل روز کشور توسط علما در قم برگزار کردیم که تاکنون 10 اجلاس سراسری علمای بلاد برگزار شده است و در مورد مسائل و نیازهای جهان اسلام به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اجلاسیه‌های استانی و منطقه‌ای جامعه مدرسین با عنوان «علمای بلاد» هم در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای هم فردا و پس فردا به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم انتخاب استان‌های قوی فرهنگی به عنوان میزبانی علمای بلاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و بررسی آسیب‌های اجتماعی مهمترین رویکرد این همایش بزرگ علمای منطقه شمال غرب در تبریز است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت خودش باید سازوکاری برای نقش هدایتی‌اش در جامعه تدوین کند ابراز داشت: امروزه در کشور تهاجم فرهنگی دامن‌گیر مردم شده است که باید در این مورد هم برنامه ریزی جدی و اصولی توسط علمای بلاد صورت گیرد.

حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه در به روز کردن مباحث تبلیغ هم به تبادل نظر و همدلی نیاز داریم تصریح کرد: باید توسط علمای بلاد فضای جدیدی برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :