بحث درباره قرارداد تبدیل زباله به برق با شرکت فرانسوی
جلسه شورای شهر تبریز ۱۲ اذر در محل جدید خود در طبقه پایین عمارت ساعت که زمانی برای دفتر شهردار بود؛ برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 03 December 2017
به گزارش تابناک تبریز، شکور اکبرنژاد در ابتدای جلسه با اشاره به درگذشت دهقان فداکار، اظهار داشت: روز گذشته آقای ازبرعلی حاجوی که با شجاعت جان ده ها نفر از هم وطنان را نجات داد، به رحمت الهی پیوست و انشاالله بهشت برین جایگاه ایشان باشد.
 
 
دستور کار امروز شورای شهر تبریز بررسی پروژه احداث نیروگاه زباله‌‌سوز در تبریز بود.


شهین باهر شهردار تبریز: باید از فرایند زباله سوز استفاده کنیم و امروز دنیا به این سمت می رود، نمیتوانیم همه کارهای چهار سال گذشته را یک جا تغییر دهیم، باید منطقی نگاه کنیم و اشکالات را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: علیرغم وضعیت بد اقتصادی، سعی داریم برای هر منطقه یک محلول پاش استفاده شود.

اندیش: دهقان فداکار به عنوان یک  قهرمان در خاطره مردم بوده است و باید ترتیباتی اتخاذ شود تا به کتاب های درسی بازگردانده شود.

بهشتی: شهر تبریز، شهر تمیزی است و باید این تمیزی در سرویس های بهداشتی نیز نمایان شود.

تقی پور: در هر منطقه، یک بازارچه برای عرضه میوه و تره بار راه اندازی شود.

وی افزود: قبل از بارش برف در خیابان ها محلول پاشی شود تا از تخریبات زیرساخت ها جلوگیری گردد؛ تیم خدمات شهرداری نیز، از نفرات کاربلد و متخصص هستند.

بابایی اقدم: در شورای پنجم شاهد موثر عمل کردن کمیسیون ها هستیم و این جای امیدواریست.

تقی پور: بالغ بر ۲۵۰ مجوز بیلیورد تبلیغاتی در سطح تبریز وجود دارد در حالی که میزان تبلیغات اشباع شده است.

قلی زاده: سازمان زییاسازی، زیباسازی نکرده، و باید تدابیری اتخاذ شود که این سازمان به وظیفه اصلی خود عمل کند.

مسعودی ریحان: رئیس سازمان زیباسازی تخصص و تجربه مربوطه را ندارد.

محمدزاده: با حذف دهقان فداکار از کتاب ها برخی ها خواستند او را از یادها دور کنند، اما همیشه در یادها زنده خواهد ماند.

وی اضافه کرد: تندیس دهقان فداکار در میدان راه اهن احداث شود.

دبیری: تصمیماتی که اتخاذ می شود باید به اینده ان نیز تفکر شود، بدون بستر سازی نمی توان درجا نصب همه بنرها را یک جا قطع کرد.
 
 
در ادامه جلسه اعضای شورا تصویب کردند که با توجه به تراکم محل در مناطق شهرداری بازارچه های محلی راه اندازی شده و همچنین میدان دام در این رابطه احداث شود.


تقی پور با اشاره به دیگر طرح های مورد بحث در کمیسیون خدمات شهری، خواستار توقف صدور مجوز هرگونه تبلیغات محیطی را خواستار شد و ابراز داشت که تاکنون 250 استرابورد و تبلیغات در شهر نصب شده و وضعیت بنرهای تبلیغاتی کاملا اشباع شده است. در هر جای تبریز تابلو نصب کرده ایم و به دلیل کثرت و عدم نظارت دقیق، پیشنهاد میکنیم این مسئله متوقف شده و طرح جامع تبلیغات محیطی آغاز شود.

بهشتی نیز تبلیغات سازمان اتوبوس رانی در مسیر اتوبوس های تندرو را بدترین تبلیغات دانست و گفت: این تبلیغات سبب شده تا اتوبوس ها به زندان تبدیل شود و مردم هیچ جا را نمی بینند و این را بزرگ ترین توهین به مسافرین دانست.

بابایی نیز در ادامه نسبت به ابهام دخالت در اجرای این مصوبات تذکر داد. 
 
در ادامه جلسه طرح کمیسیون خدمات در رابطه با استفاده از محلول به جای نمک در زمان بارش برف مطرح شد که شهین باهر در این باره گفت: سعی میکنیم دستگاه های محلول پاشی در مناطق شهرداری را تامین نماییم و این طرح در نهایت تصویب شد.

میرعلی اصغر الموسوی مشاور بین الملل شهردار تبریز و یوسف شاکری، مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی به همراه فرخ جلالی، رئیس سازمان اتوبوسرانی و تاکسی رانی شهرداری در جلسه امروز حضور یافتند. 
 
در نهایت این طرح با اکثریت آرا مصوب شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار