شهردار تبریز عنوان کرد؛
شهریارنیوز: شهردار تبریز گفت: سامان‌دهی محورهای گردشگری را از اهم برنامه‌های ۲۰۱۸ شهرداری تبریز خواند و افزود: محورهای پنج‌گانه مرکز شهر، نقش عمده در تمرکز حضور گردشگران خواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 23 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین‌باهر در نشست شورای سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ با بیان این مطلب اظهار داشت: فعال‌سازی پنج محور گردشگری، شامل ۲۷ هکتار بافت فرهنگی و تاریخی مرکز شهر، زمینه‌ساز حضور پایدار گردشگران در شهر خواهدبود .

وی اتصال خانه‌های تاریخی، بازار تاریخی، موزه ها را از مزیت‌های مهم محورهای گردشگری شهر خواند.

شهردار تبریز اضافه کرد: مباحث کالبدی شهر، مبلمان شهری، زیباسازی و سایر بحث‌های ساختاری به خصوص در مسیرهای گردشگری، در دستور کار خدمات شهری شهرداری تبریز قرار گرفته‌است.

شهردار تبریز با بیان این‌که افزایش سرویس‌های بهداشتی از ضرورت‌های زیرساختی، رفاهی و خدماتی شهر است، گفت: در آستانه تبریز ۲۰۱۸ شش باب سرویس بهداشتی  توسط شهرداری منطقه ۸ در محدوده مرکزی شهر احداث می‌شود.

شهین‌باهر با اشاره به ضرورت موضوعات فرهنگی اظهار داشت: جذب فرصت‌ میزبانی‌های ملی و بین‌المللی و بزرگداشت مناسبت‌ها و رویدادهای خاص، از راهکارهایی است که با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی، زمینه مناسبی برای حضور گردشگران فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش شهرداری تبریز در سامان‌دهی بازار گفت: شهرداری منطقه ۸ با مشارکت اصناف و بازاریان، جداره‌سازی و کف‌سازی محورهای مختلف بازار تبریز را با جدیت پیگیری می‌کند.

شهردار تبریز بر لزوم حمایت‌های دولتی تاکید و خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها مشابه حمایت‌هایی که از برخی کلان‌شهرها می‌شود ضروری است و در پشتیبانی طرح‌های کلان عمرانی حایز اهمیت است؛ از سوی دیگر، در جهت‌گیری بین‌المللی شهر نیز امیدواریم دولت و وزارت امور خارجه زمینه لازم برای احیای فعالیت برخی کنسولگری‌ها که سابقه فعالیت در تبریز را دارند، فراهم کند.

ایجاد دو خط پروازی به روسیه و اروپا، امکان استفاده از تاکسی و اتوبوس با پلاک منطقه آزاد ارس در تبریز از جمله درخواست‌های شهردار تبریز از مسئولان استانی و کشوری بود.

برچسب ها: تبریز2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار