کد خبر: ۵۵۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها؛ یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی نفت تهران - تراکتورسازی، اظهار داشت: ما بازی حساسی را در پیش داریم. در این بازی گرفتن سه امتیاز برای از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هدف‌مان همین است. فردا با تیمی بازی داریم که خوب دفاع می‌کند و خوب هم حمله می‌کند. مقابل نفت صددرصد کار سختی خواهیم داشت و برای پیروزی باید یکسری نکات فنی را رعایت کنیم.

گل‌محمدی: هیچ اولتیماتومی از سوی باشگاه به من داده نشده است/بعد از بازی با پرسپولیس تحت فشار بودیم که بیانیه آجورلو بیرون آمد/ خودم را خیلی کنترل کردم تا تمرکزم حفظ شود
 

از موقعیت‌هایی که به دست می‌آید بتوانیم خوب استفاده کنیم. ما باید بدانیم از این بازی چه می‌خواهیم. توکل داشتن برای بچه‌های ما خیلی مهم است. نفت بازیکنان خوبی در سطح حمله دارد و در ضدحمله‌ها خیلی خوب عمل می‌کند امیدواریم فردا گل نخوریم تا بتوانیم خوب حمله کنیم و نتیجه خوبی بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره موضوع قهرش با آجورلو و حاشیه‌های اخیری که در تراکتورسازی وجود داشت، گفت: بعد از بازی با پرسپولیس به خاطر نتیجه بدی که کسب شده بود و طبیعی هم بود که هواداران خواسته‌شان پیروزی یا حداقل کسب مساوی بود، فشار زیادی بر ما وارد شد بعد از بازی حساس با پرسپولیس ما دیدار با استقلال را داشتیم که این بازی هم برای ما و هواداران اهمیت زیادی داشت، اما به یکباره قبل از بازی آقای آجورلو بیانیه‌ای صادر کرد که بعد از فشار بازی مقابل پرسپولیس سخت بود بخواهیم خودمان را جمع و جور کنیم و تمرکزمان روی بازی با استقلال باشد. آنهم در حالی که من از همکاران و بازیکنان تیم خواسته بودم تمام حواس خود را جمع بازی استقلال کنند و روی این بازی تمرکز داشته باشند.

وی افزود:‌اینکه انتظارات به حق است یا ناحق کاری به آن ندارم ولی روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. بعد از بازی با استقلال و پرسپولیس سخت است که بتوانیم انگیزه بازیکنان را بالا نگه داریم. این دو بازی انرژی زیادی از بازیکنان می‌گیرد. تمرینات خوبی هم انجام داده‌ایم.

سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در خصوص حواشی اخیر و اولتیماتوم‌های داده شده،‌گفت: من با آقای آجورلو قبل از بازی با استقلال صحبتی نداشتم و هیچ اولتیماتومی از سوی باشگاه به من داده نشده است. هر اولتیماتومی داده شده از طرف یکسری افراد است که منافع خودشان مهم است و به فکر منافع تیم نیستند و من از آنها روی سایت ها و در رسانه‌ها و فضای مجازی اولتیماتوم‌های زیادی شنیده‌ام. آن هم به خاطر شرایطی است که آنها دوست دارند به وجود بیاورند و آن شرایط هم عدم تمرکز تیم و عدم نتیجه‌گیری است که ما هم زیاد به آنها توجهی نداریم و به کارمان ادامه خواهیم داد و اگر هر اولتیماتومی از سمت باشگاه باشد باید به من ابلاغ شود. باید جلسه‌ای بگذارند و در این رابطه صحبت کنیم. این اتفاقات تا الان نیفتاده است. البته دلیلی هم نداشت این اتفاق و این اولتیماتوم وجود داشته باشد.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا این فشارها شما را خسته کرده یا خیر، افزود: زمانی که ما کار را شروع کردیم همه شما شاهد بودید که بعد از زمانی که تیم را تحویل گرفتیم خیلی از بازیکنان فصل قبل حدود 6 یا 7 نفر آنها رفتند و تیم خالی شد. بازیکنانی که ماندند یکسری بازیکنان باتجربه بودند و یکسری بازیکنان جوانی که تا به الان رنگ تیم بزرگسالان را هم ندیده بودند و تجربه حضور 90 دقیقه‌ای در بازی را نداشتند و بازیکنان باتجربه هم دو دسته بودندو یک دسته بازیکنانی بودند که از رده خارج شده بودند و قرارداد میلیاردی بسته بودند با هزار منت و دسته دیگر بازیکنانی بودند که به عشق پیراهن و هواداران کار می‌کردند. ما با این بازیکنان شروع کردیم. خود باشگاه به من گفت با علم اینکه تمام بازیکنان حفظ می‌شوند و چند بازیکن آزاد دیگر می‌توانند بگیرند مربیانی بودند که جرات نکردند که تعهداتی را قبول کنند و حاضر نشدند با این باشگاه مذاکره کنند. من مربی بیکاری نبودم. من با تیم اکسین قرارداد خوبی داشتم.

 

وقتی به تراکتور آمدم مربی بیکاری نبودم و با توجه به شرایط تیم بند جریمه در قراردادم نیست

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا این فشارها شما را خسته کرده یا خیر، افزود: زمانی که ما کار را شروع کردیم همه شما شاهد بودید که بعد از زمانی که تیم را تحویل گرفتیم خیلی از بازیکنان فصل قبل حدود 6 یا 7 نفر آنها رفتند و تیم خالی شد. بازیکنانی که ماندند یکسری بازیکنان باتجربه بودند و یکسری بازیکنان جوانی که تا به الان رنگ تیم بزرگسالان را هم ندیده بودند و تجربه حضور 90 دقیقه‌ای در بازی را نداشتند و بازیکنان باتجربه هم دو دسته بودندو یک دسته بازیکنانی بودند که از رده خارج شده بودند و قرارداد میلیاردی بسته بودند با هزار منت و دسته دیگر بازیکنانی بودند که به عشق پیراهن و هواداران کار می‌کردند. ما با این بازیکنان شروع کردیم. خود باشگاه به من گفت با علم اینکه تمام بازیکنان حفظ می‌شوند و چند بازیکن آزاد دیگر می‌توانند بگیرند مربیانی بودند که جرات نکردند که تعهداتی را قبول کنند و حاضر نشدند با این باشگاه مذاکره کنند. من مربی بیکاری نبودم. من با تیم اکسین قرارداد خوبی داشتم و مربی رزومه‌داری بودم. من با ذوب‌آهن در دو سال 3 جام را گرفتم. نفت را به آسیا بردم،‌پرسپولیس را به فینال جام حذفی رساندم. پس مربی معمولی‌ای نبودم که بخواهم به آنجا بیایم وتمام اتفاقاتی که قرار بود در این فصل برایم بیفتد، اطلاع داشتم. به خاطر همین در قراردادم هیچ بندی برای جریمه وجود ندارد. من می‌دانستم چه کار سختی در اینجا در پیش دارم و انصافا هواداران هم در نیم‌فصل ما را حمایت کردند و نمایش خیلی خوبی هم از وفاداری‌شان به تیم را نشان دادند. ما مشکلات زیادی داشتیم و از همین بازیکنان باتجربه‌مان فقط محمد ایرانپوریان همه بازی‌ها را انجام داد. بقیه آنها یا مصدوم شدند یا محروم شدند  آن هم محرومیت‌های طولانی‌مدت، ما با این وضعیت کار را شروع کردیم. جوانان خوبی هم به این عرصه آمدند و فرصت خوبی برای آنها شد مثل مهدی‌زاده، مسلمی‌پور، فرزین گروسیان.

* تراکتورسازی از خودش هیچ چیزی ندارد

وی افزود: هواداران وفاداری‌شان را نشان دادند. ما بازیکنان مصدوم هم داشتیم. جوانان خوبی هم به این عرصه آمدند. بازیکنانی مثل مهدی‌زاده اسم اینها را لیگ نشنیده بود. اینها با دل و جان کارکردند و در حد توانشان تلاش کردند. در نیم‌فصل دوم چون پنجره باز شد برخی گفتند تیم باید قهرمان شود. چون پنجره نقل و انتقالات باز شده تیم باید نتیجه بگیرد. اصلا اینگونه نیست باید انتظارات را با شرایط تنظیم کنیم. می‌دانیم هواداران پیروزی را دوست دارند خودم هم همینگونه فکر می‌کنم اما باید یکسری واقعیت‌ها را در نظر گرفت و به آینده هم فکر کنیم. اینکه سال آینده تیم چه وضعیتی در جدول خواهد داشت و در همین موقع چه وضعیتی پیدا می‌کند. باید فرصت و زمان و برنامه ریزی و امکانات داشته باشید. شاید باورتان نشود تراکتورسازی از خودش هیچ چیزی ندارد.

* هرگاه هزینه میلیاردی شد و مربی‌اش هر بازیکنی خواست جذب کردند انتظار قهرمانی باید داشت

سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز افزود: تراکتورسازی فقط یک زمین تمرین و چند سوله دارد که دفتر باشگاه در آنجاست و آنها هم متعلق به کارخانه است. فقط تراکتورسازی اسم بزرگ و هواداران زیادی دارد. بهتر است  ساختارها و امکانات را درست کنیم و فقط دنبال نتیجه نباشیم. زمانی که این تیم میلیاردها تومان هزینه کرد و مربی‌اش هر بازیکنی را که خواست باشگاه جذب کرد باید انتظار قهرمانی داشت  نه اینکه تیم در شروع فصل این همه سختی داشت. در نیم‌فصل هم جذب بازیکن خیلی سخت است. برای جذب بازیکن در نیم فصل 10 شرط می‌آورند که بازیکن را نگیرید. خوشبختانه بازیکن خارجی جذب کردیم. چند بازیکن هم خودشان را سرباز کردند که این یک امتیاز برای تیم است. این تیم دست هر مربی که بوده همین وضعیت را داشته از امتیاز سربازگیری استفاده کرده است.

* تا دلتان بخواهد گزینه جای من مطرح شده است

گل‌محمدی در مورد اینکه نفت دفاعی بازی می‌کند اظهار داشت: باید بتوانیم به بازی سرعت دهیم و توپ را به خوبی به گردش دربیاوریم و از عمق و کناره‌ها حمله کنیم. سرعت دادن تیم ما در بازی فردا نقش مهمی دارد. 

* بین ما مربیان هم مربی هزار تومانی و دوزاری هم هست، انتظار داشتم باشگاه حمایت کند

وی در مورد اینکه گفته می‌شود نکونام جانشین او خواهد شد، گفت: گزینه زیاد است تا دلتان بخواهد گزینه مطرح شده است. نمی‌خواهم اسم ببرم اما مربی مریضی را می‌شناسم که در تبریز با چند خبرنگار باند درست کرده است. ببخشید قصد بی‌احترامی ندارم اما بین ما مربیان هم مربی هزار تومان و دو زاری هم هست. با چند خبرنگار هزار تومانی باند درست کرده است و جو را خراب می‌کند و مدام در رسانه‌ها و هواداران فضای ناامیدی به وجود می‌آورد. این آقا شناخته شده است. این مربی در لیگ یک سالی دوبار اخراج می‌شود. بعد ادعا دارد به تراکتورسازی بیاید. می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. من از باشگاه انتظار حمایت داشتم اما باشگاه روی این مسائل زیاد زوم نمی‌کند و حمایتی هم انجام نمی‌دهد تا این مسئله مدیریت شود. این باشگاه مدیرعامل خوبی مثل آجورلو دارد. انتظار دارم هفته‌ای یک بار بیاید و در مورد مسائل و مشکلات تیم حرف بزند و حمایت کند. تکلیف را برای من و هواداران روشن کند. 

* اختلافم با آجورلو را تکذیب نمی‌کنم

سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در مورد اینکه با این حرف‌ها اختلافش با آجورلو را تائید می‌کند،‌گفت: آن را  تکذیب هم نمی‌کنم. هنوز بیانیه‌ای که آجورلو قبل از بازی با استقلال داد را هضم نمی‌کنم.او من را مقابل هواداران قرار داد، اتفاق خوبی نبود.یک اتفاق غیرحرفه‌ای بود قابل هضم نیست. من داشتم یک بحث پیامکی می‌کردم که دو ساعت بعد بیانیه آمد و گفتند من جریمه شدم. آیا وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد فقط سرمربی مشکل دارد و بقیه کارشان را خوب انجام دادند و من فقط باید 20 درصد جریمه می‌شدم؟

* حرف های آذری را مدیرعامل باید جواب بدهد،بازیکنان خودشان بگویند چرا از تیمشان جدا شدند

گل‌محمدی در مورد اینکه سعید آذری از جذب بازیکنان سرباز در تراکتورسازی انتقاد کرده بود، گفت: این مسئله به من ربط ندارد و مدیرعامل باید در موردش صحبت کند. اما تراکتورسازی سال‌ها همین شرایط را داشته و بازیکنان سرباز را جذب می‌کرده است.این بازیکنان هم با انتخاب خودشان به تراکتورسازی آمدند و ما با زور یا تهدید آنها را به تراکتورسازی نیاوردیم.من تهدید کردن بلد نیستم. به نظرم خود بازیکنان باید مشکلاتشان را بگویند و بگویند در آن تیم چه مشکلاتی داشتند. بازیکن اگر راضی باشد با توپ هم نمی‌توانید او را از تیمش تکان دهید. ما فشاری روی بازیکنان نداشتیم خودشان این تصمیم را گرفتند و از عواقب کارشان هم مطلع بودند. بهتر است خود بازیکنان در مورد این مسائل صحبت کنند و بگویند چرا از تیم‌شان جدا شدند. به جای اینکه این همه هجمه علیه تراکتورسازی به وجود بیاید اینکه خود بازیکنان بگویند دلیل جدایی‌شان چه بوده بهتر است.

برچسب ها: تراکتورسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار