آیت الله مکارم شیرازی صبح روز چهارشنبه (اول آذر) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، به قرائت بیانیه‌ای با موضوع نابودی قدرت داعش پرداخت که در متن آن آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر بسیار مسرت بخشی که از آغاز ماه ربیع‌الاول همه‌جا منتشر شد، یعنی خبر نابودی قدرت داعش و درهم شکستن ستون فقرات این گروه جنایت کاری که در طول تاریخ به قساوت و بی‌رحمی و درندگی آنان کسی را سراغ نداریم، این خبر بسیار مایه امیدواری است.

خدا را هزاربار بر این نعمت و این پیروزی بزرگ سپاس می‌گوییم که ما را از چنگال این جمعیت خطرناک رهایی بخشید و آن را نتیجه اتحاد و همدلی تمام کشورهای منطقه و مجاهدت‌های جوانان جان بر کف ایران و عراق و سوریه و برخی دیگر کشورها می‌دانیم.

راهنمایی‌های پرارزش رهبر معظم انقلاب و رشادت سردار شجاع اسلام، حاج قاسم سلیمانی و حمایت‌های مرجعیت نجف فراموش شدنی نیست.

قابل توجه اینکه نه تنها خطری از کشورهای منطقه دفع شد؛ بلکه خطر بزرگی از کل جهان برطرف گردید؛ چراکه این قوم تبهکار و وحشی هیچ چیز را به رسمیت نمی‌شناختند.

بنابراین اگر دنیا قدردان باشد، سزاوار است از طرف سازمان ملل از این سردار شجاع و همرزمانش تشکر گردد و متولیان جایزه نوبل به جای خطاهای گذشته، بهترین جایزه را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ به وسیله او و هم رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس خطرناک رهایی یافت.

البته این پیروزی ارزان تمام نشد؛ هزاران جوان شجاع از کشورهای منطقه جان داده و شهید شدند؛ شهرهای زیادی ویران گردید که آبان کردن آنان به این آسانی ممکن نیست و نوامیس و اموال زیادی بر باد رفت.

اکنون همه دنیا می‌دانند مؤثرترین مبارزه با تروریست‌های داعش را رزمندگان این منطقه؛ مخصوصا رزمندگان ایرانی و حشدالشعبی عراق انجام دادند.

همه با اسناد معتبر می‌دانند که بنیانگذار داعش، آمریکا و اسرائیل بوده و حامی مالی و فکری آنها عربستان سعودی است؛ اما به کمک خدا در برابر اتحاد کشورهای منطقه راه به جایی نبردند و عجب اینکه با این همه نشانه های آشکار، باز هم دولتمردان آمریکا با کمال بی شرمی و وقاحت ما را حامی تروریست و خودشان را مخالف آن می دانند؛ این نهایت بی شرمی و وقاحت است؛ در حالی که خودشان هم می دانند اگر این جانفشانی ها نبود، شعله این آتش دامان آنان را هم می گرفت.

ولی نباید تصور کرد توطئه‌های استکبار در ایران، لبنان، عراق، سوریه و ... به همین جا ختم شده و ما با خیال آسوده می‌توانیم به کارهای روزانه خود ادامه دهیم؛ آنان در مسئله بی‌سابقه نخست وزیر لبنان و محاصره یمن نشان دادند که حامیان توطئه درصدد آن بوده که در أشکال دیگر به کار خود ادمه دهند و ما نیز باید از هر زمان هوشیارتر بوده و بدانیم نصرت و یاری خداوند باز هم در انتظار مجاهدان ماست.»