با حضور نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی بطور همزمان در مجتمع پتروشیمی تبریز و میاندوآب ظهر امروز آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 11 January 2018

این طرح برای انتقال سالانه 200 هزار تن اتیلن با لوله گذاری 10 اینچی بطول 154 کیلومتر با 1467 میلیارد ریال اعتبار در مدت یکسال در سه فاز اجرا و به بهره برداری خواهد رسید که در افزایش ظرفیت تولیدی با ایجاد طرح های توسعه ای ، افزایش تنوع محصولات برای رقابت در بازارهای مصرف ، ایجاد ارزش افزوده با بهبود فرآیندهای تولیدی و سود آوری تأثیر به سزائی خواهد داشت.

در این مراسم آل هاشم نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعه تبریز از تلاش های مسئولان در اجرای این طرح قدردانی کرد که اجرای آن علاوه بر افزایش تولید و سود آوری، برای ایجاد شغل در منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

خدابخش استاندار آذربایجان شرقی نیز از ادارۀ بهتر و بهبود مدیریت در سودآوری با توسعه های گسترده در پتروشیمی تبریز از این شرکت به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های این منطقه در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی نام برد و در به مرحلۀ اجرا رسیدن خط اتیلن از وزارت نفت ، نمایندگان مجلس بویژه دکتر پزشکیان و دیگر مسئولان قدردانی کرد.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی خود را برای پیگیری و هماهنگی های لازم جهت پیشبرد اجرای فاز دوم این پروژه از بناب به تبریز اعلام کرد و اثرات مثبت اجرای این طرح را در درآمدزائی برای منطقه برشمرد.

درفشی مدیر عامل پتروشیمی تبریز ضمن بر شماری طرح های توسعۀ این شرکت ، اظهار کرد: ضمن اعلام افزایش ظرفیت تولیدی پتروشیمی تبریز به یک میلیون و 100 هزار تن در سه سال آتی ، اظهار امیدواری کرد که در پنج سال آتی به یک میلیون و 800 هزار تن در سال هدف گذاری شده است.

گفتنی است همزمان با آغاز این عملیات ، نخستین مرکز گمرک پتروشیمی کشور در تبریز آغاز بکار کرد .

با استقرار این مرکز گمرکی روزانه بالغ بر 1350 تن مواد پلیمری تولیدی پتروشیمی تبریز توسط 60 کامیون بطور مستقیم از این مجتمع به خارج از کشور صادر خواهد شد ./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :