معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در شورای سیاست گذاری تبریز 2018:
جلسه شورای سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ پنجشنبه دوم آذر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ، در محل ساختمان استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 23 November 2017


 
 
به گزارش تابناک تبریز،علی اصغر مونسان  رئیس  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اهمیت دانستن پرداختن به موضوع تبریز 2018 . با اشاره به اینکه گردشگری مسیر میانبر برای توسعه کشورها قلمداد می شود، افزود، در کشور ما نیز کم و بیش در این روزها در بخش گردشگری عملکردهایی داشته ایم و لی به قطع کافی نیست. 
وی اذعان کرد: اکثر مردم و گردشگران در ایران به حوزه زیارتی علاقه دارند ولی در بخش تفریحی متاسفانه بسترسازی های مناسبی نشده است.

مونسان ابراز داشت: ۲۴۰۰ میلیارد دلار سهم مستقیم گردشگری در دنیاست و جایگاه سوم اقتصاد جهان را شامل می شود ولی سهم ایران از این بازار جهانی بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: برای تبریز ۲۰۱۸ زمان زیادی را از دست داده ایم، ۲۰۱۸ یک موضوع ملی است و  باید سعی کنیم استان را به نحو مناسبی با داشته های غنی به سایر نقاط به خوبی معرفی کنیم.

مونسان با اشاره به اینکه برای تبریز ۲۰۱۸ باید اتفاقات جدیدی رقم بزنیم، افزود، باید بتوانیم تبریز را به یک شهر نمونه گردشگری تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد:موضوع تبریز ۲۰۱۸ باید به صورت یک موج در بیاید و همه دستگاهها از ظرفیت های درونی خود استفاده کنند.
مونسان همچنین گفت: افتتاح رسمی این رویداد در ایام نوروز خواهد بود که قول آن داده شد با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود، ولی از زمان آغاز این رویداد در دهم دی ماه سال جاری برنامه های متعددی برگزار خواهد شد.

 

مونسان تاکید کرد: مهم ترین بخش در گردشگری بحث جاذبه است و باید بتوانیم در این مورد تحرک قابل توجهی داشته باشیم.
 
 
وی تاکید کرد: برای رویداد تبریز 2018، 11 پروژه ی استانی در نظر گرفته شده و 160 میلیارد تومان تسهیلات و وام ارزان قیمت به آن اختصاص داده شده است.
 

برچسب ها: تبریز 2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :