شهردار تبریز تشریح کرد؛
نخستین شورای مدیران شهرداری تبریز به ریاست مهندس شهین‌باهر و با حضور معاونان، شهرداران مناطق و مدیران ستادی شهرداری تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 07 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، مهندس شهن‌باهر در این جلسه، با تشریح ۱۰ شاخص‌ مدیریت شهر در چهار سال آتی، اظهار امیدواری کرد تلاش بی‌وقفه توام با تکریم اخلاق و شان خدمتگزاری، زمینه سربلندی و توسعه شهر را چهار سال آتی،  فراهم کند. 

شهردار تبریز با اشاره به سابقه آشنایی خود با مجموعه مدیران اجرایی شهرداری تبریز گفت: حدود ۲۰ سال است که به سیستم شهرداری نزدیکم و با مشکلات آن به خوبی آشنایی دارم. در سال‌های اخیر، در کنار هم گام‌های مهمی برای توسعه شهر برداشته‌ایم و خاطرات خوبی در کنار هم داریم. مدیران شهرداری تبریز، با دست خالی، مدیریت‌های مهم را هدایت کرده‌ و هر یک، منشا خدمات مهم برای شهر بوده‌اند.

 


وی با بیان این که شفافیت، رکن مهم مدیریت در چهار سال آتی است، تاکید کرد: نه با کسی عقد اخوت بسته‌ایم و نه کدورت و اختلافی داریم؛ سعی‌‌مان بر این مبنا است که در کنار هم و با توان مضاعف، مسائل را مدیریت کنیم و البته در این راه، معیارها و ملاک‌هایی را برای تغییرات مدیریتی در نظر گرفته‌ایم که در قالب ارزیابی‌های ماهانه مشخص خواهد شد.
 وی ادامه داد: باید تحولاتی را در سیستم اعمال کنیم. البته تحول، به معنی زیر و رو کردن شرایط نیست بلکه باید روش‌های ایراددار را اصلاح کنیم. جز در قبال مردم، در هیچ موردی، به هیچ کس تعهدی نداده‌ و معامله‌ای نکرده‌ایم و معیارمان، تنها کیفیت خدمتگزاری است.
شهین‌باهر اضافه کرد: خبرهایی  در مورد عزل‌و‌نصب‌ها عنوان می‌شود که حتی برای خود بنده نیز عجیب است. منت‌دار مدیری هستیم که بتواند شاخص‌های عملکرد خود را ارتقا دهد و حاضر نیستیم، عملکرد افراد را قربانی مسایل شخصی کنیم. در یک ماه گذشته، با ایجاد یک سیستم ارزیابی، شاخص‌هایی را برای تغییرات مدیریتی احصا کرده‌ایم که مهم‌ترین‌شان بحث «کارآمدی سیستم» است. ارزیابی‌های ماهانه از عملکرد مدیران، مورد توجه قرار خواهد داشت.
شهردار تبریز شورای اسلامی شهر را ترکیبی، پیشکسوت، فرهیخته و توانمند توصیف کرد و افزود: شورای شهر با این ویژگی‌های ممتاز، از مهم‌ترین مزیت‌های خدمتگزاری شهرداری است؛ «تعامل با شورا در چارچوب قانون» و با حفظ احترام و منزلت این نهاد، باید باشد. به عنوان شهردار تبریز، پاسخگوی شورای شهر و مردم هستم و حاضر نیستم به خاطر برخی ملاحظات، از ضعف‌ها چشم‌پوشی کنم.  
وی با بیان این‌که طبیعی است که اعضای شورا در انتخاب شورا، گزینه‌های متفاوتی را مد نظر داشته باشند، اظهار داشت: هر یک از نامزدهای تصدی شهرداری، افراد کاربلد و متعهدی بوده‌اند و بنده قطعاً از نظرات تک‌تک آن دوستان بهره خواهم برد. 



وی بر لزوم «پرهیز تفکرات جزیره‌ای» تاکید و خاطرنشان کرد: تحولات در شهرداری با فرماندهی واحد صورت می‌گیرد و نظرات شخصی نباید در روش‌های ابلاغی، وارد شود.
شهردار تبریز با اشاره به این‌که شهردار تبریز، قاعدتاً نمی‌تواند وارد  تمام مسائل ریز و درشت شهر شود، تصریح کرد: پرهیز از ارجاع مشکلات خُرد به شهردار یکی از شاخص‌های مدیریت است. انتظار می‌رود مدیران اجرایی، مشکلات شهر را راساً حل کنند؛ البته ممکن است برخی مشکلات کلان، نیاز به مشاوره و هم‌اندیشی داشته‌باشد که این امر بحث جداگانه‌است.
شهین‌باهر یادآور شد: هر مجموعه و هر مدیر باید بر اساس «شرح خدمات سازمانی» فعالیت کند، در غیر این صورت، نتیجه مدیریت‌مان چیزی جز پراکنده‌کاری و اتلاف هزینه و زمان نخواهد بود.
شهردار تبریز، «انضباط اداری» را از دیگر شاخص‌های تغییرات مدیرینی خواند و افزود: هماهنگی سیستم با ستاد از طریق سلسله‌مراتب سازمانی، باید در شهرداری تثبیت شود. جدیت، انضباط و انسجام بسیار مهم است. بدون این شاخص مهم، حتی اگر منابع سرشاری نیز داشته‌باشیم، نخواهیم توانست کاری از پیش ببریم.
وی بر ضرورت «دوری از اختلاف و دوگانگی» تاکید کرد و گفت: وقتی از مدیریت واحد شهری سخن می گوییم، باید خودمان سعه صدر داشته باشیم. قابل‌قبول نیست که در مجموعه‌ای چون شهرداری، دو مدیر با یکدیگراختلاف داشته باشند؛ زمان خدمتگزاری را نمی توان صرف آشتی‌دادن مدیران کرد.
شهین‌باهر با بیان این‌که در نبود درآمد، «مدیریت هزینه» خود یک راهکار درآمدی است، اظهار داشت: باید عملکرد خود را بررسی کنیم و ببینیم چقدر توانسته‌ایم در چارچوب اقتصاد مقاومتی که بارها از سوی مقام معظم رهبری، تاکید شده، حرکت کنیم؟
شهردار تبریز، «پرهیز از ورود نیروی جدید به سیستم» را مورد تاکید قرار داد و افزود: هیچ‌کس مجاز نیست تحت هیچ شرایط و قراردادی، نیروی جدید وارد شهرداری کند؛ البته تاکید داریم که برکناری هیچ نیرویی را نیز نمی پذیریم؛ باید به تناسب وضعیت فعلی نیروی انسانی، فرصت های تلاش و کوشش را افزایش داده و بهره‌وری را تقویت کنیم. 
وی اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب، هدف نهایی ما است؛ در این راه باید از مسایل سیاسی و جناحی پرهیز کرده و تمام نیرو و وقت خود را صرف خدمت کنیم.
شهین‌باهر، شهرداری را مردمی ترین نهاد اجرایی خواند و گفت: مدیران شهرداری باید «ارتباط مداوم با مردم» داشته باشند؛ حضور در مساجد سطح منطقه از جمله راهکارهای موثر در ارتباط با مردم است. برخی دیدگاه‌ها را باید اصلاح و اعتماد مردم به شهرداری را تقویت کنیم. مردم باید یقین‌ داشته باشند که هزینه‌ای که از بابت عوارض می پردازند، در نهایت صرف خدمت به خودشان می‌شود.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: همه باید پشتیبان هم باشیم و «شان و اخلاق خدمتگزاری» را حفظ کنیم. ارتقا و استمرار مسئولیت‌ها، تنها با همین شاخص‌هایی که اشاره شد، میسر است، در غیر این صورت، رایزنی‌های پیدا و پنهان نمی‌تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به فصل تنظیم برنامه‌وبودجه سال ۹۶ از مدیران خواست تا ضمن ارائه پیشنهادهای درآمدزایی در بودجه سال آینده، برنامه‌های خود را برای چهار ماه باقی‌مانده از سال جاری ارائه دهند.
شهین‌باهر همچنین در سخنان آغازین خود از تلاش‌های مهندس اسحقی در دوره سرپرستی شهرداری تبریز قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار