جانشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی :
جانشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون هیچگونه اعتبار تخصیص یافته‌ای برای این رویداد وجود ندارد.
کد خبر: ۵۴۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 07 January 2018

احمد حمزه‌زاده امشب در جلسه کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب از اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بومی گردی و توسعه گردشگری روستایی در استان آذربایجان‌‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات صرفاً برای توسعه گردشگری روستایی اختصاص یافته و هر شهرستانی به موقع پرونده‌های سرمایه‌گذاری را به کارگروه امور استانی میراث فرهنگی و گردشگری ارسال کند، می‌تواند در جذب این اعتبارات سریع‌تر اقدام کند.

وی سپس با اشاره به اجرای 160 رویداد در سطوح مختلف منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در رویداد«تبریز2018» تصریح کرد: جشنواره «روستاهای دست کند» با محوریت روستای«صُِور» شهرستان بناب در تقویم رویداد«تبریز2018» قرار گرفته است.

جانشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون هیچگونه اعتبار تخصیص یافته‌ای برای این رویداد وجود ندارد ولی یکی از مصوبات مهم هیأت دولت اختصاص 10 درصد اعتبارات دستگاه‌ها در سطوح ملی به موضوع رویداد «تبریز2018» است که شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به سهم خواهی خود از این اعتبارات اقدام کنند.

حمزه‌زاده جذب گردشگری را منوط به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری دانست و تأکید کرد: حمل و نقل، اسکان، پذیرایی و جاذبه‌های توریستی 4 مؤلفه مهم و اصلی سفر هستند و باید در راستای جذب گردشگری این زیرساخت‌ها آماده شوند.

وی آموزش، بازاریابی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را 3 اولویت اصلی استان برای جذب گردشگری برشمرد و افزود: موضوع«تبریز2018» صرفاً مربوط به شهر تبریز نیست، بلکه علاوه بر کشور تمام شهرهای استان نیز در این رویداد سهیم بوده و بر اساس سیاست گذاری انجام شده از ظرفیت کل کشور، استان و شهرستان‌ها در این موضوع استفاده خواهد شد./فارس

برچسب ها: تبریز2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار