کد خبر: ۵۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 22 November 2017
 شهردار تبریز پل تاریخی آجی‌چای را از ظرفیت‌های مهم فرهنگی و تاریخی خواند و افزود: پروژه تحکیم، سامان‌دهی و نورپردازی محدوده پل آجی‌چای، گام موثری در احیا و معرفی این مزیت تاریخی خواهد بود.

به گزارش تابناک تبریز، مهندس ایرج شهین‌باهر، در حاشیه بهره‌برداری از پل تاریخی آجی‌چای با بیان این مطلب اظهار داشت: محدوده این پل تاریخی، مدت‌ها یکی از معضلات شهروندان غرب تبریز بود؛ خوشبختانه با تلاش شهرداری منطقه 4، این معضل قدیمی، به یک موقعیت ارزشمند تبدیل شده‌است.

وی اضافه کرد: با تحکیم، ایجاد فضای‌سبز و اجرای سیستم‌ روشنایی  در طرفین پل، موقعیت مناسبی برای برای توسعه فضای سبز و ایجاد فرصت‌های نشاط اجتماعی در محدوده کم‌برخوردار غرب شهر تبدیل شده‌است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، چشم‌انداز پل تاریخی آجی‌چای در خدمت برنامه‌های گردشگری شهر خواهد بود.

شهین‌باهر احیا و معرفی پل تاریخی آجی‌چای در آستانه رویداد گردشگری 2018 را از دیگر تاثیرات این پروژه خواند و از شهرداری منطقه 4 تبریز به خاطر اجرای این پروژه قدردانی کرد.

پل تاریخی آجی‌چای از آثار ثبت‌ملی و از ظرفیت‌های تاریخی در غرب شهر تبریز است که سال‌‌ها در وضعیت مغفول به سر برده‌است.

شهرداری منطقه ۴ احیا و سامان‌دهی این اثر ارزشمند و فضاسازی پیرامون آن را در برنامه‌های عمرانی منطقه پیش‌بینی و در سه فاز تحکیم، اجرای فضای‌سبز در بستر و نورپردازی اثر، اجرا کرده‌است.

این پروزه در مدت سه ماه و با هزینه‌ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان اجرا شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار