شهردار تبریز تاکید کرد؛
شهردار تبریز با بیان این‌که حریم، آینده توسعه شهر است، گفت: هم‌اکنون در تبریز با ۲۴۰۰ هکتار حاشیه‌نشینی درگیریم و اگر در بحث حریم، غفلت کنیم، در آینده‌ای نه‌چندان‌دور با حاشیه‌نشینی‌های جدید مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۵۳۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 05 December 2017
به گزارش تابناک تبریز، مهندس ایرج شهین‌باهر، در جلسه بررسی حریم شهر تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: نظارت بر حریم و حفظ آن، باید از اولویت‌های‌‌مان باشد؛ حتی در صورت مناسب بودن شرایط اقتصادی شهرداری، باید در فکر تملک حریم نیز باشیم.

وی با تاکید بر نقش‌ تاثیرگذار شهرداری در حوزه حریم، افزود: اگر قرار بر توسعه ارگانیک شهر بود، نیازی به مدیریت و برنامه‌ریزی نداشتیم؛ نقش اصلی شهرداری، ایجاد آرامش و شاخص در شهر است و مدیریت شهرداری، در بحث حریم باید خود را نشان بدهد.

شهردار تبریز متذکر شد: قصد زیر سوال بردن هیچ منطقه‌ای نداریم، اما انتظارات از شهرداری در صیانت از حریم، بسیار فراتر از وضعیت فعلی است؛ منطقه موفق، منطقه‌ای است که مدیریت منسجمی در حریم داشته و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز را مهار را مهار کند.

شهین‌باهر با اشاره به این‌که غفلت از حریم یعنی بی‌معنی‌بودن برنامه‌ریزی،  از دست رفتن آینده شهر و پدیدآمدن حاشیه‌نشینی‌های جدید، گفت: متاسفانه اثرات این غفلت، در بخش‌هایی از پیرامون شهر در حال خودنمایی است؛ لکه‌های ساخت‌وساز غیرمجاز در حال تبدیل به محله است و اگر مدیریت منسجم در این خصوص حاکم نباشد، در آینده‌ای نه‌چندان‌دور، با معضلات شهری، اجتماعی و فرهنگی مواجه خواهیم بود.



وی متذکر شد: علی‌رغم حضور گسترده عوامل نظارتی و خدماتی شهرداری در سطح شهر، قابل قبول نیست که شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز باشیم.

شهردار تبریز با تاکید بر بهره‌گیری از فناوری‌های روز شهرسازی در نظارت بر حرایم، خاطرنشان کرد: با وجود تصویربرداری‌ها و فناوری‌های متعدد، تغییرات غیرمجاز در ساخت‌وسازهای شهری، قابل‌قبول نیست و فرد خاطی باید پاسخگو شود.

شهین‌باهر اظهار داشت: در کنار تهدیداتی که در حوزه حریم دارد، نظارت بر آن، می‌تواند ضامن فرصت‌های درآمدی برای آینده شهر شود.

وی با بیان این‌که چارچوب‌های قانونی و راهکارهای موثر در مورد حریم، باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: دور بودن حریم از محدوده شهر، نباید موجب غفلت از آن شود، یکی از مواردی که می‌توان از حجم نیروی انسانی شهرداری، استفاده بهینه کرد، موضوع حریم است.

شهردار تبریز در پایان تاکید کرد که معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق مرتبط با مدیریت حریم، باید نظارت بر حریم و حفظ آن را در قالب ناحیه‌بندی یا منطقه‌بندی لازم، مطالعه و عملیاتی کنند.


در این جلسه با حضور معاونان شهرسازی و معماری، برنامه‌ریزی توسعه، خدمات شهری و شهرداران مناطق مرتبط با حوزه‌های حریم تبریز، گزارشی از آخرین وضعیت حریم‌های شهر ارائه و مقرر شد راهکارهای قانونی برای تقویت این حوزه، عملیاتی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :