معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری خبر داد
معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه طرح اشتغالزایی روستایی برای اجرا در دهه اول آذر به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: طرح‌های اشتغالزایی با کف ۱۰۰میلیون تومان تا سقف ۲میلیارد تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
کد خبر: ۵۲۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 21 November 2017
 ابوالفضل رضوی امروز در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های مختلف که به‌منظور اجرای طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری در محل ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: براساس قانون مصوب‌شده امکان استفاده 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری وجود دارد، که به همین میزان نیز بانک‌ها می‌آورند و در مجموع 12 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: آئیننامه این طرح را دولت تصویب کرده و مسئولیت اجرای آن نیز مشخص شده است و حتی برای اجرا در دهه اول آذر ماه به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: طرح‌های اشتغالزایی با کف 100 میلیون تومان تا سقف 2 میلیارد تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و امیدواریم که بتوانیم کار را به نتیجه مورد نظر برسانیم.

رضوی در پاسخ به این سؤال تسنیم که آیا طرح‌های اشتغالزایی کمتر از 100 میلیون تومان نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: برای طرح‌های کمتر از 100 میلیون تومان تسهیلات از محل‌های دیگری پرداخت می‌شود و در این پروژه تعریف نشده است.

وی خاطر نشان کرد: 4 دستگاه بر این امر نظارت می‌کنند و خود ما نیز نظارت نقطه به نقطه را در این خصوص دنبال می‌کنیم تا افراد متقاضی دریافت تسهیلات حتماً مبالغ دریافتی را در پروژه‌ ارائه‌شده هزینه کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  اضافه کرد: 3 دستگاه ثابت در این ارتباط وجود دارد که شامل رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل رفاه کار و تأمین اجتماعی، مدیرکل روستایی استانداری و دستگاه صادرکننده مجوز بر نحوه اجرای پروژه‌های اشتغالزایی نظارت می‌کند.

رضوی تصریح کرد: دستگاه‌های صادرکننده مجوز شامل وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان گردشگری هستند.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با میزان خسارت واردشده به مناطق روستایی غرب کشور از زلزله اخیر، اظهار داشت: به‌دستور معاون اول رئیس جمهور پنج‌شنبه هفته جاری گروه دیگری از معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شود تا برآورد دقیق‌تری از خسارت واردشده به زلزله‌زدگان روستایی انجام دهند تا تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار