رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از آموزش حداقل یک مهارت فنی به سربازان در طول مدت خدمت سربازی‌شان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 13 November 2017
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رویکرد جدید ستاد کل نیروهای مسلح در قبال ارائه آموزش به سربازان اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تمامی سربازان وظیفه در طول خدمت‌شان باید مهارتی را یاد بگیرند و حداقل یک مهارت فنی را تا پیش از پایان خدمت فرا گرفته باشند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این آموزش‌ها زمینه اشتغال سربازان پس از پایان دوره سربازی را هموارتر می‌کند، گفت: در همین راستا قرارگاه مهارت آموزی سربازان و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده و برنامه ریزی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به مقررات و آئین‌نامه مصوب ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: بر این اساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همچنان برای سربازان ادامه می‌یابد. همچنین مقرر شده تا بسترهای لازم همچون انجام هماهنگی‌ها، امضای تفاهم‌نامه‌ها، برگزاری همایش‌ها، تجهیز کارگاه‌ها و ... برای ایجاد تحول و جهش در دانش سربازان در سال آتی فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به سربازانی که پیش از اعزام به خدمت سربازی دارای مهارت خاصی بوده اما فاقد گواهینامه تخصصی بودند، گفت: برای این افراد نیز پس از پایان خدمت گواهی تخصصی رسمی صادر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این زمینه هماهنگی‌هایی نیز با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده است، گفت: این افراد پس از ثبت نام در سامانه این سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته و چنانچه در آزمون پذیرفته شوند گواهینامه رسمی دریافت خواهند کرد، در غیر اینصورت می‌بایست نواقص را رفع کرده و برای آزمون بعدی آماده شوند.

وی با تاکید بر اینکه یگان‌های نیروی مسلح موظفند تا این ابلاغیه را به نحو شایسته اطلاع رسانی و اجرا کنند، گفت: همچنین باید امکانات لازم برای ثبت نام سربازان در این سامانه فراهم شود. سربازانی که به هر دلیل قادر به ثبت نام اینترنتی نیستند هم باید مدارک خود را در قالب لوح فشرده به ادارات فنی و حرفه‌ای تحویل دهند.

کمالی تأکید کرد: از تمامی سربازان درخواست می‌شود که همین امروز نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند و هزینه این ثبت نام نیز تماما رایگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار