مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز برای گروه های حساس ناسالم است.
کد خبر: ۵۲۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 20 November 2017
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی  اظهار کرد: براساس میانگین 24 ساعت گذشته و پارامتر ذرات کمتر از 10 میکرون عدد 105 و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی سپس ادامه داد: وضعیت هوا به دلیل بروز پدیده گرد و غبار با منشأ محلی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: مردم با حداقل رساندن تردد با خودروی شخصی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری، نسوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در راستای کاهش آلودگی هوا ایفای نقش کنند.

قاسمی سپس ادامه داد: باید کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند و مردم نیز آر خودروهای شخصی استفاده نکنند تا همچون چند روز گذشته وضعیت هوا به وضعیت سالم برسد.

وی افزود: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات زیست محیطی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی درجهت کاهش شاخص آلودگی هوای تبریز گام بردارند.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :