عضو کمیسیون اجتماعی مطرح کرد
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان رقم معقولی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی نیست البته در صورتی که این مبلغ برای سیاست‌گذاری در نظر گرفته شود ۱۰۰ میلیارد تومان نیز کفایت می‌کند.
کد خبر: ۵۳۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 16 December 2017
 سلمان خدادادی، در رابطه با پیش بینی 300 میلیارد تومان برای آسیب‌های اجتماعی در لایحه بودجه 97، اظهار داشت: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی در کشور مانند طلاق، خشونت، مفاسد اجتماعی این مبلغ نمی‌تواند رقم معقولی برای مدیریت و مقابله با این آسیب‌ها باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت کشور در امر آسیب‌های اجتماعی سیاست‌گذاری و ستاد را فرماندهی و رهبری می‌کند، افزود: اگر به طور مستقیم این مبلغ در اختیار وزارت کشور قرار گیرد وارد فعالیت‌های اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه 300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 97 برای آسیب های اجتماعی مبلغی اندک و بسیار ناچیز است، تصریح کرد: در این رابطه پیشنهادات خاص خود را به عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی برای عملیاتی کردن موضوع ارائه خواهم کرد زیرا با این مبالغ نمی‌توان انتظارات بزرگان نظام را برآورده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید در این رابطه بر اساس قانون برنامه ششم حرکت کرد زیرا در این برنامه آمده است که آسیب‌های اجتماعی باید هر ساله کاهش پنج درصدی داشته باشند و باید برای تحقق این امر اقدامات اساسی باید انجام شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، یادآور شد: اگر 300میلیارد تومان پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 97 برای سیاست‌گذاری آسیب‌های اجتماعی باشد بسیار زیاد است زیرا 100 میلیارد تومان برای این موضوع کفایت می‌کند اما برای اجرایی کردن سیاست‌ها این مبلغ بسیار ناچیز است و باید به سه برابر افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی، تصریح کرد: اختصاص این مبلغ می‌تواند گامی موثر در جهت تثبیت جمعیت روستایی، تحقق طرح هادی روستایی، مقاوم سازی واحدها و منازل مسکونی روستایی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار