کد خبر: ۵۱۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 05 November 2017
به گزارش تابناک تبریز،جلسه امروز شورای شهر تبریز با دستور کار ، بررسی و تصویب آیین نامه داخلی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مصوبه کمیته تدوین آیین نامه ها،ارائه گزارش وضعیت پرسنلی و اموالی شهرداری،بررسی و تصویب اساسنامه مرکز پژوهش های شهرداری،گزارش از عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی توسط بهشتی،ارائه گزارش عملکرد کمیسیون فرهنگی توسط محمد فرج قلیزاده، بررسی لایحه دو فوریتی آغاز شد.

 
عبدالله تقی پور عضو شورای اسلامی تبریز در عکس العمل به تعویق تصویب آیین نامه داخلی مصوبه کمیته تدوین آیین نامه گفت: آیین نامه تدوین شده، تجمیع مصوبات و قوانین در خصوص اداره کرد شورا است وآنطور که دیده می شود جز ایرادات کوچک این آیین نامه کامل است و مفادی که ما اضافه کنیم به چشم نخواهد آمد.
دبیری در باره آیین نامه داخلی شورای شهر گفت:آئين نامه داخلى نيازمند اصلاح در برخى مواد و بندهاست و بايد نسبت به اصلاح و اعمال نظرات اصلاحى اعضاء و تکميل نهايي آن اقدام شود.
 
 
با توجه به وجود برخى ايرادات و نواقص و نيز لزوم اعمال نظرات اصلاحى اعضاء ، موضوع بررسى آيين نامه داخلى شوراى اسلامى شهر تبريز با رأى اکثريت اعضاء از دستور کار جلسه امروز خارج و مقرر شد اين موضوع پس از دريافت نقطه نظرات اصلاحى اعضاء و نيز اخذ نظرات حقوقى وزارت کشور و ديگر کارشناسان ، در جلسه هفته آينده مجددا مورد بحث و بررسى قرار گيرد.
 
 ارايه گزارش مالى و پرسنلى شهردارى تبريز  در دستور کار قرار گرفت:
 
خردمند معاون برنامه ريزى شهردارى گزارش داد: مجموع کل نيروها و کارکنان شاغل در مجموعه شهردارى تبريز که عمدتا در قالب قراردادهاى مختلف و روابط استخدامى متفاوت مشغول به کار هستند بالغ بر 12650 نفر هستند.
 
قلی زاده: نمی توان به آمار داده شده شهرداری مبنی بر تعداد کارکنان شهرداری  تکیه کرد و قطعا تعدادی از قلم افتاده اند ؛ بیش از ۸ هزار نفر کارکنان شهرداری مازاد هستند.

وی تصریح کرد: در ورود هیچ یک از کارکنان غیر رسمی شهرداری قانون و مقررات رعایت نشده است و متاسفانه هیچ کدام از شاغلین بخش کتابداری شهرداری نیز تحصیلات مربوطه را ندارند.

بابایی: بهترین مصداق "کار نکنی بخوری" در شهرداری وجود دارد، حرص و ولعی که جهت استخدام در شهرداری وجود دارد حکایت از این موضوع است.

وی تصریح کرد: دریافتی های بیش از ۲۰ میلیون تومان در ماه گزارش می شود و باید بررسی و ممانعت شود.

بهشتی: توکیو با ۳۸ میلیون نفر جمعیت ، هزار نفر کارمند شهرداری دارد و باید در مقایسه با تعداد کارکنان شهرداری تبریز تاملی بر این موضوع شود.

وی تصریح کرد: یکی از سرپرستان گذشته شهرداری، شهرداری را ویران کرده است و پرداختی های غیر معقولی از بابت رقم های اضافه کاری انجام یافته است.

مسعودی ریحان: رسانه ها به عنوان قوه چهارم، اگر وارد عمل شوند و ازادانه اجازه نقد داشته باشند جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می شود.

وی اذعان داشت: مجاری مشخص برای ورود نیرو در شهردای وجود ندارد و باید نگرش دیگری در خصوص ادامه کار شرکت های همشهری و همیاری اعمال شود.
 
صادق زاده: هر فردی وارد سیستم کاری شود باید بیمه داشته باشد، تعدادی از کارکنان خدمات بیمه ندارند و این به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چرا که حتی در زمان طاغوت نیز چنین چیزی وجود نداشته است.

وی یاداور شد: همه اعضای شورا با برنامه ی مدون وارد شورا شده اند و باید از ان ها استفاده کنیم

اشرف نیا: باید معیار مناسبی جهت جذب نیرو در شهرداری وجود داشته باشد، از کارکنانی  که از مجرای ازمون استخدامی وارد شهرداری شده اند در جای تاثیر گذار استفاده شود ، علت بر اینکه پایه علمی   تخصصی مناسبی دارند.

وی پیشنهاد داد: تمهیداتی اندیشیده شود که موبایل کارکنان شهرداری در ساعات کاری  از ان ها تحویل گرفته و در جای مشخص نگه داری شود.

محمدزاده: برخی مهندسین متخصص در شهرداری وجود دارد که در اتاق های غیر مربوطه کارایی لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: تضمین مناسبی برای برای ادامه کار برخی کارکنان شهرداری وجود ندارد و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

اکبرنژاد: باید افرادی که در ادارات کار می کنند و افرادی که کم کاری تفاوت داشته باشند.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی امده است که فرد ایرانی حق اشتغال دارد، اما متاسفانه برخی از این حق محرومند. 
 
رد دو فوريت کمک 2 ميليارد ریالی شهردارى به ستاد اربعين

 لايحه دو فوريتى مساعدت مالى به ستاد اربعين استان به مبلغ دوميليارد ريال به مناسبت برگزارى ايام اربعين سال جارى ، ارجاعى شهردارى تبريز در جلسه امروز شوراى شهر مطرح و پس از بحث و تبادل نظر اعضاء و استماع نقطه نظرات موافق و مخالف به تصويب شوراى شهر تبريز نرسيد و مقرر شد اين لايحه به کميسيون هاى برنامه و بودجه و فرهنگى ارجاع شود. 
در حال تکمیل...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :