ريزعلي خواجوي نام‌آشناي ایرانیان دهقان فداکار دقایقی پیش در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز درگذشت.
کد خبر: ۵۳۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 02 December 2017
ريزعلي خواجوي نام‌آشناي ایرانیان دهقان فداکار دقایقی پیش در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز درگذشت. 
 
 
 ازبرعلی حاجوی ، فرزند علی‌اصغر، روز پنجم اسفندماه سال ۱۳۰۹ خورشیدی در روستای قلعه جوق شهرستان میانه متولد شد.

 او در آذرماه ۱۳۴۱ شمسی، در سن سی و دو سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ری قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد. در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد؛ این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.

به گفتهٔ او پس از توقّف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شدند و او را کتک زدند. تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود؛ ساخت. پس از آنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.

 وی در ۲۳ آبان ۱۳۹۶ در سن ۸۶ سالگی بر اثر عارضه کلیوی و ریوی در بیمارستان خاتم الانبیای میانه بستری شد اما به علت وخامت حال ایشان برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا در تبریز منتقل شدند . پزشکان اعلام کردند وی به بیماری ذات الریه مبتلا شده است. دهقان فداکار در روز ۱۱ آذ۹۶ در بیمارستان دار فانی رو وداع گفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
او هم رفت. خدا رحمتش کند. خداحافظ پیرمرد دوست داشتنی که با پاکی و ساده دلی روستایی ات درس فداکاری دادی و اسطورۀ ایثار و از خود گذشتگی شدی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :