امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: بسیج در همه فتنه‌ها از جمله ۷۸ و ۸۸ کارآمدی خود را نشان داده و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان و بیگانگان جمهوری اسلامی داده است.
کد خبر: ۵۲۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 24 November 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: زلزله غرب کشور دل همه را به درد آورد ولی حضور ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای در منطقه زلزله‌زده دل مصیبت‌زدگان را آرام کرد.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با تمام مشکلات کشور خود به منطقه رفته و از نزدیک با مردم گفت‌وگو کردند، افزود:کمک‌های نقدی و غیرنقدی و امدادی استان و سایر استان‌ها به  قدری چشمگیر بود که باید قدردان خادمان هلال احمر و سایر نهادها باشیم که وحدت و یکدلی کشور را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه منطقه‌ای از غرب برای بازسازی و احیاء به دست بسیج و سپاه عاشورا سپرده شده،گفت: در این راستا حساب ویژه نماینده ولی فقیه در استان و سپاه افتتاح شده تا کمک‌های مربوطه جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مسؤولان در راستای مقاوم‌سازی مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان و حاشیه‌نشین‌ها اقدام کنند زیرا در بازدید از مناطق حاشیه‌نشینان متوجه شده‌ام که با یک زلزله خسارات جبران‌ناپذیری خواهیم داشت و از این رو باید دست در دست هم دهیم و رفاه آن مناطق را ایجاد کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در این هفته سالگرد از دست دادن جان‌باختگان حادثه قطار را نیز داریم، بیان کرد: این عزیزان مهاجران زیارت امام رضا(ع) بوده‌اند که با اشتباه و قصور افرادی که بالاخره معلوم نشد چه کسانی هستند، جان خود را از دست دادند. 

وی با تاکید به اینکه گرچه متوجه نشدیم که مقصر اصلی حادثه قطار کی است، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید عنایت ویژه نسبت به این موضوع داشته باشند و تا به نتیجه رساندن اصلی این حادثه دست از پیگیری برندارند. 

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید بدانیم که آیا مقصران حادثه قطار شناسایی شده‌اند و اگر شناسایی شده‌اند چه برخوردی با آنها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در روزهای گذشته با مقاومت مدافعان حرم  و جبهه مقاومت زحماتشان به بار نشست و کار تکفیری‌ها در عراق و سوریه به پایان رسید،گفت: بیش از چهار سال از اعلام خلافت خودخوانده و شرارت‌ها و جنایت بی‌سابقه تکفیری‌ها و خسارت سنگین وارده بر پیکره جهان اسلام می‌گذرد، در نهایت این روزها شاهدیم که تمام پایگاه‌های شهری خود را از دست داد و آخرین میخ‌ها بر تابوت این گروهک تکفیری زده شد.

وی افزود: این پیروزی بزرگ و درخشان بیش از هرکسی متعلق به مجاهدانی است که از ایران، سوریه، لبنان عراق، پاکستان و افغانستان به دفاع از حرمین شریفه رفته بودند و با تقدیم صدها شهید و جانباز اجازه ندادند توطئه غربی‌ها در خصوص جهان اسلام و تشیع به نتیجه برسد.

امام جمعه تبریز با تشکر از مدافعان حرم و سردار سلیمانی ابراز کرد: با وجود این پیروزی که با لطف خداوند متعال و اتحاد و انسجام همه نیروی مدافعان حرم از سراسر جغرافیای اسلام و با هدایت و فرماندهی حضرت امام خامنه‌ای اتفاق افتاد ولی همانطوری که ایشان در پاسخ نامه سردار سلیمانی اشاره کرده‌اند، لازم است هوشیاری در مقابل توطئه‌های نظام سلطه در منطقه حفظ شود و ما نیز باید آمادگی خود را حفظ کنیم زیرا داعش یک مرحله و یک ابزار برای مقابله با جبهه مقاومت بوده و با سرکوبی این ابزار،دشمن حتماً ابزار دیگری به کار خواهند گرفت.

وی متذکر شد: دشمن هیچ‌گاه ما را راحت نمی‌گذارد و باید در هر حال آمادگی خود را حفظ کنیم.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد:این پیروزی بزرگ و شیرین را به محضر حضرت ولیعصر، مقام معظم رهبری،خانواده شهدای مدافعان حرم و ملت مسلمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی در تشریح مناسبت‌های هفته با قدردانی از دست‌اندرکاران همایش بررسی اندیشه‌های علامه جعفری بیان کرد: به خاطر این همایش دیداری با مقام معظم رهبری را داشته‌ایم که نکات ارزنده‌ای را خاطرنشان کردند.

خطیب جمعه تبریز تاکید داشت: امید است در سال‌های دیگر شاهد برپایی همایش‌های بزرگ برای علما و مفاخر خود باشیم.

وی آغاز امامت حضرت ولیعصر و شهادت پدرشان امام حسن عسگری(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال ۲۳۶ هجری قمری امام حسن عسگری(ع) را به منطقه عسکری انتقال داده بودند و از ایشان به امام عسکری یاد می‌شود که معتمد عباسی ایشان را به شهادت رساند و آن روز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است.

آل‌هاشم با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: این هفته قدردانی از فداکاری و اخلاص است و علت اصلی پیروزی جمهوری اسلامی به خاطر تفکر و اراده بسیج بوده و خواهد بود.

وی، مهم‌ترین امتیاز بسیج را پاسداری از هویت ملی و دینی همچنین حضور در میدان‌های نیاز در همه عرصه‌ها دانست و گفت: مهم‌ترین وظیفه بسیج ترویج ارزش‌های اسلامی و راهنمایی نسل جوان مملکت به سوی حقیقت است.

نماینده ولی فقیه در استان  ابراز کرد: بسیجی یک فرهنگ است و تعریف بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان رفتن، بسیج در دوران پس از انقلاب همیشه ثابت کرده که کارساز بوده و نقش بسیار مهم دارد،باید بدانیم بسیج به کمک ما نیاز نداشته و ما نیازمند تفکر بسیجی هستیم.

وی اضافه کرد: بسیج در همه فتنه‌ها از جمله ۷۸ و ۸۸ کارآمدی خود را نشان داده و دشمنان و بیگانگان جمهوری اسلامی را مبهوت کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷ /40 /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :