معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا با بیان اینکه بسیج مختص به مسائل نظامی نیست، گفت: بسیج و سپاه عاشورا در ۶ دهستان و ۲۱۰ محله و منطقه محروم استان حضور داشته و اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کند.
کد خبر: ۵۲۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 24 November 2017
 الیاس گل‌محمدزاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت در مقابل جبهه باطل و تکفیری‌ها اظهار داشت: این پیروزی یقیناً با رهبری و فرماندهی مقام معظم رهبری بوده که توانست ریشه تکفیری‌ها را نابود کند.

وی با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی تشکیل بسیج توسط دستور امام راحل بوده است،گفت: بسیج برگرفته از آموزه‌های قرآنی در سال ۵۸ تشکیل یافت و هدف از آن دفاع از ارزش‌های اسلامی و مردمی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه هدف از تشکیل بسیج را می‌توان در جملات و تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درک کرد، ادامه داد: فرمان تشکیل بسیج به دست معمار کبیر انقلاب و تاکیدات ایشان برای نیروهای بسیج نشان از جایگاه والا دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد بسیج نظامی است و در بعد‌های دیگر تیز می‌تواند پاسخگویی حیات اسلامی باشد و با دیگر موضوعات هماهنگ باشد.

رئیس ستاد هفته بسیج استان با اشاره به اینکه بسیج یک قدرت کاملا بازدارنده برای حفظ اسلام بوده است، گفت: در فرمول همه جانبه انقلاب اسلامی بسیج را می‌توان در بعد امنیت، امداد و نجات و حفظ ارزش‌های اسلامی و محرومیت‌زدایی دید که البته کارنامه درخشان نیز داشته است.

وی، فرمایش امام راحل در رابطه با اینکه بسیج لشکر مخلص خدا بوده و شجره طیبه‌ای دارای ریشه عمیق است را مورد اشاره قرار داد و افزود: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی از برکات خداوند تعالی بوده که بر ملت ایران عرضه شده و ما بر این باور داریم که بسیج مستضعفان یکی از برکات انقلاب و امام راحل بر ما است.

گل محمدزاده اذعان داشت: با تهدیداتی که متوجه کشور بوده به صورت مشهود قدرت بازدارندگی بسیج را مشاهده کرده‌ایم.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه بسیج یک پدیده ویژه است و همیشه در همه عرصه‌ها حضور داشته و سینه‌اش را سپر کرده و دفاع از انقلاب را پیشه می‌کند،گفت:بسیج خود مردم و مجموع آحاد ملت است و همیشه امید دفاع از انقلاب را در سر دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا با اشاره به اندیشه‌های تفکر بسیج ابراز کرد: خمیرمایه حرکت اصلی بسیج براساس خدامحوری، ولایت‌مداری، حق‌مداری، تکلیف‌گرایی، ایثار و از خودگذشتگی، شناخت همه جانبه دشمن، مدیریت جهادی، عامل برقراری امنیت، موفقیت بسیج در جبهه‌های نبرد، الگو بودن در منطقه و کشورهای اسلامی است.

وی تاکید کرد: بسیج بزرگ‌ترین عامل وحدت و انسجام ملی بوده و همیشه جواب دندان‌شکن بر دشمنانی که خواسته‌اند انسجام مردمی را تضعیف کنند، داده‌اند. 

رئیس ستاد هفته بسیج استان با تاکید به اینکه تا زمانی که انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمان‌های امام راحل زنده است به بسیج نیاز داریم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی همیشه دشمن داشته و بسیج سد بزرگی برای مقابله با همه توطئه‌هاست.

وی با بیان اینکه هفته بسیج فرصتی بزرگی است تا تفکر بسیجی را در جامعه یادآور شویم، متذکر شد: تا زمانی که برخی خواستار از بین بردن تفکرات انقلاب اسلامی هستند، باید تفکر بسیج در جامعه وجود داشته باشد.

گل‌محمدزاده در تشریح فعالیت‌های بسیج در چهار محور بیان کرد: فعالیت بسیج در راستای جهاد فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و نهادینه‌سازی منویات مقام معظم رهبری، استکبارستیزی و نهادینه شدن آرمان‌های شهدا، کادرسازی برای نظام اسلامی، راه‌اندازی مجامع و شورا توسط نخبگان بسیجی، خدمات‌رسانی و رفع محرومیت‌هاست.

احداث ۱۷۰۰ واحد در زلزله ارسباران توسط بسیج 

گل‌محمدزاده یادآور شد: سال گذشته ۵۴ هزار نفر توسط بسیج از اردوهای راهیان نور بهره‌مند شده‌اند و در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارسباران یک‌هزار و 700 واحد مسکونی و ۷ هزار واحد دامی ساخته شده همچنین چند بیمارستان صحرایی در استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز ۶۷ دستگاه کمک‌های مردمی از طریق بسیج به مناطق زلزله غرب کشور ارسال شده و البته خود نیروهای بسیج نیز در آنجا حضور دارد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه امسال برنامه جشن‌های محلی در هفته بسیج خواهیم داشت، بیان کرد: می‌خواهیم همه بدانند بسیج متعلق به خود مردم است و باید مردم آن را اداره کنند.

وی انتظارات جامعه و مقام معظم رهبری از بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه مردم‌سالاری دینی در عرصه‌های مختلف، حضور پرقدرت در اصلی‌ترین عرصه‌ها، الگو بودن و الگوسازی، مراقبت از نفوذ دشمن، کمک به دولت و امیدبخشی به جامعه اصلی‌ترین انتظارات از بسیج است.

حضور بسیج در ۲۱۰ شهر محروم استان 

رئیس ستاد هفته بسیج استان بیان کرد: بسیج و سپاه عاشورا در ۶ دهستان و ۲۱۰ محله و منطقه محروم استان حضور داشته و اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷ /40 /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :