نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
تسنیم: نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب را یادآور شد و افزود: این حرف‌های باطل ترامپ کم ارزش‌تر از آن است که ارزش پاسخگویی داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 19 October 2017
 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در اختتامیه هشتمین اجلاس منطقه‌ای «علمای بلاد» که در تالار مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، تبریز را شهر عالمان و مراجع و اندیشمندان دانست و اظهار کرد: اجلاسیه امسال در تبریز یکی از اجلاسیه‌های کم نظیر و پربار برای مسائل روز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و مسائل حوزه‌های علمیه بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن بنا بود روحانیت را منزوی و تبعید کند ولی با امدادهای الهی، نظام طاغوت دست نشانده استکبار ساقط شد افزود: مرحله دوم انقلاب مبنی بر «تثبیت انقلاب» با نام اسلام و اهل بیت (ع) انجام شد که در 4 دهه اخیر این مرحله پشت سر گذاشتیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مرحله سوم انقلاب اسلامی را در پیش داریم ابراز داشت: مرحله «تداوم انقلاب اسلامی و پایه گذاری تمدنی نوین» را باید با قدرت تمام به پیش ببریم که مسئولیت روحانیت در این مرحله چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه امروزه روحانیت دغدغه دین، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی و... دارد و آرامشی برای روحانیت متصور نیست، ادامه داد: روحانیت می‌داند که از هر سو تهدیدات داخلی و خارجی داریم و شب و روز در این مسیر تلاش می‌کند و آرامش ندارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر گلایه‌مندی از شعارهای «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» اضافه کرد: این شعارها به خاطر عملکرد شما در قبل و بعد از پیروزی انقلاب و جنایات متعددتان است، آیا این حق را به مردم نمی‌دهید که با کارهایی که انجام داده اید مردم مرگ بر آمریکا را از یاد نبرند؟

وی با بیان اینکه دشمن، سپاه قهرمان را مورد هدف قرار می‌دهد و آن را حامی تروریست معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: کمتر کسی در دنیا از مبارزات ضد‌تروریستی سپاه بی‌خبر است و اکنون سپاه به پناهگاه ملت‌ها و مستضعفان تبدیل شده است. 

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب را یادآور شد و افزود: این حرف‌های باطل ترامپ کم ارزش‌تر از آن است که ارزش پاسخگویی داشته باشد.

وی وظایف روحانیت در عصر حاضر را مورد اشاره قرار داد و گفت: روحانیت و حوزه‌ها باید آنچه تهدید داخلی است را شناسایی کرده و با آنها مقابله کنیم. نکند توطئه‌های دشمنان از سویی و مسائل داخلی از سوی دیگر برای مردم سرخوردگی ایجاد کرده و پاسداشت ارزش‌های انقلاب کمرنگ شود و اعتقادات جوانان تحت تاثیر فرنگ غرب قرار گیرد.

«نکند نفوذی‌های دشمن وارد میدان شده و دیر متوجه شویم» آیت الله حسینی بوشهری با بیان این مطلب افزود: نکند وحدت ما خدشه دار شود چراکه سیل آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و کم توجهی به دین زنگ خطری برای کشور است که روحانیت باید در این زمینه فعال بوده و تهدیدهای داخلی را شناخته و با آن مقابله کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار