سرلشکر جعفری در نشست خبری:
فارس:فرمانده کل سپاه گفت: پیروزی اخیر به معنای نابودی کامل و صددرصدی داعش نیست بلکه نابودی حاکمیت داعش است و‌ این دو با هم تفاوت دارد.
کد خبر: ۵۲۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 23 November 2017

 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز به منظور تبیین شرایط منطقه برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی های اخیر و بزرگ جبهه انقلاب اسلامی در برابر جبهه باطل و از بین رفتن حاکمیت منحوس داعش، آغاز هفته بسیج و تقارن آن با این پیروزی ها را مبارک دانست و اظهار داشت: عامل پیروزی های بزرگ ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و در برابر همه توطئه های امنیتی و بحرانهای طبیعی و غیر طبیعی حضور و پشتیبانی مردم بود که نام آن بسیج است.

جعفری گفت: بسیج مظهر مقاومت مردم ایران و ملت مسلمان منطقه است.

وی خاطرنشان رد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب همه مردم ایران را بسیجی‌قلمداد کردند که صحبت درستی است و انقلاب اسلامی و مسیر و جهت گیری آن با حمایت قاطع مردم همراه بوده و معتقدیم هرکسی که از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت حمایت می‌کند به نوعی بسیجی است.

فرمانده کل سپاه گفت: بیش از یک سوم مردم کشور عضو بسیج و سازماندهی شده هستند و آنهایی هم که عضو نیستند و روحیه بسیجی دارند در عرصه های مختلف می‌توانند بسیجی باشند. رویکرد بسیج به سمت خدمتگزاری مردم است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: این پیروزی های بزرگ منطقه مدیون بسیج است؛ بسیجی که با فرمان امام در ایران شکل گرفت و این مقاومت مردمی و 8 سال دفاع مقدس باعث الگوگیری جوامع دیگر شد.

وی افزود: امروز اگر می‌بینیم حزب الله کشور خود را در برابر اسرائیل حفظ می‌کند، همان بسیج است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اگر این بسیج مردمی در سوریه شکل نمی‌گرفت، این کشور چند تکه شده بود و امروز کشور سوریه را نداشتیم.

جعفری ادامه داد:در عراق هم همینطور بود و داعش می‌خواست با تشکیل حکومت با انقلاب اسلامی مقابله کند که با پیام مرجعیت شیعه در عراق یعنی آیت الله سیستانی، حشدالشعبی شکل گرفت و پیروزی‌های بزرگ در عراق رخ داد.

وی با بیان اینکه سرنوشت انقلاب اسلامی به بسیج گره خورده است، گفت: امیدواریم با همکاری مردم و اراده دولت محترم و کمک بسیج، معضلات مختلف از جمله معضلات اجتماعی کشور حل شود.

فرمانده سپاه با اشاره به پیام اخیر رهبری مبنی بر غفلت نکردن در برابر دشمن اظهار داشت: فرامین و دستورات حضرت آقا که نشان از هوشمندی و نگاه امنیتی و دفاعی ایشان نسبت به انقلاب و منطقه دارد بر همه ما لازم الاجراست.

جعفری گفت: این پیروزی، نابودی کامل و صددرصدی داعش نیست بلکه نابودی حاکمیت داعش است و‌ این دو با هم تفاوت دارد.

وی افزود: داعش بصورت گروه‌های چریکی و زیرزمینی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان حضور دارد و تهدید علیه اسلام است لذا مقابله با توطئه های آنها را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه گفت: آمادگی خوبی در برابر این تهدیدات داریم و کارآمدی جبهه مقاومت عملا اثبات شده است.

جعفری افزود: اینکه می‌گویند داعش باید در نطفه خفه می‌شد نه عملی بود و نه مشخص نبود این همه آمادگی در جبهه مقاومت علیه داعش شکل بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص رویکرد خصمانه عربستان سعودی علیه ایران و حزب الله، گفت: انقلاب اسلامی یک اصل و جهت گیری و اهدافی دارد که به صورت طبیعی با منافع برخی از جمله امریکا و اسرائیل و دست نشانده های آنها در منطقه در تضاد قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه افزود: حرف اصلی انقلاب اسلامی این است که سرنوشت مردم بدست خودشان باشد بنابراین هرکه در جبهه استکبار حضور دارد، با جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت درگیر است و عربستان متاسفانه یکی از این کشورهاست و‌دست نشانده استکبار است و همکاری اطلاعاتی و امنیتی اش با اسرائیل بارها اثبات شده است. طبیعی است که سعودی ها خودشان را در جبهه مقابل انقلاب اسلامی ببینند.

جعفری ادامه داد: حرف ما این است که نه با دست نشانده های استکبار، بلکه و با خود شیطان بزرگ و عامل اصلی یعنی امریکا و اسراییل کار داریم. لذا به همین دلیل خوبشتن داری ایران را در برابر عربستان میبنیم و نمی‌خواهیم وارد مقابله مستقیم با آنها شویم و توصیه می‌کنیم دست از این کارها برداند وگرنه در جبهه مقابل انقلاب هستند و ترکش های آن را دریافت می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص رویکرد جدید بسیج در اینده گفت: بسیج همیشه باید حلال مشکلات اجتماعی و... کشور باشد و برای همین در بحران‌هایی که برای مردم پیش می‌آیید مثل زلزله هم بسیج حضور گسترده دارد.

فرمانده سپاه افزود: امروز مساله اصلی ما برخی معضلات اجتماعی است و این مشکلات بدون حضور مردم حل نمی‌شود که یکی از مسائل امنیت محلات است و بسیج می‌تواند با گشت‌های خود این امنیت را ایجاد کند و این طرح در حال اجراست‌ و طرح‌های مختلف اشتغال زایی هم توسط بسیج در حال انجام است.

ادامه دارد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار