رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انعقاد قرارداد و توافقات حاصل شده با کره‌ای‌ها برای احداث بیمارستان ۷۲۳تختخوابی در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 21 November 2017
 محمدحسین صومی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  از انعقاد قرارداد و توافقات حاصل شده با کره‌‌‌‌‌‌ای‌ها ها برای احداث بیمارستان ۷۲۳تختخوابی تبریز خبر داد و اظهار داشت: از طریق فاینانس با کره‌ای‌ها برای احداث بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی  توافقات نهایی حاصل شده  و ۲۰۴ میلیون یورو از محل فاینانس تامین شده است.

وی افزود:طبق این توافق صورت گرفته ۸۰ درصد کره‌ای‌ها و ۱۵درصد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این پروژه سهیم بوده و تا دو ماه آینده نحوه اداره سیستم اداری آن تعیین می‌گردد.

صومی خاطرنشان کرد: با احداث بیمارستان ۷۲۳ تختخوابی این بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مدنی و شهداء تبریز می‌گردد.

صومی با اشاره به وجود مشکلات و چالش‌های موجود در نظام بهداشت و درمان کشور گفت: ما مجموعه‌ای نارسایی‌ها و نقص‌ها را در کشور داریم و نمی‌توانیم پابه پای انتظارات جامعه خود سیستم کشور را جلو ببریم چرا که عقب ماندگی‌های مزمنی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد : به عنوان مثال از یک سو بیمارستان را اصلاح و تجهیز می‌کنیم از یک سو تعداد بیماران افزایش پیدا می‌کند به تبع افزایش بیماران مشکلات مربوط به همراهان بیمار در شهرها و همراهانی که از روستاها و شهرهای کوچک‌تر به بیمارستان می‌آیند مشکل دیگری است که اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اشاره به مشارکت خیرین در امر ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در طی چهار سال اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جذب شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن را از ظرفیت خیرین بهره‌مند شده‌ایم.

صومی ادامه داد: برای تجهیزات مراکز علمی و درمانی ۱۵۰میلیارد تومان جذب کرده‌ایم که ۵درصد اعتبارات جذب شده از طریق خیرین بوده است.

وی در ادامه بیمارستان‌های قدیمی تبریز را ناایمن در مقابل زلزله اعلام کرد و افزود: بیمارستان‌هایی که اخیرا توسط دانشگاه علوم پزشکی احداث شده‌اند در مقابل زلزله بسیار ایمن و مقاوم هستند و توانایی مقابله با زلزله ۸ریشتری را نیز دارند اما هر کجا که بیمارستان‌ها قدیمی است  قابلیت مقابله با زلزله را ندارند.

صومی با ذکر مثال‌هایی در مورد وضعیت بیمارستان‌های تبریز در مقابل زلزله تصریح کرد: به عنوان مثال بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان الزهرا و بیمارستان کودکان که جدید احداث شده‌اند مقاوم بوده ولی ساختمان قدیمی این بیمارستان‌ها مقاوم نیستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که فرهنگ پذیرش توریسم سلامت در جامعه ما وجود ندارد اظهارداشت: در اثر عدم رفت و آمدهای صورت گرفته به خارج از کشور جامعه ما فرهنگ پذیرش توریسم سلامت را نداشت و متاسفانه تفاوت چشمگیری نسبت به قبل صورت گرفته به طوری که می توان گفت در حال حاضر توریسم سلامت به ۱۰درصد رسیده است.

وی گفت: در این راستا با اتخاذ تصمیمات و راهکارهایی تلاش کردیم این موضوع را قانونمند کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اقدامات انجام یافته برای تجهیز بخش اورژانس مراکز درمانی گفت: با تجهیز مراکز اورژانس تعداد مرگ و میر از لحظه تصادف تا اورژانس ۲۴ تا ۲۶درصد کاهش یافته و ۱۵ درصد نسبت به سه سال قبل از ان کاهش صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به تجهیز اورژانس‌های بخش‌های درمانی به دستگاه‌های MRI و سی تی اسکن  در طول دو سال گذشته هیچ  بیماری برای MRI و سی تی اسکن از بیمارستان خارج نشده است.

صومی با اشاره به تجهیز بخش‌های ویژه مراکز درمانی در نظام طرح سلامت گفت: در طرح نظام سلامت قرار شده بود که ۱۱۳ تخت Icu تهیه شود که به جای آن ۲۵۰ تخت Icu خریداری و تهیه شده است.

صومی در ادامه در خصوص وضعیت آموزش و پژوهش  دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش آموزش و پژوهش در سال ۹۴ در رتبه چهارم قرار گرفت در حالی که قبل از آن رتبه کمتر از ۱۳ نداشت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در المپیاد علمی دانشجویی جزو سه دانشگاه برتر کشور است و در حوزه دانشجویی فرهنگی در چهار سال گذشته همیشه در رتبه اول قرار داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار