کد خبر: ۵۴۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 07 January 2018

شکور اکبرنژاد در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید گزارشهای عملکرد و گزارش های مالی ما شفاف باشد و اگر در انجام وظایف و پیشبرد امور محدودیت و عذری داریم با صراحت این مسائل را با مردم در میان بگذراریم.

وی تولید ثروت، ایجاد اشتغال و بهبود شرایط زندگی مردم را از اولویت های اساسی دانست و گفت: امیدوارم دولتمردان و نظام به فکر تولید ثروت باشند، نه اینکه به فکر ایجاد کمیته های حمایت باشند.

اکبرنژاد در ادامه سخنانش با اشاره به آغاز سال 2018 و برنامه های تبریز2018 اظهار داشت: خوشبختانه استاندار، شهردار و مسئولان استان در ارتباط با تبریز 2018 با همدلی کار ها را جلو می برند و قطعا باید این رویداد سمت و سوی تولید ثروت در استان را به خود بگیرد و امیدواریم این فضا به ایجاد فضای تولید کار و ثروت کمک کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش از مسئولان قطار شهری تبریز درخواست کرد نسبت به ارائه گزارش عملکرد و نحوه اجرای فازهای قطار شهری گزارشی ارائه نمایند.

اکبرنژاد ادامه داد: اگر بخواهیم به مردم اعتماد کنیم باید مورد اعتماد مردم باشیم و شفاف سازی کنیم.

وی اضافه کرد: دولت به جای انکه کمیته های حمایتی را افزایش دهد سعی بر افزایش ثروت سازی داشته باشد.

اکبرنژاد تاکید کرد: سنگاپور از it دوبرابر درامد نفتی ایران درامد دارد.

مسعودی ریحان با اشاره به عدم مدیریت متمرکز در موضوع سرمایه گذاری، اظهار داشت: عدم مدیریت متمرکز مشکل سرمایه گذاری است و باید در جهت رفع ان اقدام کرد.

وی اضافه کرد: عدم توجه به کرامت و فرهنگ سرمایه گذاری نیز یکی از مشکلات سرمایه گذاری و باید این مشکل رفع گردد.

مسعودی ریحان تاکید کرد: وجود نگاه دولتی در سرمایه گذاری باعث عدم تحرک لازم در این موضوع شده است.

وی متذکر شد: تا زمانی که نفت باشد به دنبال افراد شایسته نخواهند رفت.

مسعودی ریحان با بیان اینکه  نگاه دولتی به سرمایه گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است، افزود: املاک، مهم‌ترین سرمایه شهرداری است و از این رو، بانک اطلاعات املاک باید در دسترس همگانی یا حداقل متولیان امر برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری باشد.

وی تصریح کرد: نیازمند نقشه راه مشخص و فلوچارت اجرایی مدون در شهرداری برای جذب سرمایه گذاری هستیم.

ریحان با اشاره به اینکه نگاه سنتی به مقوله سرمایه و بکارگیری سرمایه های خرد در پروژه های شهری منسوخ شده است و باید به فکر ایده‌های هوشمند باشیم، افزود: وجود مراکز متعدد تصمیم گیری و بروکراسی شدید اداری، از موانع توسعه سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: علیرغم برداشت های متفاوتی که اعضای کمیسیون از مفهوم اطلس سرمایه گذاری و سازوکارهای تهیه و تدوین آن دارند اما بر ضرورت تهیه آن به عنوان نقشه راهی برای هدفمند کردن و سازگار کردن امر سرمایه گذاری با نیازهای مدیریت شهری تبریز تاکید دارند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذری و بهبود فضای کسب و کار در پایان اظهار داشت: در طی سال های گذشته پروژه های بزرگ و کوچک متعددی توسط شهرداری تبریز به روش مشارکت مدنی یا BOT انجام گرفته است.

نیکو خصلت: در توسعه پایدار اگر اقتصاد شهر پیشرفت می کند باید محیط زیست اسیب نبیند.

وی اضافه کرد: یک سال درامد ژاپن شاید بیش از درامد ۱۰۰ سال نفت ایران باشد.

نیکو خصلت تصریح کرد: بیش از ۲۰۰۰ تاکسی دود زا در شهر تبریز وجود دارد.

سعید نیکو خصلت، رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار در گزارشی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز از فعالیت های این کمیسیون گفت : برای رفع دغدغه آلودگی هوای تبریز اجرای طرح (L.E.Z) از خواسته های و اهداف کمیسیون بود که خوشبختانه با دستور استاندار این طرح در محدوده مرکزی شهر اجرایی شد.

نیکوخصلت تصریح کرد: از موارد دیگری که در کمیسیون بررسی شد، معاینه فنی خودروها در تبریز بود معاینه فنی خودروها یک ضرورت است و در این راستا محدوده کنترلی معاینه فنی باید به 35 کیلومتری تبریز توسعه یافته و باید بر کیفیت معاینه فنی ها دقت شود.

وی افزود: در خصوص استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت جلسات متعددی در کمیسیون برگزار شده است که در نهایت برای عدم استفاده از مازوت ضرورت دارد فشار گاز ورودی به تبریز افزایش یابد تا به سمت استفاده از مازوت نرویم.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بررسی میزان آلایندگی اتوبوس ها و سایر آلاینده ها مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری ورود 900 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری تبریز ضروری است

وی با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست به این جمع بندی رسیده است که حداقل سرمایه گذاری و خرید بیش از 500  اتوبوس در تبریز ضروری است افزود: در این راستا از کمیسیون سرمایه گذاری خواستار ارائه راهکار برای نحوه خرید اتوبوس های یورو5 هستیم.

نیکو خصلت اظهار داشت: در خصوص شهر هوشمند و ناوگان هوشمند شهری سیستم کامپیوتری ایجاد خواهد شد تا ترافیک و زمانبندی مناسبی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تبریز ظرفیت لازم برای رونق حمل ونقل دوچرخه ای را دارد، گفت: شرکت هلندی که در این زمینه در چند کشور فعال است پکیج سرمای گذاری مناسبی پیشنهاد داده است به نظر می رسد در صورت پیاده سازی آن در تبریز به تغییرات رفتار ترافیک شهروندی منجر خواهد شد.

نیکوخصلت بیان کرد: پیوست توسعه پایدار و محیط زیست برای هر پروژه را الزامی کرده ایم که برای تصویب به شورا ارائه خواهیم داد.

نیکو خصلت افزود: زمانی در تبریز 50 گونه پرنده زندگی می کرد که در حال حاضر این تعداد به 8 نوع کاهش یافته است این پرندگان و سایر حیواناتی که سالها در شهر در کنار انسان ها زندگی دارند حق حیات دارند و  باید مدیریتی برای مدیریت  حیوانات شهری بوجود بیاید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جلسات زیادی با آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص تغییر رفتار شهروندی و ایجاد مدرسه طبیعت برگزار شده است.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه سیاست های کمیسیون این بوده است که میزان کاشت درختان در سطح شهر را به دوبرابر برسانیم افزود: برای تحقق این موضوع باید بخش خصوصی را به این مسئله وارد کنیم.

وی در خصوص زیستگاه عینالی گفت: در این باره باید از نظرات محققان و دانشمندان استفاده کنیم و از شک و تردیدها در خصوص توسعه و یا عدم توسعه درختکاری در عینالی رها شویم.

شهین باهر شهردار تبریز: متاسفانه از سه راه ولیعصر تا پل کابلی هر دو طرف مملو از گاراژ است؛ باید فرصتی ایجاد کنیم تا ورودی شهر ها زیبا شود.

اشرف نیا: اگر انگیزش و تسهیل در سرمایه گذاری ایجاد نکنیم سرمایه گذاران به شهرهای دیگر خواهند رفت.

وی اضافه کرد: شرکت توسعه مسکن ۷۰۰ واحد سال ۹۳ کلنگ زنی کرده بود اما با رفتارهای ما رفته است.

برچسب ها: شورای شهر تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار