کد خبر: ۵۲۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 12 November 2017
 گسترش فولاد که جباری را می‌خواست، می‌تواند خلا هافبک‌اش را با سروش پر کند. آیا سروش با سپاهان به لیگ برتر بازمی‌گردد؟ یا تبریز که خاطرت خوبی برایش به‌جای گذاشته؟ علی دایی چطور؟ می‌تواند رضایت سروش را جلب کند؟ اصلا خواهان حضور رفیعی است؟

خبر بازگشت سروش رفیعی به لیگ برتر روز به روز بیشتر رنگ واقعیت می‌گیرد. هر چند که سروش امیدوار است نظر سرمربی جدید را جلب کند و در الخور ماندنی شود، ولی این اتفاقی نیست که موجب شود مدیران باشگاه‌ها دست از سر شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات بردارند. رفیعی در حال حاضر تلفن‌های زیادی از ایران دارد که خواهان بازگشت او به لیگ برتر هستند. اما سروش به کدام تیم‌ها می‌تواند برود؟ کدام تیم‌ها به درد سروش می‌خورند؟ رفیعی به تاکتیک کدام‌ تیم‌ها می‌خورد؟

سروش و ۱۶ تیم لیگ برتری:

نمی‌شود!

محروم:

پرسپولیس از پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل محروم است و نمی‌تواند سروش رفیعی را جذب کند.

رقیب:

سروش با محبوبیتی که حتی پس از جدایی از پرسپولیس در بین طرفداران این تیم داشته، بعید است که حاضر به بازی در تیم رقیب شود. ضمن این که استقلال هم از تعدد بازیکنان طراحی که منصوریان ابتدای فصل جذب کرد رنج می‌برد.

مالی:

سپیدرود، استقلال‌خوزستان، نفت تهران و سیاه‌جامگان با بودجه محدودی که در جیب دارند، بعید است توان خرید سروش رفیعی را داشته باشند.

آرایش تیم:

تیم‌های پارس‌جم‌جنوبی و ذوب‌آهن با توجه به این که با آرایش ۲-۲-۲-۴ در مسابقات حاضر می‌شوند، خیلی سروش رفیعی به کارشان نمی‌آید. مگر اینکه یا سروش حاضر شود در پستی بازی کند که به آن علاقه‌ای ندارد و یا این که این دو تیم به خاطر رفیعی آرایش تیم‌شان را برهم بزنند.

  می‌شود، ولی...

پیکان: تیم جلالی در اوج به سر می‌برد. پیکان در این فصل با آرایش ۱-۳-۲-۴ در بازی‌ها حاضر می‌شود که از سیستم‌های محبوب سروش رفیعی است. سروش می‌تواند به عنوان هافبک طراح به کمک آقا معلم بیاید. ولی فعلا دست جلالی در این پست پر است. پیکان در این نقطه از بختیار رحمانی بهره می‌برد که به روزهای خوب‌اش برگشته است. بازی‌های خوب بختیار در این فصل، به جلالی اجازه نمی‌دهد که حتی سر خرید رفیعی، فکر هم کند. در حال حاضر رحمانی یکی از آماده‌ترین طراح‌های لیگ است.

پدیده: خلعتبری یکی از سه بازیکنی است که عقب‌تر از محمد قاضی وظیفه گل‌سازی دارند. خلعتبری در این فصل به قدری وظیفه‌اش را به خوبی انجام داده که مهاجری فکری به حال جانشین‌ او نکند. وگرنه رفیعی به آرایش تیمی پدیده هم می‌خورد. تیمی با نمایشی دلچسب و فوتبالی زیبا. ولی فعلا جایی برای سروش نیست.

نفت آبادان: اغراق نیست اگر گفته شود تمامِ بار خط حمله آبادانی‌ها به دوش کرار جاسم است. کمالوند پشت کرار از سه هافبک تخریبی به نام‌های آگوستو سزار، باتیستا و نیک‌سیرت استفاده می‌کند که به محض دریافت توپ، آن‌را به کرار پاس می‌دهند که موقعیت خلق کند. با توجه به وابستگی زیادی که تیم این فصل نفت به کرار دارد، بعید است که کمالوند حاضر شود رقیبی برای او بتراشد.  

می‌شود!

تراکتورسازی: پنجره نقل‌وانتقالات تراکتور برای یحیی گل‌محمدی تازه از نیم فصل شروع می‌شود. یحیی با توجه به محرومیت ابتدای فصل تراکتورسازی از نقل‌وانتقالات، نتوانست بازیکنانی که نیاز دارد را به تیم‌اش بیاورد. حالا محمد نوری تنها هافبک طراح تراکتورسازی است که شباهتی به روزهای آماده‌اش ندارد. یحیی فقط در چهار بازی از نوری استفاده کرد؛ آن هم در پست هافبک دفاعی. سروش قبل از پرسپولیس و الخور، به عنوان سرباز در تراکتورسازی بود و خاطرات خوبی از آن‌جا دارد. هواداران تبریزی هم با وجود جدایی سروش، همچنان رفیعی را دوست دارند و همین رابطه صمیمی و خاطرات خوش گذشته، می‌تواند رفیعی را به تراکتوری‌ها برگرداند. به خصوص حالا که از نبود هافبک طراح سطح اول رنج می‌برند. اتفاقی که باعث شده گل‌محمدی آرایش تیم‌اش را بر پایه ۲-۲-۲-۴ بچیند که فاقد نیاز از هافبک طراح باشد. شاید با حضور سروش، یحیی هم حاضر به تغییر تاکتیک شود.

سپاهان: تیم این فصل کرانچار مشکلی از بابت خلق موقعیت ندارد و بیشترین معضل‌اش بی‌دقتی در ضربات نهایی و بدشانسی است. ولی هافبک‌های طراح سپاهان هم خیلی رو فرم نیستند. جلال‌الدین علی‌محمدی از نگاه نمرات سایت نود، صد و یازدهمین بازیکن برتر لیگ است و اصلا جایگاه قابل قبولی ندارد. رسول نویدکیا هم فقط در پنج مسابقه، بازی کرد و نمره خیلی معمولی ۳،۵ را گرفته است. اتفاقی که شاید کرانچار را قلقلک بدهد که از هافبکی درجه یک استفاده کند.

گسترش‌فولاد: داریوش شجاعیان را به استقلال دادند و علیرضا نقی‌زاده هم به دلیل پارگی رباط صلیبی، فصل را از دست داد. حالا گسترش‌فولاد بدون هافبک طراح شده است. از بعد نارضایتی جباری و اختلاف با مدیران استقلال، در خبرهای زیادی آمده بود که گسترش‌فولاد خواهان جذب یاغی آبی‌هاست. به خصوص که فیروز کریمی هم جزو معدود مربیانی است که جباری قبول‌‌اش دارد. حالا که جباری از دسترس گسترش‌فولاد خارج است، هیچ بعید نیست که آن‌ها سراغ هافبک طراح دیگری بگردند و سروش رفیعی را به تبریز برگردانند.

سایپا: عدم نتیجه‌گیری دلخواه، حضور در تهران و همچنین بودجه مناسب. سه آیتمی که باعث می‌شود سروش به سایپا هم فکر کند. و همچنین سایپا به سروش. تیم این فصل علی دایی بازیکنی که بتواند کارایی رفیعی را داشته باشد در ترکیب ندارد. فقط آرش رضاوند است که به عقب برمی‌گردد و از میانه زمین بازیسازی می‌کند. که او هم در این امر هنوز موفقیتی نداشته است.

فولاد: سیروس پورموسوی برای ادامه روند خوب این فصل فولاد، نیازمند بازیکنانی در سطح ملی است. پورموسوی در ابتدای فصل به ایمان مبعلی دلبسته بود. مبعلی به زادگاهش برگشت ولی شباهتی به آن ایمان سابق نداشت. اتفاقی که شاید پورموسوی را به فکر خرید هافبک طراحی جدید فرو برده باشد.90

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
سروش دلش با تراکتور نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار