با اعلام رسمی امیر قلعه نویی
ورزش3:هنوز یک هفته به پایان نیم فصل رقابت های لیگ برتر باقی مانده که از باشگاه ذوب آهن خبر می رسد که حضور سه بازیکن اصلی این تیم به دلیل خدمت سربازی در تراکتورسازی قطعی شده است.
کد خبر: ۵۳۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 04 December 2017
 از مدتی قبل بحث بر سر حضور چند بازیکن تیم ذوب آهن در تراکتورسازی به گوش می رسید. دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور و احسان پهلوان سه مهره اصلی و کلیدی ذوب آهن هستند که در فصل نقل و انتقالات نیم فصل به دلیل خدمت سربازی باید از این تیم جدا شوند.


امیر قلعه نویی سرمربی تیم ذوب آهن که هنوز با این تیم نتایج خوبی نگرفته و حتی گفته می شد به دلیل جدایی سه بازیکن اصلی اش در نیم فصل قصد دارد از هدایت این تیم استعفا بدهد امروز در گفت و گو با خبرنگار ورزش سه اعلام کرد که جدایی این سه بازیکن، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور و احسان پهلوان از این تیم قطعی شده است.


با این حساب می توان گفت که تراکتور یکی از تیم های پرمهره نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر خواهد بود. این تیم جدا از سه بازیکن مطرح ذوب آهن قصد دارد ستاره هایی همچون مهدی ترابی از سایپا و یکی دو بازیکن مطرح و جوان لیگ را نیز به دلیل خدمت سربازی به خدمت بگیرد. اما موضوعی که می توان به آن اشاره کرد این است که با وجود آنکه تراکتورسازی به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات نتوانسته بود بازیکنی را به خدمت بگیرد و در نیم فصل با حضور این ستاره های جوان جان می گیرد؛ اما تیم های دیگر دچار مشکلاتی خواهند شد. در نقل و انتقالات نیم فصل بازیکن خوب بسیار کم است، چرا که اکثر تیم ها با بازیکنانشان قرارداد دارند و اجازه جدایی به این راحتی را نخواهند داد، مگر آنکه برای جذب بازیکن هزینه زیادی انجام شود.


با توجه به انتقال بازیکنان مطرح سرباز لیگ به تراکتورسازی به نظر نقل و انتقالات نیم فصل برای تیم هایی که بازیکن از دست داده اند معنای دیگری خواهد یافت. ذوب آهن با از دست دادن سه مهره کلیدی اش باید در نیم فصل بازیکنانی سطح بالا را به خدمت بگیرد و قلعه نویی کار دشواری برای یافتن چنین بازیکنانی خواهد داشت. یا این وصف آیا می توان گفت تراکتور و ماجرای سربازی بازیکنان تعادل و توازن لیگ را به هم می زند؟ باید تا زمان نقل و انتقالات منتظر ماند.
 
 
 سعید آذری مطرح کرد:
پیشنهاد میلیاردی باشگاه نظامی به بازیکن سرباز!

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اعلام کرد یک باشگاه نظامی به یکی از بازیکنان پیشنهاد میلیاردی داده است.

 بحث حضور 3 بازیکن تیم ذوب آهن برای گذراندن خدمت سربازی در تراکتورسازی حواشی زیادی را به وجود آورده است. در این باره اگرچه امیر قلعه نویی این موضوع را در گفت و گو با خبرنگار ما قطعی دانست، اما سعید آذری همچنان هیچ چیزی را نهایی شده توصیف نمی کند.آذری اما در گفت و گو با خبرگزاری مهر پرده از یک راز بزرگ درباره یکی از تیم های نظامی برداشته است.

مدیرعامل ذوب آهن در این خصوص گفت: ما به بازیکنانمان توصیه کرده ایم که اسیر هیاهو نشوند ولی خبرهای خوبی به ما نمی رسد. متاسفانه یک باشگاه به صورت مستقیم با بازیکنان ارتباط برقرار کرده است. بر اساس آیین نامه تعیین وضعیت بازیکن، این مذاکرات با بازیکنانی که قرارداد دارند تخلف است. من اسم باشگاه را نمی آورم ولی تماس با بازیکنان، تمرکز آنها را بر هم می زند و تخلف محسوب می شود. حالا اگر در ایران نسبت به آن بی تفاوت هستند، بحث دیگری است.

وی ادامه داد: بازیکن به من می گوید از فلان باشگاه نظامی تماس گرفته اند که خدمت سربازی ات را پیش ما بگذران و حتی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با تو قرارداد می بندیم. آیا آن مجموعه نظامی توان پرداخت این پول را دارد؟ اینها دارند بازیکنان را گمراه می‌کنند. متاسفانه ساز و کاری هم برای این موضوع تعریف نکرده ایم. به عنوان عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می گویم برای حفظ حقوق باشگاه های سازنده مثل فولاد، سپاهان و ذوب‌آهن باید قوانینی تعریف شود تا خودشان از نیروهایی که از تیم های پایه پرورش داده اند، استفاده کنند نه اینکه باشگاه های دیگر بیایند و به همین سادگی سرمایه هایمان را با گردن کلفتی بگیرند.

آذری در پایان افزود: ضمن اینکه بازیکنان باید آگاه و باهوش باشند. وقتی تیمی از سال گذشته ۲۵ درصد قراردادش را نداده است و امسال هم فقط ۲۰ درصد پرداختی داشته، چطور می خواهد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول بدهد؟ این مسائل، بازیکن را خراب می کند. در عقاید اسلامی هم آمده است که مال غصبی برکت ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :