ترامپ به زودي خواهد فهميد مي تواند با شمشير اعراب برقصد، اما با توپ و تانك و تفنگ و موشك سپاه هرگز!

شمشير اعراب بيش از 60 سال است در غلاف است و آنها تنها با شمشير مي رقصند، اما هرگز عليه كفار و مشركين در منطقه كه بيش از نيم قرن است يك ملت را آواره و يك سرزمين اسلامي را غصب كرده اند، به كار نبردند.

قارون‌هاي عرب در برابر تجاوز به نواميس مسلمين و يورش كفار و مشركين به بلاد اسلامي نه تنها سكوت، بلكه همراهي كردند. عوض اينكه شمشيرها را از نيام بركشند و با آنها بجنگند، 50 سال است با آنها مِي مي‌نوشند و مي‌رقصند. ترامپ بايد بداند با شمشير اعراب مي شود رقصيد اما با تفنگ سپاه هرگز نمي‌شود رقصيد. نطق بيست دقيقه‌اي ترامپ در جمعه گذشته يك دلگرمي به حاميان تروريسم بود. اعلام تحريم‌هاي جديد به ويژه تحريم سپاه، يك تلاش مذبوحانه براي نجات تروريست‌ها در منطقه است. آمريكايي‌هاي «شيرين مغز» فكر مي كنند فتوحاتي را كه نمی توانند در يك نبرد نظامي پرهزينه به دست آورند، از طريق مذاكره و توافق مي توانند آن را به چنگ آورند.

آنها بايد بدانند برجام اولين و آخرين مذاكره با آمريكايي‌هاست . آنها آرزوی مذاكره جديد براي تكرار زياده خواهي هاي خود را به  گور مي برند.

آمريكايي‌ها مي دانند كه در برابر ارتشي كه با اين منطق به ميدان آ‌مده كه؛ «بكشد پيروز است و كشته شود پيروزتر»، حرفي براي گفتن ندارند. به همين دليل طي چهار دهه اخير، نقشه يك حمله نظامي درازمدت را نكشيدند. عمليات طبس هم كه يك حمله محدود براي نجات گروگان‌ها بود به شكست انجاميد، چرا كه اگر مردم و مسئولین هم بر فرض محال خواب باشند، خدا بيدار است و پوزه يانكي‌هاي كافر را به خاك مي مالد.

اين سخن استاد رحيم پور ازغدي كه؛ «برخورد ترامپ با برجام يك دوره فشرده آمريكاشناسي بود»، يك سخن عميق و حكيمانه است. دولتي كه مسئولین آن با افتخار بگويند هيچ قرارداد و پيماني براي آنها لازم الرعايه و محترم نيست، نه قابل اعتماد است نه قابل مذاكره! از اين پس نه تنها دولت ايران، بلکه هر دولتي بخواهد با آمريكا توافقي بكند بايد بداند كه طرف مقابل هيچ تعهدي براي پذيرش قطعي توافق ندارد.

اگر بخواهيم دانش آمريكاشناسي خود را ارتقاء دهيم به اين واقعيت مي‌رسيم كه؛

1- آمريكا ام الفساد قرن است

2- منازعه ما با آمريكا، منازعه اسلام و كفر است. قرآن مي فرماید؛ «به ظالمین و كفار اعتماد نكنيد.» ظالم‌تر از آمريكا وجود ندارد

3- آمريكا شيطان بزرگ است

4- آمريكا تروريست بالذات دولتي است و سرتاسر جهان را به آتش كشيده است

5- در غرب به ويژه آمريكا هيچ خبري جز عقب نگه داشتن ما از قافله تمدن نيست.

اين گزاره ها و واقعيت‌ها را امام (ره) بارها فرموده است. چرا بايد اين شناخت را دوباره تجربه كنيم؟

موضوع ديگري كه امام (ره) بارها فرموده اند اين است كه؛ «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.» تجربه حيات عزت آفرين 40 ساله نظام اسلامي اين حقيقت را به طور وضوح نشان مي دهد. اگر آمريكا غلطي مي توانست بكند در اين چند سال مي كرد.

ترامپ در نطق خود گفته است؛ «كنگره در برجام بازنگري كند و چند ماده و تبصره به آن بيفزايد.» بعد هم گفته؛ «نهايتاً برجام را لغو مي كنم!» حماقت يك رئيس جمهور در اندازه كشوري به نام ايالات متحده آمريكا چه قدر بايد باشد كه هم پيشنهاد مذاكره مي دهد و هم طرح زياده خواهي مي‌كند و بلافاصله هم مي گويد پس از طي اين مراحل، آن پيمان را لغو مي كنم!

يكي در كاخ سفيد نيست به او بگويد وقتي نطق مي خواهي بكني كه در آن مناسبات خود را با دنيا تعريف كني، يك كمي كمتر مشروب بخور تا بداني چه مي گويي؟!

ترامپ هم از نظر جسمي و هم از نظر روحي مست قدرت و ثروت است، يكي بايد او را از اين مستي خارج كند. بعيد است از همكاران او در كاخ سفيد يا همپيمانان او در اروپا و خليج فارس چنين توفيقي پيدا كنند.

اما او با اين تهديداتي كه عليه ايران و به ويژه سپاه كرد با اراده پولادين رزمندگان سپاه اسلام مجبور است از مستي خارج شود.

 اگر تهديدات ابلهانه او در آسياي جنوب شرقي تكرار شود، ممكن است كر‌ه ‌اي ‌ها با انفجار يك بمب اتمي يا هيدروژني، او را از خواب بيدار و از مستي خارج كنند. او بايد هزينه‌هاي اين جنگ افروزي را بپردازد. آن روز است كه نخبگان آمريكا كه ديوانه ‌بازي ‌هاي او را طراحي كرده و مي كنند بايد هزينه و فايده كنند، ببينند اين مستي و ديوانگي چه قدر به حجم ارقام نجومي بدهي‌هاي دولت آمريكا مي‌افزايد؟

درآمد آمريكا از حمايت تروريسم در منطقه و دولت‌هاي تروريست پرور به هيچ وجه كفاف هزينه هاي آن را  نمي دهد. به ويژه آنكه  اگر آتشي در منطقه برافروخته شود، از ايالت پنجم آمريكا در منطقه يعني رژيم صهيونيستي اثري باقي نخواهد ماند.

 
 
محمدكاظم انبارلويي