خبرنگاران جوان:پوستر‌های مخصوص جام جهانی فوتبال از زمان برگزاری اولین مسابقه تا به امروز را در گزارش زیر مشاهده کنید.
کد خبر: ۵۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 05 December 2017
در طول ۸۴ سال برگزاری رقابت‌های جام جهانی هر باراین رقابت به میزبانی یک کشور برگزار شد که این مسابقات پوستر‌های مخصوص خود را دارند.

همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

در اینجا پوستر اولین میزبان رقابت های جام جهانی  را تا پوستر آخرین میزبان این رقابت ها تا به امروز را می توانید مشاهده کنید.

اروگوئه 1930

همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکساولین رقابت جام جهانی در سال ۱۹۳۰ به میزبانی کشور اروگوئه و با حضور ۱۳ تیم آغاز شد؛ که ۷ تیم از آمریکای جنوبی و ۲ تیم از آمریکای شمالی و تنها ۴ تیم از اروپا به دلیل دشواری‌های سفر به آمریکای جنوبی در این رقابت‌ها شرکت کردند؛ و در نهایت تیم اروگوئه پس از شکست آرژانتین فاتح نخستین جام جهانی فوتبال شد.

ایتالیا ۱۹۳۴

همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکسدومین میزبان رقابت‌های جام جهانی ایتالیا بود که در سال ۱۹۳۴ برگزار شد.

۱۶ تیم حاضر در این رقابت حاضر شدند که بیشتر اروپایی بودند و برای اولین بار کشور مصر از آفریقا هم شرکت کرد. برزیل و آرژانتین هم از ترس مصدومیت، ستاره هایشان را به رقابت‌ها نیاوردند و در نهایت با آوانتاژ و کمک داور تیم ایتالیا به قهرمانی دست یافت.

فرانسه ۱۹۳۸


همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکسسومین رقابت جام جهانی در سال ۱۹۳۸ به میزبانی فرانسه برگزار شد. این رقابت‌ها در اوج جنگ جهانی دوم بود بنابراین تعدادی از تیم‌های آمریکایی از جمله اروگوئه حاضر به شرکت در این رقابت نشدند. اتریش هم به دلیل اشغال از سوی آلمان موفق به شرکت در این مسابقات نشد و این بار هم ایتالیا با پیش بردن شیوه فاشیستی و ادای احترام به سبک فاشیستی که باعث اعتراض تماشاچیان شد، قهرمانی را از آن خود کرد.

پس از آن جام جهانی به دلیل جنگ جهانی دوم برای ۱۲ سال متوقف شد.

برزیل ۱۹۵۰


همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکسچهارمین جام جهانی بعد از ۱۲ سال به میزبانی برزیل برگزار شد. با حضور ۱۳ تیم که برای اولین بار تیم ملی انگلیس هم حضور پیدا کرد. از طرفی هم حادثه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای تیم ملی ایتالیا رخ داد. برزیلی‌ها که خود را قهرمان جام می‌دانستند حتی سرود پیروزی را هم سرودند. سرودی که هیچگاه خوانده نشد، چون این تیم از اروگوئه باخت و قهرمانی را از دست داد.
سوئیس ۱۹۵۴

چهارمین جام جهانی بعد از ۱۲ سال به میزبانی برزیل برگزار شد. با حضور ۱۳ تیم که برای اولین بار تیم ملی انگلیس هم حضور پیدا کرد. از طرفی هم حادثه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای تیم ملی ایتالیا رخ داد. برزیلی‌ها که خود را قهرمان جام می‌دانستند حتی سرود پیروزی را هم سرودند. سرودی که هیچگاه خوانده نشد، چون این تیم از اروگوئه باخت و قهرمانی را از دست داد.

سوئیس ۱۹۵۴


همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

پنجمین جام جهانی هم به میزبانی کشور سوئیس و با حضور ۱۳ تیم برگزار شد و در حالیکه تیم ملی مجارستان به خاطر ۳۳ دیدار پی در پی و بدون شکست بخت نخست قهرمانی شمرده می‌شد، اما آلمان غربی موفق به کسب جام قهرمانی شد.

سوئد ۱۹۵۸

همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

پنجمین جام جهانی هم به میزبانی کشور سوئیس و با حضور ۱۳ تیم برگزار شد و در حالیکه تیم ملی مجارستان به خاطر ۳۳ دیدار پی در پی و بدون شکست بخت نخست قهرمانی شمرده می‌شد، اما آلمان غربی موفق به کسب جام قهرمانی شد.

سوئد ۱۹۵۸
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

هفتمین جام جهانی به میزبانی کشور شیلی در حالی برگزار شد که قبل از آغاز مسابقات زلزله ۹.۵ ریشتری این کشور را لرزاند و خسارات زیادی را به بار آورد.

این دوره از مسابقات بخاطر خشونت زیادش و بازی‌های تدافیعش بسیار شهرت یافت در نهایت هم برزیل از قهرمانی دوره قبلش دفاع کرد و این بار هم جام را در دست گرفت.

انگلیس ۱۹۶۶
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکسهشتمین جام جهانی در سال ۱۹۶۶ در انگلستان برگزار شد و در حالی میزبان این مسابقات شد که در بازی‌های جام جهانی چندان خوش ندرخشید.
دو تیم تازه وارد پرتغال و کره شمالی شگفتی سازان این دوره بودند که بازی این دو تیم از مشهورترین بازی‌های تاریخ جام جهانی است. اما در نهایت تیم ملی انگلستان قهرمان رقابت‌ها شد.

مکزیک ۱۹۷۰
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس


نهمین جام جهانی برای نخستین بار در آمریکای مرکزی و بدون حضور تیم‌های فرانسه آرژانتین مجارستان و اسپانیا برگزار شد.

در فینال تیم ایتالیا که برای رسیدن به این مرحله آلمان غربی را شکست داده بود با برزیل رو در رو شد، اما تیم برزیل توانست برای سومین بار جام را از آن خود کند.

آلمان غربی ۱۹۷۴

همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

دهمین جام جهانی هم به میزبانی آلمان غربی و با غیبت تیم‌های بزرگی، چون فرانسه اسپانیا و انگلستان برگزار شد.

سه تیم جمهوری دمکراتیک کنگو، آلمان شرقی هائیتی و استرالیا هم برای نخستین بار به جام جهانی راه یافتند.

اما در نهایت آلمان غربی با شکست تیم هلند برای دومین بار قهرمان این جام شد.

آرژانتین ۱۹۷۸
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

یازدهمین جام قهرمانی هم به میزبانی تیم آرژانتین برگزار شد و برای اولین بار دو تیم ایران و تونس به عنوان نمایندگان آسیا و آفریقا به جام جهانی راه یافتند و با صعود دو تیم آرژانتین و هلند به مرحله فینال در نهایت تیم میزبان قهرمانی را از آن خود کرد.

اسپانیا ۱۹۸۲

همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

دوازدهمین جام جهانی هم به میزبانی اسپاینا و با حضور ستارگانی، چون زیکو، مارادونا، پلاتینی و... برگزار شد که به جام ستارگان شناخته می‌شود.
در فینال هم تیم ایتالیا با شکست آلمان غربی برای سومین بار قهرمان جهان شد.

مکزیک ۱۹۸۶
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

کشور مکزیک در آن زمان نخستین کشوری بود که ۲ بار میزبانی بازی‌های جام جهانی را برعهده گرفت. بازی فینال که در ورزشگاه آزتک برگزار شد. آرژانتین با نتیجه پر گل ۳ بر ۲ آلمان را شکست داد و توانست در فاصله ۸ سال ۲ بار جام را به خانه ببرد.

ایتالیا ۱۹۹۰
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

چهاردهمین میزبانی جام جهانی را هم برای دومین بار ایتالیا برعهده گرفت و آلمان غربی که ۳ بار پی در پی به فینال رسیده بود حریف سرسختی برای آرژانتین شد و سرانجام توانست قهرمانی را به دست آورد.

آمریکا ۱۹۹۴
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

پانزدهمین جام جهانی در کشوری برگزار شد که فوتبال در مقابل ورزش‌های دیگری، چون بیسبال و فوتبال آمریکایی محبوبیت کمتری داشت.
در یکی از نادرترین اتفاقات تاریخ فوتبال، آندرس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا در بازی مقابل آمریکا گلی را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد که منجر به شکست و حذف کلمبیا از بازی‌ها شد. این بازیکن پس از بازگشت به کلمبیا هدف گلوله هواداران افراطی فوتبال قرار گرفت و کشته شد. بازی فینال پس از ۱۲۰ دقیقه بدون گل پایان یافت و برزیل موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ ایتالیا را شکست دهد و برای چهارمین‌بار قهرمان جهان شود.

فرانسه ۱۹۹۸
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

شانزدهمین دوره جام جهانی فوتبال به میزبانی فرانسه برگزار شد و در مرحله فینال با زدن سه گل به برزیل توانست نخستین قهرمانیش را در این رقابت‌ها به ثبت برساند.

ژاپن و کره جنوبی ۲۰۰۲
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

هفدهمین جام جهانی ۲۰۰۲ برای اولین بار به میزبانی دو کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار شد.

در فینال با ۲ گل رونالدو، برزیل برای پنجمین‌بار قهرمانی‌اش را جشن گرفت و فاصله خود را با رقیبانش افزایش داد.

آلمان ۲۰۰۶
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

هجدهمین جام جهانی با میزبانی کشور آلمان برگزار شد. در مرحله فینال حادثه تلخی بین دو تیم ایتالیا و فرانسه رخ داد. در آن مسابقه ۲ تیم با نتیجه ۱-۱ تا دقیقه ۱۱۳ پیش رفتند که در آن هنگام ناگهان زین‌الدین زیدان کاپیتان فرانسوی‌ها با سر به سینه ماتراتزی مدافع ایتالیا کوبید و اخراج شد.. فرانسه با توجه به  تمام شایستگی‌ها در ضربات پنالتی مغلوب شد و ایتالیا برای چهارمین‌بار فاتح جام جهانی شد.

آفریقای جنوبی ۲۰۱۰
همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس نوزدهمین جام جهانی در سال ۲۰۱۰ به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شد. این دوره نخستین بار بود که جام جهانی در یک کشور عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی شد. مراسم افتتاحیه جام در ۱۰ ژوئن با حضور بسیاری از ستارگان فوتبال و موسیقی به صورت غیررسمی افتتاح شد؛ و در نهایت با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید.

برزیل ۲۰۱۴


همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

اولین بار برزیل در سال ۱۹۵۰ میزبان جام جهانی بود و این بار دومی بود که این کشور میزبان جام جهانی می‌شد. بعد از مکزیک، ایتالیا، فرانسه و آلمان برزیل پنجمین کشوری بود که برای دومین بار میزبان جام جهانی می‌شد.

طراحی پوستر این جام توسط کارن هایدینگر، طراح برزیلی انجام شده است. این پوستر شامل نقشهٔ برزیل است که از خطوط پا‌های بازیکنان تشکیل شده است.

روسیه ۲۰۱۸


همه پوسترهای جام جهانی فوتبال + عکس

در نهایت کشور روسیه برای اولین بار میزبان جام جهانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار