نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بدون مبالغه بقای انقلاب و امنیت و پیشرفت کشور مرهون صبر و استقامت خانواده شهدا و مرهون خون شهداست زیرا این شهدا در سنگر مقدس ارزش‌های ناب اسلام و دفاع از آن به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۲۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 12 November 2017
 حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مراسم تشییع و تدفین شهید پاسدار، وحید فرهنگی والا با بیان اینکه همانا خداوند از مومنان جان و مالشان را به بهای بهشت خریداری کرده، اظهار داشت: این مومنان هستند که در راه خدا تلاش کرده و جان خود را تقدیم می‌کنندو عزیز خداوند می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهید وحید فرهنگی شهید ولایت است، گفت: شهادت این شهید بزرگوار را به امام شهدا، مقام معظم رهبری، مردم غیور و خانواده صبور، فداکار و حسینی شهید تبریک و تسلیت عرض می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند، شهادت پایان دادن به فروغ زندگی در کمال آزادی و آگاهی جهت رسیدن به هدف والاتر از زندگی طبیعی دنیاست، تصریح کرد: در واقع شهادت عبارت از سوختن و شعله‌ور شدن در آتش عشق الهی برای ایجاد زمینه حکومت اسلامی در جهان است که شهدای ما به آن دست یافته‌اند.

وی با تاکید به اینکه بدون تردید اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و علاقه جوانان به شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشوراست، نبود، امروز از اسلام چیزی برای ما باقی نمی‌ماند، ادامه داد: خدا را شاکریم که  همه نعمت‌ها و مهم‌تر از همه نعمت دین و ولایت به برکت عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) نصیب ملت ما شده است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: تنها شخصی که  این فرهنگ شهادت را در دوران معاصر زنده کرد، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود زیرا امام خمینی(ره) با رهبری بی‌بدیل در شکل‌دهی و هدایت انقلاب اسلامی، اسلام اصیل و ناب را در دنیا ایجاد کرد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه جوانان عارفانه از امام راحل  یاد گرفته و عاشقانه جانشان را فدا کردند، گفت: در مقطعی قرار داریم که دشمنان علیه ملت ایران هجوم آورده و همه داشته‌ها را مورد تاخت و تاز قرار دادند ولی جوانان این مرز و بوم  برای دفاع از کیان اسلامی مردانه ایستاده و با خون خود نهال انقلاب و اسلام عزیز را آبیاری کردند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: شهدا در زمانی که نظام و مردم به وجودشان نیاز داشتند با بصیرت، عشق، ولایت و آگاهی در مسیر جهاد و دفاع از کشور حرکت کرده و جان خود را در راه اهداف آرمان‌های متعالی و برای حفظ دین و میهن عزیز عاشقانه فدا کردند.

وی اذعان داشت:در سایه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، موقعیت ایران در منطقه و جهان اسلام موقعیتی بسیار ممتاز شده من آنکه با وجود رهبری حکیم و امام‌گونه موقعیت کشور تحکیم و تثبیت و اعتلا یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان، مقابله در برابر سیاست‌های دشمنان در منطقه را عامل اصلی شکست سیاست‌های دشمنان مطرح کرد و افزود: عزت و عظمت مردم قهرمان ایران بیش از هر عاملی مدیون خون، فداکاری،از خودگذشتکی و ایثارگری رزمندگان اسلام است.

وی با تاکید به اینکه شهدا درس ولایت و ولایت‌مداری را به ما آموختند و ما هم حرکت در مسیر انقلاب را از شهدا یاد گرفته‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر وظیفه مهم در مقابل شهدا، حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی است که البته به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا این فرهنگ تبیین شده و می‌تواند دین و کشور، ملت را از گزند دشمنان حفظ کند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: دشمنان امروز اسلام تمام توان خود در جهت زدودن فرهنگ شهدا گذاشته‌اند و با ایجاد جنگ نرم برای نابودی فرهنگ شهادت تلاش می‌کنند؛ از این رو برای حفط ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید تلاش فراوان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در شرایط کنونی ادامه راه شهدا و استقامت در مقابل زیاده‌خواهی دشمن است و باید ما پیرو محض مقام معظم رهبری بوده تا اجازه آسیب به کشور را ندهیم.

نماینده ولی فقیه ابراز کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا بخشی از وظایف ما در حفط و اعتلای فرهنگ شهادت است و اتکاء به این فرهنگ،کشور را حفظ کرده و ندای اسلام و پیام انقلاب را به جهانیان می‌رساند.

وی اضافه کرد: فرقی که شهدای مدافع حرم با دیگر شهدا دارند، این است که حقیقتاً این شهدا و خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند چرا که در راه اسلام و دفاع از حریم ولایت به شهادت رسیده‌اند.

آل‌هاشم متدکر شد: شهدای مدافع حرم با بصیرت این راه را انتخاب کردند،کما اینکه شهید وحید فرهنگی و امثال ایشان در تمام عرصه‌های انقلاب با بصیرت با دشمنان مبارزه کردند که نمونه آن در فتنه ۸۸ بود که  با بصیرت در مقابل دشمنان ایستاده و امروز نیز با بصیرت در مقابل دشمن سینه سپر کرد و جان خود فدا کرد.

وی، امتیاز دیگر شهدای مدافع حرم را شهادت در غربت بیان کرد و گفت: شهدای مدافع حرم در غربت به شهادت رسیدند و بدون مبالغه بقای انقلاب و امنیت و پیشرفت کشور مرهون صبر و استقامت خانواده شهدا و مرهون خون شهداست زیرا این شهدا در سنگر مقدس ارزش‌های ناب اسلام و دفاع از آن به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: هنرمندان و بنیاد آثار دفاع مقدس تلاش کنید تا آثار این شهدا را به صورت فیلم به مردم نشان دهند.

وی با یادآوری دیدار با خانواده شهید فرهنگی بیان کرد: پدر این شهید چنان از  ولایت‌مداری و آرزوی شهادت پسرش گفت که باید احسنت به همه آنها بگویم و آفرین و دست‌مریزاد بر سپاه و بسیج غیرتمند می‌گوییم که این چنین جوانانی را تربیت کرده‌اند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار