کد خبر: ۵۲۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 22 November 2017
دکتر مجید خدابخش در همایش ملی بررسی اندیشه های مرحوم علامه جعفری در تبریز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی، گفت: برگزاری این همایش ملی، فرصتی بسیار خوب برای بررسی اندیشه و نظرات علامه جعفری به عنوان شخصی که نه تنها افتخار تبریز، آذربایجان و ایران است بلکه به عنوان افتخاری برای جهان اسلام است.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی از نظریات آن عالم جلیل القدر و تطبیق و تبیین آن با آیاتی از قرآن کریم ابراز کرد: نظرات محوری مرحوم علامه جعفری در ایجاد آرامش، امنیت، صلح و ایجاد یک جامعه متمدن اسلامی موثر خواهد بود.
 
وی در ادامه سخنان خود به بیان اقسام حیات بشریت بر اساس آیات قرآن کریم اشاره و آن را به دو نوع حیات معمولی و حیات طیبه تقسیم کرد و ادامه داد: از مهم ترین ویژگی های حیات طیبه می توان به آرامش قلبی، برطرف شدن خوف و حزن، رفع ظلم و ... در جامعه اشاره کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمل به شریعت و احکام شریعت اسلام، اثر تکوینی در زندگی دنیوی دارد، ابراز کرد: می‌توان علامه جعفری را فیلسوفی دانست که فعالیتش رنگ فلسفی داشته و موضوع‌های روز را بر پایه دیدگاه‌ها و مکتب خود به دقت مورد بررسی قرار می‌داده است. او اندیشمندی صاحب مکتب و نظام بود، به همین دلیل میراث علامه جعفری را نمی‌توان با مکتب‌های مختلف مورد داوری قرار داد.

وی عنوان کرد: علامه خود را به عرفان یا فلسفه محدود نکرد و در عرصه شناخت از دین و حوزه‌های علمی مختلف نیز به مطالعه پرداخت.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار