امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم منطقه و جهان می‌دانند که اگر نقش ایران در منطقه نبود، امروز تروریست‌های تکفیری سراسر منطقه را به آشوب کشانده بودند،گفت: اگر ایران نبود امروز عربستان پاداش حمایت از تروریست را به خوبی دریافت می‌کرد.
کد خبر: ۵۲۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 10 November 2017
 حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به شهادت وحید فرهنگی هجدهمین شهید مدافع حرم استان اظهار داشت: باید درود بر خانواده این شهید فرستاد که چنین فرزندی را تربیت کرد که عاشق ولایت بود و برای عزیمت به دفاع از آل‌الله این همه تلاش کرد.

وی به دیدار خود با خانواده شهید فرهنگی اشاره کرد و گفت: باوجود گذشت سه ماه از ازدواج این شهید والا‌مقام، عشق به ولایت باعث شد که از تعلقات دنیوی بریده و در را دفاع از حریم اهل‌بیت جان خویش را تقدیم کند.

امام جمعه تبریز خطاب به مسؤولان در خصوص اینکه باید قدر جوانان، نیروهای ارزشی و بسیجیان را دانست، بیان کرد: ما باید مراقب جوانان باشیم و آنها را حمایت کنیم زیرا این جوانان هستند که آینده کشور را رقم می‌زنند و کارساز در روزهای سخت جامعه هستند.

وی با اشاره به دو رویداد مهم منطقه ابراز کرد: استعفای سعد حریری نخت وزیر لبنان و اهداف بازداشت شاهزاده‌های سعودی را از جمله رویدادهای مهم منطقه در هفته گذشته عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه بازداشت شاهزاده‌های عربستان در راستای هموار کردن رسیدن ولیعهد بن‌سلمان به پادشاهی است، گفت: بهانه رسیدگی به فساد ترفندی برای رسیدن  ولیعهد تازه انتخاب شده به حکومت است و بدون تردید این اقدام  با حمایت و پشتیبانی آمریکا در حال اجراست.

وی متذکر شد: عربستان در منطقه دچار شکست شده که از جمله آنها شکست سیاست عربستان در پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و گیر افتادن در باتلاق جنگ یمن و شکست در تجزیه کردستان عراق است که عربستان را با بحران جدی روبه‌رو ساخته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: حکام عربستان به فرافکنی روی آورده و مشکلات را مطرح می‌کنند و در این میان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مداخله‌گر معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم منطقه و دنیا می‌دانند که اگر نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نبود امروز تروریست‌های تکفیری سراسر منطقه را به آشوب کشانده بودند، ادامه داد: اگر ایران نبود اینک عربستان پاداش حمایت از تروریست را به خوبی دریافت می‌کرد. 

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه اکنون تروریست‌های تکفیری در منطقه تحت کنترل درآمده حکام بی‌تجربه سعودی به دنبال فرافکنی هستند،گفت: از جمله این تلاش‌ها موضوع تنش‌آفرینی در لبنان و اتهام‌زنی به ایران در موضوع یمن است.

وی ابراز کرد: سعد حریری یک باره به عربستان سفر می‌کند و از داخل عربستان استعفای خود را می‌نویسد، این در شرایطی است که داعش به پایان کار خود در منطقه نزدیک شده، با توجه به اینکه لبنان نیز بعد از انتخاب رئیس جمهور شرایط نسبتاً آرام را سپری می‌کند، این اقدام دقیقاً در راستای برهم‌زدن منطقه، بی‌ثباتی لبنان و فضاسازی علیه ایران است.

 آل‌هاشم بیان کرد: سید حسن نصرالله اخیراً افشاگری کرد که همه این اقدامات برای مقابله با پیروزی جبهه مقاومت است، جنگ روانی راه انداخته‌اند و به بهانه ارسال سلاح به یمن، می‌خواهند علیه ایران فضاسازی کنند در حالی که این ادعایی است که با واقعیت مطابقت ندارد.

وی اذعان داشت: آنچه آشکار است تلاش محور غربی - صهیونیستی برای خنثی‌سازی پیروزی‌های چشمگیری مقاومت، تداوم تنش در غرب آسیا و جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: این توطئه‌ها در طول چهار دهه با شکست روبه رو شده و حالا با فرماندهی مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم منطقه به پیروزی نهایی نزدیک شده‌ایم.

وی با اشاره به مناسبت‌های این هفته بیان کرد: خدمت سردار سلیمانی عرض تسلیت داریم که اخیراً پدرشان را از دست داده‌اند و برای شادی روح این مرحوم که فرزندی غیور  تربیت کرده تا لرزه به اندام دشمنان اسلام اندازد، دعا می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله طباطبایی بیان کرد: ایشان افتخاری برای آذربایجان و ایران است و آذرماه به همت دانشگاه هنر مراسمی برگزار خواهد شد.

وی با گلایه از بالا بردن قیمت بلیط وسایل حمل و نقل برای زائران در ماه محرم و ۲۸ صفر ابراز کرد: چرا به این وضعیت رسیدگی نمی‌شود، چرا مردمی که با عشق راهی مشهد و یا کربلا شده‌اند، باید هزینه‌های گزافی برای حمل و نقل پرداخت کنند.

 آل‌هاشم ابراز کرد: ما در هفته گذشته هشت شهید در مرز چالدران داشتیم که برای حفظ و صیانت از کشور جان خود را از دست دادند و دل مردم ایران را دغدار کردند.

وی به هفته وقف طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) اولین واقف در تاریخ جهان اسلام هستند و در حال حاضر اوقاف و امور خیریه حفظ و صیانت از سنت حسنه وقف را انجام می‌دهند.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: همه خیران را به وقف دعوت می‌کنیم تا با وقف یک کار خیر جاودانه انجام دهند.

وی روز دیابت و حمایت از بیماران کلیوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی جزو ۶ استان پرخطر در زمینه دیابت است و برای کنترل آن باید ورزش، تغذیه مناسب، جلوگیری از دیابت، رعایت اعتدال در سفره‌ها انجام گیرد.

آل‌هاشم، خسارت جامعه را در کتاب نخواندن دانست و بیان داشت: این یک خسارت بزرگ برای جامعه است و باید طوری شود که در سبد کالای هر خانواده، یک کتاب وجود داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی داشته و اگر این زیارت با مشقت باشد ثوابش بیشتر خواهد بود، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) چندین سال است در ایران باشکوه‌ برگزار می‌شود و حرکت جهادی است که برای مطرح کردن دامنه نهضت کربلا و آرمان‌های مکتب امام حسین(ع) در جهان گسترش یافته و به زودی پرچم یا ثار‌الله در قله‌های جهان به اهتزاز درخواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :