استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور، اصلاح ساختارهای اداری، دانش‌بنیان شدن صنعت و توجه ویژه به بحث بازاریابی را از عوامل موثر در توسعه صادرات عنوان کرد و از نگاه مثبت و امیدوارانه مدیریت دولتی استان به این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 14 December 2017
مجید خدابخش با بیان اینکه ساختار اداری کشور و مأموریت وزارت‌خانه‌ها برای واردات طراحی شده است، افزود: برای توسعه صادرات نیازمند اصلاح ساختارهای اداری هستیم.

وی، تأمین زیرساخت‌ها را از جمله الزامات حوزه صادرات دانست و گفت: برای توسعه صادرات، به واحدهای بزرگ تولیدی و تولید انبوه نیاز داریم تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی رقابت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از اقدامات دولت در جهت توسعه صادرات ازجمله مکانیزه کردن امور گمرکی، گفت: وظیفه ما این است که در خدمت تولیدکنندگان و صادرکنندگان به‌عنوان مهره‌های اصلی توسعه استان باشیم؛ با این حال نباید همه کارها را از دولت انتظار داشت.

وی افزود: در چهار سال گذشته اقدام خوبی در استان انجام شده و سند تدبیر توسعه با محوریت مزیت‌های استان تدوین شده است که بخش خصوصی باید از ظرفیت‌های این سند استفاده کند.

خدابخش با بیان اینکه منابع دولتی محدود است، گفت: امروز مدیریت بدون پول، تنها گزینه انتخابی برای دولت است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود مسیر توسعه را طی کنیم.

وی از افزایش 10 درصدی صادرات استان در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: نگاه مدیریت استان به حوزه صادرات، نگاهی مثبت و امیدوارانه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در حوزه صادرات و بازاریابی فعال باشند، افزود: اگر اعتقاد داریم که صادرات، پیشران توسعه اقتصاد است باید به اقتضائات آن عمل کنیم که یکی از آنها دانش‌بنیان شدن صنعت است.

دکتر خدابخش همچنین از دبیرخانه همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی خواست تا با کمک دانشگاه‌ها، پژوهش‌هایی را در خصوص عوامل موثر بر توسعه صادرات انجام دهند تا مباحث مطرح شده در این همایش تنها به ابراز گلایه‌های بخش خصوصی از مسئولان دولتی خلاصه نشود.

وی افزود: اگر الزامات توسعه صادرات را بدانیم، می‌توانیم اقدامات استانی، ملی و قوانین و مقررات مورد نیاز را بر اساس آن طراحی و پیگیری کنیم.

در این همایش که با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، از صادرکنندگان نمونه کشوری و برگزیده استانی تجلیل شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار