گزارش تابناک تبریز از افتتاحیه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه تبریز؛
کد خبر: ۵۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 31 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، امروز در دانشگاه تبریز دفتر تحکیم وحدت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه  افتتاح شد.
آیین افتتاحیه لزوما نشان از نگاه راهبردی پیش برندگان امور تشکلی دارد. انتخاب سخنران ، دعوت از فعالین  سیاسی و حتی صحنه آرائی های سن، و یا انتخاب گروه سرود و یا کلیپ هایی که قبل از برنامه پخش می شوند و  دهها حاشیه دیگر چنین  مراسماتی  را می توان به عنوان فکت های سیاسی مورد بررسی قرار داد و از آنچه در ذهن گردانندگان این تشکل ها  می گذرد خبر گرفت.
 
عنوان محتوایی برنامه شعار عدالت محور اصلی انقلاب بود . از همین شعار میشد فهمید که تحکیمی های نوپای تبریز در اندیشه فسادستیزی هستند. آن هم با رنگ  و بوی سعید زیباکلام.
 
سخنران برنامه از فعالین مشخص اصولگرایی است بعد از خیرمقدم کوتاه و تقریبا کلی گوئی های رییس آرام دانشگاه تبریز ، به بیان دیدگاه های خود پرداخت.
 
او انتقادات  متعددی را به مسئولین چه از نوع اصلاح طلب و چه از نوع اصولگرایش وارد نمود. از جنس همان انتقاداتی که احمدی نژاد در سال 84 با محوریت انها به ردای ریاست جمهوری رسید و جالب این جاست که همو نیز امروز مورد حمله سعید زیباکلام قرار گرفت.
 
زیباکلام گفت : این سرطان پیشرفته فساد نهادینه شده ای که در کشور رایج است یقینا ما را در برابر استکبار به تسلیم وادار خواهد نمود. او البته علاوه بر روحانی ، حتی آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه وقت  از گزند انتقادات تند وتیز خود مصون نداشت.
 
 
چراکه معتقد است همه انهایی که در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که بعد از فرمان 8 ماده ای رهبری برای مبارزه با فساد اقتصادی در سطح روسای قوای سه گانه مملکت تشکیل شده بود را باید مورد بازخواست قرار داد.
 
زیباکلام ضمن ابراز تاسف از عدم اجرای این قانون، بیان داشت: محمدرضا نعمت زاده، وزیر وقت صنعت و همسر و فرزندشان عضو هیئت مدیره ۱۰ شرکت پتروشیمی هستند؛ در حالیکه قانون می گوید مسئئولین دولتی نمی توانند سهام دار خصوصی و دارای دو شغل باشند و در این صورت تعارض منافع به نفع شرکت خصوصی می شود و متاسفانه رئیس وقت دستگاه قضا رسیدگی به اینها را خلاف شرع دانستند! 
زیباکلام در ابتدای سخنان خود اشاره کرد که نیامده است تا سخنرانی کند او گفت امده ام تا نا گفته ها را بر زبان بیاورم .
 
از این گذشته کلیپ های انتخاب شده برای تامین زمان برنامه حکایت از حرکت تحکیم وحدت تبریز به سمت شعارهای اصولگراینه ای داشت که خود انها چند سال پیش از آن عبورکرده اند.
 
البته می دانیم که هنوز شرایط برای فعالیت سیاسی تشکل های اصلاح طلب در دانشگاه ها چندان فراهم نیست اما نمک اصولگرایی دفتر تحکیم وحدت تبریز به قدری شور بود که توان وصفش نیست .آنها البته احتمالا همه اینها را برای مبارزه با اشرافی طلبی بسیار بدیهی می دانند که کسی منکر آن نیست اما باید پرسید در این بازه فکری ، تفاوت آنها با بسیج دانشجوئی و جامعه اسلامی دقیقا در چه مولفه هایی است ؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار