استاندار در دیدار میکوریا، دبیر کل سازمان جهانی گمرک:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تسهیل فرآیندهای گمرکی و مکانیزه کردن آن یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۲۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 12 November 2017
دکتر مجید خدابخش در دیدار میکوریا، دبیر کل سازمان جهانی گمرک با وی با اشاره به ظرفیت های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و تجاری تبریز گفت: این خطه از میهن اسلامی همواره و بخصوص در طی چندین قرن گذشته، سرآمد بوده است.

وی خطاب به میکوریا عنوان کرد: خوشبختانه علی رغم گسترش اقدامات یک عده در راستای افزایش ایران هراسی در حوزه بین المللی، شخص شما همکاری های خوبی با جمهوری اسلامی داشته اید.

 وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با اهمیت گمرک و فعالیت تجاری در تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: توسعه ارتباطات با کشورهای جهان یکی از مهم ترین محورهای توسعه پایدار در کشورها محسوب می شود و ما نیز متناسب با قوانین و آرمان های نظام در این زمینه تلاش می کنیم.

  استاندار آذربایجان شرقی از صادرات 1.8 دهم میلیارد دلاری استان در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: با توجه به نقش مهم گمرک در توسعه صادرات و تسهیل واردات، ساده کردن فرآیندهای گمرکی و ماشینی کردن آن یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی ایران و به ویژه استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.
 
 وی همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 از رییس سازمان جهانی گمرک برای سفر به تبریز در این سال دعوت کرد.

میکوریا، دبیر کل سازمان جهانی گمرک نیز در این دیدار از تبریز به عنوان شاهراه ارتباطی با دنیا نام برد و ادامه داد: سازمان جهانی گمرک، 182 عضو( کشور) دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از بهترین و قدیمی ترین اعضای این سازمان محسوب می شود.

 وی گمرک ایران را یکی از موفق ترین گمرک ها در بین گمرک کشورهای عضو دانست و ادامه داد: تجارت، موتور توسعه تمامی کشورها محسوب می شود و گمرک در این زمینه، نقش بسیار زیادی ایفا می کند.

 وی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های متقابل فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی گمرک تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :