امام جمعه تبریز عنوان کرد
امام جمعه تبریز به لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی دولت که جهت تصویب در اختیار مجلس قرار گرفته اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد به رکود و بیکاری توجه ویژه نشده و جای مصوبات برنامه ششم و سیاست‌های اقتصادی مقاومت در لایحه بودجه ۹۷ خالی است.
کد خبر: ۵۳۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 15 December 2017
 حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول که بعد از اقدام نابخردان و خارج از قانون رئیس جمهور  آمریکا در  به رسمیت شناختن پایتخت قدس برای رژیم صهیونیست‌ صورت گرفت، سران کشورهای اسلامی در ترکیه گردهم آمدند تا ضمن محکومیت این اقدام، مواضع خود و مجموعه کشورهای اسلامی در این خصوص را به طور رسمی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه این اعلام آمریکا باعث شد تا زخم کهنه فلسطین بر پیکر جهان اسلام سر باز کند، افزود: البته این موضوع باعث شد تا مسلمانان در سراسر جهان حمایت خود را از فلسطین نشان داده و حمایت‌ها نیز افزایش یابد. 

امام جمعه تبریز افزود: البته این مواضع و گردهمایی سران کشورهای اسلامی اگر چه اقدام لازم و مثبت بود اما در مقابل حجم شرارت‌های صهیونیست کامل نبوده و مقابله با این توطئه به صورت اقدام عملی وجود دارد.

فلسطین از فقدان عمل موثر و سازش‌های پنهانی ضربه خورده است

وی خاطرنشان کرد: تاکنون  فلسطین از فقدان عملی موثر و سازش‌های پنهانی ضربه خورده است و اگر بخشی از دولت‌های اسلامی با اتحاد واقعی در عرصه عمل می‌پرداختند، هیچ گاه وضعیت فلسطین که پاره تن اسلام است، به این شکل نبود.

خطیب جمعه تبریز اذعان داشت: ما مردم ایران اسلامی و آذربایجان می‌خواهیم این حرکت به همین صورت وارد مرحله عملی خود شود تا مرهمی بر زخم کهنه فلسطین و فلسطینیان باشد.

با فعالیت دیپلماسی مخالف نیستیم ولی نباید اقتدار و منافع کشور مغفول بماند

امام جمعه تبریز با اشاره به  سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران ابراز کرد: این سفر در ظاهر برای نشان دادن پایبندی لندن به برجام بود و حتی آنها با جود اختلاف نظرهای بین خود و  ایران اذعان به قدرت جمهوری اسلامی کردند، از طرف دیگر نشان داد که آمریکا توانایی نگهداری هم پیمانان خود را ندارد.

وی بیان داشت: ما با فعالیت دیپلماسی مخالف نیستیم ولی اقتدار و منافع کشور نباید مغفول بماند.

در بودجه 97 به رکود و بیکاری توجه نشده است/ دولت هزینه‌های جاری را افزایش و عمرانی را کاهش داده است

نماینده ولی فقیه در استان به  لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی دولت که جهت  تصویب در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد آن طور که کارشناسان مطرح می‌کنند یک سری اشکالاتی وجود دارد و به رکود و بیکاری توجه ویژه نشده و جای مصوبات برنامه ششم و سیاست‌های اقتصادی مقاومت در لایحه بودجه ۹۷ خالی است.

وی تصریح کرد: آن طور که مطرح شده دولت در این اعتبارات هزینه‌های جاری را افزایش و عمرانی را کاهش داده است.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: نرخ محاسباتی هر بشکه نفت که سال گذشته ۵۰ دلار تعیین شده بود الان به ۵۵ دلار رسیده است. 

آل‌هاشم در ادامه به افزایش  عوارص خروج از کشور اشاره کرد:این افزایش برای زائران اربعین و عتبات عالیات که آثار فرهنگی بسیار دارد، قابل پذیرش نیست زیرا نزدیک به ۹ برابر افزایش یافته و این قابل باور نیست.

وی اضافه کرد: نمایندگان باید عنایت نسبت به بررسی لایحه پیشنهادی داشته باشند. 

آل‌هاشم در اعلام مناسبت‌های هفته ابراز کرد: این هفته ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل را خواهیم داشت از این رو فرصت را برای قدردانی از زحمت‌کشان این بخش که برای رفاه حال مردم تلاش می‌کنند، مغتنم دانسته و تشکر می کنم.

امام جمعه تبریز افزود: نقش حمل و نقل در کشور بسیار با اهمیت است زیرا توسط این بخش افراد در حال تردد و سفر هستند. 

وی با قدردانی از استاندار در خصوص رسیدگی به موضوع خط آهن ریلی میانه به تبریز بیان کرد: خبرهای خوشی از استاندار دریافت کرده و از همه زحمت‌کشان قدردانی می‌کنم.

تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه

نماینده ولی فقیه در استان به سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه است و یکی از ابتکارات امام راحل بوده و استقلال کشور در گرو این وحدت است و از این رو تقابل این دو نهاد خطرناک است.

وی اضافه کرد: شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و از جمله افرادی است که در همه عرصه‌ها نقش مهمی در تشکیل نهضت انقلاب داشته است. 

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی و اندیشه‌های امام راحل تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: این هفته پروژه بزرگ ۱۰ هزار تنی در تبریز افتتاح شد و در کنار آن یک مخزن ۱۶ هزار مترمکعبی کلنگ زنی شد که این مخزن با معیارهای زیست محیطی طراحی شده است که موضوع مهمی است.

آل هاشم ادامه دارد: طراحی مخزن جدید با معیارهای زیست محیطی پراهمیت است زیرا روستاهای اطراف این پتروشیمی نباید متضرر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :