نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر تاریخی، فرهنگی تبریز از لحاظ سیاسی، اقتصادی و علمی منطقه ای استراتژیک است که محور همگرایی های ایران با کشورهای همسایه به حساب می آید.
کد خبر: ۵۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 12 December 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اراده ملت  آذربایجان در تحکیم وحد ملی و غیرت و میهن پرستی آنها گفت : در برهه مختلف تاریخی هم مردم این منطقه با نقشی بی بدیل و تصمیم سازی های به موقع در برابر حکومت های مستبد استقامت و وحدت را به شکل عملی معنا کردند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از برخی بی توجهی در حوزه های مختلف توسعه ای استان ازجمله، مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی، تعلل در اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و احیا دریاچه ارومیه گفت: پیش بینی ها بیانگر این است اگر وضعیت دریاچه ارومیه با این شرایط ادامه داشته در آینده نه چندان دور با مشکلات زیادی در این منطقه مواجه خواهیم شد.

وی افزود: نجات این دریاچه به عزم و اراده ملی نیاز دارد تا با احیای آن رونق کشاورزی منطقه را شاهد باشیم و همچنین از شیوع برخی بیماری های ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه نیز جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه والای علمی اساتید و فعالان جامعه دانشگاهی این استان اظهار داشت: همتاسازی و پرورش نیروهای ارزشی و خلاق از عمده خدمات جامعه علمی در دانشگاه های مختلف علی الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: ایران تمامیت ارضی گذشته خود را به دلیل حکومت صفوی‌ها مدیون آذربایجانی‌ها است.

علی اکبر ولایتی با بیان اینکه هویت ایران در دوره صفویه باز تعریف شده است، گفت : در تاریخ آذربایجان، صفویه با حکومت خود، هویت ایرانی و اسلام اهل بیتی و ید واحد اقوام ایرانی را احیا کرد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آذربایجان در دوران سلطان محمد خدابنده در دست عثمانی ها بود و مردم تبریز قبل اینکه شاه عباس برای آزادسازی آن اقدامی بکند مردم خودشان زمینه آزادی آن را فراهم کردند .

دکتر ولایتی با اشاره به تعبیر آذربایجان سر ایران است و این منطقه دروازه ایران به غرب و اروپا است، گفت: شهر تبریز اولین شهر دانشگاهی جهان اسلام با بیش از ۶۰۰ دانشجوی از سراسر دنیا، جایگاه والایی در توسعه علمی داشته است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: بزرگان زیادی از این خطه برخاستند که ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند و علامه طباطبایی، علامه امینی، شهریار، آیت الله العظمی حضرت امام خامنه‌ای، علامه جعفری و شهدای محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی گوهرهای نابی هستند که تاریخ این کشور از آثار و خدمات ارزنده آنها بهرمند هست.

وی تاکید کرد: آذربایجان به دلیل موقعیت حساسی که در منطقه دارد باید توجه به این منطقه بیش از پیش باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار