کد خبر: ۵۱۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 23 October 2017
هنوز از موضوع مهم و خبرساز نفوذ احتمالی روسیه در انتخابات امریکا چند ماهی نگذشته است که است ساندی تایمز در مقاله ای تحقیقی ، ادعا می کند روسها این بار به سراغ دولت آفریقای مرکزی رفته اند. 
 
به گزارش تابناک تبریز، رییس جمهور جدید کشور  آفریقای جنوبی ، یعنی جاکوب زوما در حالی دست به انجام تغییراتی در لیست کابینه پیشنهادی خود به مجلس این کشور زد که چند ساعتی از دیدارش با یک گروه فرستاده سیاسی از مسکو نمی گذشت.
 
رسانه های افریقای جنوبی  گزارش دادند این گروه ، یک گروه سیاسی بوده است اما برخی از منتقدین ادعا می کنند به اسنادی دست یافته اند که نشان می دهد آنها عده ای از افسران امنیتی مسکو بوده اند.
 
آنها ادعا میکنند که معرفی دیوید مهلوبو برای تصدی وزارت انرژی این کشور به جای فیس موتامبی کار روس هاست.
 
روسیه و آفریقای جنوبی در سال 2014 قراردادی باهم امضا نمودند که طی آن قرار شده است روس اتم روسیه با همکاری ایسکام این کشور ، نیروگاه های اتمی تولید برق احداث کنند. هم اکنون 90 درصد انرژی این کشور از زغال سنگ استحصال می گردد که کارشناسان معتقدند نسبت به نیروگاه اتمی انرژی ارزانتری محسوب می گردد.
 
گفتنی است ساندی تایمز ادعا می کند انتخاب وزیر انرژی مورد نظر روسیه گام مهمی برای تثبیت این قرارداد سیسی – تجاری بین این دو کشور است.این در حالی است که در اپریل امسال دادگاه عالی کیپ داون این همکاری اقتصادی را غیرقانونی اعلام کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :