گزارش روز تابناک تبریز؛ چرا عبرت نمیگیریم؟
خبر هولناک زلزله 7.3 ریشتری منطقه غرب کشور ، موجب حسرت و اندوه بسیاری شد . همه فضای رسانه ای کشور تحت تاثیر این خبر و گزارش های مربوط به آمار تلفات و کشته های این واقعه دردناک قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 13 November 2017
خبر هولناک زلزله 7.3 ریشتری منطقه غرب کشور ، موجب حسرت و اندوه بسیاری شد . همه فضای رسانه ای کشور تحت تاثیر این خبر و گزارش های مربوط به آمار تلفات و کشته های این واقعه دردناک قرار گرفت.
 
البته هرچه از مظلومیت آن مناطق مرزی و مردمان صبور و فهیم آن نوشته شود اندک است اما این درد به قدری عظیم و مهیب بود که حتی دیدن تصاویر مربوط به عمق و وسعت فاجعه دردناک است و غیر قابل تحمل. اتاق تزئین شده کودکی که مراسم تولد خود را احتمالا ندیده از دنیا رفته است.
 
زنانی که کودکان فوت شده شان را در دست گرفته و ناله می زنند و هزاران تصویر دلخراش دیگر.
 
از میان اخبار مربوط به زلزله فوق یک خبر ف سهمگین تر از این تصاویر به نظر می رسید.
 
مدیرکل مسکن و شهرسازی کرمانشاه بیان داشت ، مسکن مهر کرمانشاه روی گسل زلزله قرار داشته است. همان مسکن مهرهایی که تصاویر مربوط به مقایسه تخریب انجام گرفته بین آنها و منازل مسکونی ، داده های تعجب انگیز و تاسف آوری ارائه می دهد .
 
محتوی این سخن را باید نوعی اعلام دادخواست علیه مسئولین سابق دانست. چه بسیار ندانم کاری ها و انجام امور توسط ناکارشناسانی که به هزینه های گزافی برای ملت و مملکت موجب شده است. آیا اکنون نوبت ان نیست که مسئولان سابق مسکن مهر پاسخگوی این مساله باشند؟جدا از این مسائل مدیریت بحران نیز یکی از شاخصه های مهم امداد رسانی مطلوب به آسیب دیدگان است که تا این لحظه متاسفانه در این زمین لرزه به خوبی اجرایی نشده است.
 
خشک شدن دریاچه ارومیه را ببینید که چگونه با احداث پل کارشناسی نشده بر روی آن اسیر شهرت بازی های چند مسئول سابق دولت گردید. سد کارون را ببینید که کار کارنشناسی چگونه آن را به مرده سور خانه ای برای نخلستان ها اهوازو  خوزستان بدل کرده است.
حال این تصاویر و این اندوه را نگذاریم فراموش شود. همین هیجان ها و احساسات ظاهری ملت هم خوب است سر جا و سر پا بماند اما مابه ازایی باید از این همه شور وحرارت بدست آورد.
 
مسئولین تبریز باید پاسخگو باشند به چه حقی بر روی گسل زلزله تبریز شهرک استانداری را ساخته اند . چگونه منطقه ولیعصر و باغمیشه با آن همه هشدار تبدیل به پر نفوس ترین منطقه شهری تبریز شده است ؟

از حادثه سیل آذرشهر چند ماه می گذرد ؟ مگر قرار نبود اهالی ساکن کنار رودخانه ها جابجا شوند ؟ کجا اتفاق افتاد ؟
آیا باید همیشه یک اتفاق ناگوار رقم خورد بعد از ان مسئولین هرکدام کاسه به دست به گدایی توجه و رای مردم پردازند و از صدقه سری هر کدام n  میلیارد ریال از جیب بیت المال غرامت بپردازند تا درد دل اهالی آسیب دیده را تسکین دهند.چرا به طرح هادی روستایی توجه لازم نمیشود تا روستاهای کشور مقاوم در برابر آسیب های طبیعی باشد؟
 
چرا عبرت نمیگیریم؟
 
از زلزله ورزقان 5 سال می گذرد. کجا آن همه وعده های شیک و مجلسی برای بهسازی روستاها انجام پذیرفت ؟
اصلا مسئول این کارها چه کسی بود و کجا رفت ؟ از کارهای محوله چند درصد را اجرایی نموده است.؟
کوتاه سخن آنکه تا بوده همین بوده. حادثه ای رخ بدهد ،همه درگیر هیجان و احساسات ظاهری  و .. شوند ، بعد از چند روز بازهم فراموشی مطالبات کلان و اساسی مردم و ..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :