معاون استاندار آذربایجان شرقی:
جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان سه‌شنبه 23 آبان، در محل ساختمان استانداری برگزارشد.
کد خبر: ۵۲۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 14 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، رحیم شهرتی فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به اینکه نیروی جوان یک فرصت بزرگ برای توسعه شهر است، خاطر نشان کرد؛ سهم جوانان در اداره جامعه و مقابله با مخاطرات مشهود و مملوس است.

وی با اشاره به رتبه اول کشوری استان در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار داشت؛ از نظر توسعه کمی شرایط مناسب است و باید از این پس توجه بیشتر را به بخش کیفی اختصاص دهیم و شاخص های خود را در این راستا بهبود دهیم.

شهرتی فر اذعان داشت: ابر چالش بیکاری، مسئله ازدواج جوانان و پدیده شوم طلاق را باید مورد توجه قرار داد.
وی افزود، باید بدانیم با چه کارهایی میتوان سهم مشارکت جوانان را در جهت رفع این مشکلات افزایش داد.

وی متذکر شد؛ امروز جوانان ما در کنار تحصیلات دانشگاهی مهارت های لازم را کسب نکرده اند، و نظام اموزشی با نیاز بازار کار هماهنگ و متناسب نیست.

شهرتی فر با اشاره به علاقه مندی جوانان به مهاجرت ابراز کرد:مهاجرت با برنامه و کنترل شده یک موضوع نامناسب نیست اما زمانی که این موضوع بدون برنامه انجام شود فرد مذکور را در شرایط دشوار و ناموفق قرار میدهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ابراز کرد: وجود نگرش اینده نگری در میان جوانان یک روند مثبت و امیدوار کننده است.

وی با اشاره به اینکه جوانان را باید با محیط های کارافرین اشنا سازیم، افزود، جوانان با الگو برداری از تجربیات این نمونه های موفق می توانند اینده مناسبی برای خود ترسیم کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تاکید کرد: میزان مطالعه جوانان ارزیابی شود و اقدامات لازم در جهت ارتقای میزان مطالعه جوانان اقدام شود.

وی اذعان کرد: بر خلاف برخی دیدگاه ها مبنی بر این که طلاق ها بیشتر در مناطق حاشیه نشین رخ می دهد، بر اساس امار ارائه شده درصد بیشتری از طلاق در مناطق مرفه اتفاق می افتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار