روحانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی:
رئیس جمهور گفت: شیعه و سنی اختلافی ندارند، دو مسیر با یک هدفند؛ هر چه اختلاف است شما راه انداختید.
کد خبر: ۵۳۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 05 December 2017
 حجت اسلام والملسمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت: امروز پایه‌های تروریسم در منطقه فروپاشیده است.

وی افزود: راه مسلمان‌ها علیه تروریسم هم‌چنان باید تا ریشه‌کن شدن همه عوامل آن در منطقه ادامه یابد.

روحانی تصریح کرد: کسانی که در عراق و سوریه علیه تروریست‌ها جنگیدند، حق بزرگی بر گردن امنیت و ثبات منطقه و همه جهانیان دارند.

رئیس جمهور اظهار کرد: این تروریسم تنها تهدیدی برای منطقه نبود، بلکه تهدیدی برای اروپا، آمریکا و همه جهان بود؛ لذا همه انسان‌هایی که علاقه‌مند به ثبات و امنیت جهانی هستند باید از رزمندگان صف مقاومت در برابر تروریسم متشکر باشند.اما متاسفانه به جای تشکر از این ملت‌ها برای مبارزه با تروریسم، در فکر تضعیف و توطئه هستند.

وی گفت: امروز هم موصل آزاد شده و هم پایگاه‌های تروریسم فرو ریخته و همه شهرها تا شهر مرزی بوکمال آزاد شده است.اما بخش تلخی که شاهد آن هستیم این است که برخی از کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی نزدیکی خود را نسبت به رژیم صهیونیستی با کمال بی‌پروایی آشکار می‌کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد:  برخی از این کشورها در سال‌های گذشته با دشمنان اسلام در تعامل، گفت‌وگو و همکاری بودند؛ اما حداقل به زبان منکر آن بودند و آن‌قدر این ارتباط زشت و شوم و قبیح و ناپسندیده بود که هیچ مقامی از کشورهای اسلامی توان آن را نداشت که به صراحت به مردم بگوید اسرائیل دوست و مقاومت دشمن ماست.

وی تاکید کرد: تردیدی ندارم مسلمانان منطقه و جهان اجازه نمی‌دهند این نقشه شوم (تعامل با رژیم صهیونیستی) به‌ثمر برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه می‌دانند چه کسانی به تروریست‌ها پول و سلاح دادند و کمک فنی و اطلاعاتی کردند، گفت: گرچه در نهایت این ماری که برای نیش زدن به دیگران در آستین خود پرورش داده بودند به خود آن‌ها هم حمله کرد و آن‌ها را گزید، آنان هم از آثار شوم تروریسم در امان نماندند.

وی ادامه داد: دشمنان به‌صورت فرد و حزبی علیه ایران تحریک شدند و جنگ 8 ساله صدام علیه ایران را طراحی کردند.

روحانی اظهار کرد: بعد از این‌که از جنگ رهایی یافتیم و مشغول بازسازی شدیم، به محض اینکه رشد و توسعه را در کشورمان دیدند تهدید هسته‌ای را علیه کشورمان وضع کردند و ما در جنگ اقتصادی قرار دادند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: امروز که می‌دانند ایران در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته در فکر توطئه دیگری برای ایران هستند.

وی تاکید کرد: سوریه نیروهای خارجی را از کشور خود دیر یا زود بیرون خواهد راند، ملت عراق دیر یا زود، متحدتر از گذشته خواهد بود و کرد، شیعه و سنی برادرانه در کنار هم خواهند بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار