شهردار تبریز در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛
شهردار تبریز با بیان این‌که دیپلماسی «تبریز 2018» در خدمت توسعه گردشگری کشور است، بر لزوم پشتیبانی وزارت امور خارجه، از برنامه‌ها و زمینه‌های ارتباطی و تبلیغاتی این رویداد بین‌المللی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 04 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، مهندس ایرج شهین‌باهر در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، با بیان این مطلب اظهار داشت: تبریز با حمایت‌ها و پیگیری‌های وزیر محترم امور خارجه و تصویب وزاری گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در اجلاس نیجر سال 2015 میلادی، به عنوان «پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی» انتخاب شده‌است؛ این انتخاب، نقطه عطفی در گردشگری کشور است و چشم‌انداز آن، نیاز مبرم به حمایت وزارت امور خارجه دارد.

چشم‌انداز «تبریز 2108» نیازمند پشتیبانی وزارت امور خارجه است/راه اندازی کنسولگری کشورهای مختلف در تبریز
 

وی اضافه کرد: «تبریز 2018» فضای امیدوارکننده‌ای در شهر ایجاد کرده و مسئولان و نمایندگان تبریز و آذربایجان‌شرقی، تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به دور از عادت‌های اداری و اقدامات تشریفاتی، این امید را محقق کنند.

شهردار تبریز با بیان این‌که امروز محدودیت‌های مختلف اقتصادی گریبان‌گیر شهرداری‌های کشور شده‌است، افزود: علی‌رغم این مشکلات، شهرداری تبریز به عنوان بازوی اجرایی و محتوایی در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی، به ویژه دیپلماسی شهری، برنامه‌های مختلفی را از نخستین روزهای انتخاب «تبریز 2018»، پیش برده‌است.

شهین‌‌باهر با بیان این‌که تبریز در گذشته، میزبان هفت کنسولگری بود، اظهار داشت: امروز تنها دو کنسولگری در تبریز فعال است؛ این تعداد، درخور پیشینه ارتباطات خارجی تبریز نیست و از وزارت امور خارجه انتظار داریم در فرصت «تبریز 2018»، زمینه فعالیت مجدد کنسولگری‌های مختلف را در شهر تبریز فراهم کند.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون پروازهای تبریز به مقصدهای مختلف از جمله هامبورگ، استانبول و دبی، دایر است، افزود: با توجه به فراهم‌شدن امکان صدور ویزای دیجیتال در فرودگاه بین‌المللی تبریز، امیدواریم در مورد افزایش خطوط خارجی فرودگاه تبریز نیز شاهد همکاری وزارت امور خارجه باشیم.

شهردار تبریز همچنین متذکر شد: ظرفیت‌های گردشگری تبریز و قابلیت های فرهنگی و هنری تبریز، می‌تواند نقش عمده در غنای برنامه‌های فرهنگی وزارت امور خارجه داشته باشد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار، اظهار داشت: تبریز در جای‌جای تاریخ کشورمان حضور برجسته دارد و از مناطق پیشتاز در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، با بیان این‌که هدف از سفر به این شهر، ارزیابی میدانی و بررسی نقش وزارت امور خارجه در کمیته اجرایی «تبریز 2018» است، ادامه داد: ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان می‌تواند در خدمت پروژه گردشگری «تبریز 2018» باشد؛ باید این ظرفیت‌ها را عملیاتی کرده و ایده‌های لازم را از طریق سفرای خود پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: شکوفایی تبریز 2018 نیازمند یک توان ملی است تا بتوانیم از این طریق، تبریز را در سطح منطقه و جهان، بیشتر معرفی کنیم.

قاسمی با اشاره به زمینه‌های حمایت وزارت خارجه از رویکردهای تبریز 2018، گفت: وزارت امور خارجه در برنامه‌ها، نمایشگاه و رویدادهای معتبر جهانی حضور فعال دارد و آماده‌ایم که با همکاری گروه‌های گردشگری و سفارتخانه‌ها، ظرفیت‌های گردشگری تبریز و قابلیت‌های فرهنگی و هنری تبریز را در این فرصت‌ها عرضه کنیم.

شهردار تبریز پس از این دیدار، قاب منقش به عمارت تاریخی شهرداری تبریز را به دکتر قاسمی اهدا کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در پایان، از موزه شهر بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :