استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت علم ریاضی در توسعه جوامع بشری، اظهار کرد: ریاضیات در طول تاریخ، پایه علوم بوده و در عصر حاضر نیز توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری و به‌روزآوری فناوری‌های مهندسی وابسته به ریاضیات است.
کد خبر: ۵۵۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 11 January 2018

مجید خدابخش در دیدار با اعضای هیأت امنای خانه ریاضیات استان، با اشاره به اینکه کارکردهای علم ریاضی در جامعه به‌خوبی تبیین نشده است، افزود: نفس وجود خانه ریاضیات خوب است، اما اصلی‌ترین کار این است که با تشکیل پاتوق‌های علمی، علاقه‌مندان علم ریاضی را جذب کنیم.

وی افزود: فارغ از کارهای ارزشمندی که در خصوص مسابقات ریاضی در خانه ریاضیات انجام‌ شده، باید اهداف موردنظر را بررسی کنیم و ببینیم تا چه میزان توانسته‌ایم به این اهداف در جامعه دست پیدا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی درباره اختصاص فضایی برای فعالیت خانه ریاضیات نیز گفت: در سطح دنیا، حمایت از چنین تشکل‌هایی برعهده شهرداری‌هاست و با توجه به اهمیت علم ریاضی در رفاه و آسایش مردم، می‌توان بخشی از هزینه‌ها را به این سمت هدایت کرد.

وی با اشاره به تحولات بزرگ در حوزه اشتغال، خاطرنشان کرد: ریاضیات در ایجاد اشتغال و توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری نقش‌آفرین است و اگر ریاضیات را تعطیل کرده و از صحنه خارج کنیم حیات بشر متوقف می‌شود.

خدابخش اضافه کرد: در آینده نزدیک حتی کار پزشکی نیز به‌طور کامل با دستگاه‌های پیشرفته و فناوری‌های جدید انجام خواهد شد که سازندگان این دستگاه‌ها مهندسان هستند و پایه و اساس مهندسی نیز ریاضیات است.

خدابخش بیان کرد: هرچند امروز جامعه نسبت به برخی مشاغل گرایش بیشتری دارد، اما دوره پایداری، اشتغال به سمت رشته مهندسی و پایه و اساس آن یعنی ریاضیات خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: البته همه رشته‌ها برای جامعه نیاز هستند و خوشبختانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر نیز نوعاً بیکار نیستند و در بحث اشتغال در فضای جدید کارهای فوق‌العاده بزرگی انجام می‌شود.

خدابخش در ادامه با بیان اینکه در موضوع ریاضیات نحوه تدریس اهمیت دارد، گفت: برخی شیوه‌ها امروز جوابگو نیست و باید از شیوه‌های نوین بهره‌مند شد؛ برای نمونه روش گروهی حل مسائل در ریاضیات بسیار روش خوبی بوده و اهمیت دارد.

وی همچنین با اشاره به موضوع تبریز 2018، بیان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های بین‌المللی برای معرفی تبریز است و ما تلاش می‌کنیم شهر تبریز را در این رویداد، به یکی از اضلاع گردشگری کشور تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :