آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه گرگان با اشاره به شایعات مطرح شده درباره جلسه مجلس خبرگان در سال 68 پس از رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: من در این جلسه حضور داشتم و صحبت‌هایی درباره این جلسه در فضای مجازی مطرح شده که از اساس دروغ است.

وی افزود: در این جلسه ایشان از پذیرش این مسئولیت استنتاق می‌کردند چرا که این موضوع مسئولیت سنگینی بود و همچنین صحبت‌هایی درباره موقت بودن این مسئولیت مطرح شده که دروغ است و موضوع به این صورت بوده که امام خمینی(ره) پیش از فوت دستور دادند که در قانون اساسی کشور بازنگری شود و این در حال انجام بود که با فوت امام خمینی(ره) همزمان شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: یکی از مواردی که امام خمینی(ره) تاکید داشتند که در قانون اساسی بازنگری شود برداشته شدن شرط مرجعیت و اینکه نیاز نیست که رهبری از مراجع تقلید باشد و این شرط اجتهاد برای مقام رهبری گذاشته شد و موضوع موقتی بودن به این صورت بود که این پس از بازنگری در قانون اساسی نیز دوباره در مجلس رای‌گیری شد و ایشان با اکثریت آراء انتخاب شدند و اصلا این موضوع موقتی مطرح نبوده و این مسائل مطرح شده از اساس دروغ است.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به مسائل مطرح شده پس از اغتشاشات اخیر اظهار کرد: پس از این اغتشاشات اخیر مردم به خوبی در همه شهرها و روستاها در برابر اغتشاشگران قیام کردند، البته این قیام مردم در برابر اغتشاشگران بوده و باید مردمی که مطالباتی داشتند را از این افراد جدا کرده و این مطالبات پیگیری و رفع شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: پس از این اتفاقات که سران مثلث شوم امریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی سرشان به سنگ خورد، رئیس جمهور امریکا به نماینده کشورش در سازمان ملل دستور داد که مسائل ایران را به شورای امنیت ببرد و از این اغتشاشگران دفاع کند.

امام جمعه گرگان گفت: نماینده امریکا نیز این مسائل را مطرح کرد تا به صورتی دوباره ایران را به شورای امنیت بکشاند اما بازهم علیه خود امریکا تمام شد و بیشتر کشورهای حاضر در شورای امنیت با آن مخالفت کردند و نماینده کشور روسیه نیز مواضع بسیار خوبی علیه این اقدام امریکایی‌ها گرفت.

آیت الله نورمفیدی افزود: در این موضوع نیز همانند همیشه ثابت شده که برخوردها و اقدام‌های امریکایی‌ها براساس مبنای درستی عمل نیست و هر جا منافع خودشان باشد عمل می‌کنند و همه کشورهای حاضر در شورای امنیت این موضوع را مطرح کردند که این موضوع مسائل داخلی کشور ایران است و به شورای امنیت مرتبط نیست و اگر این‌گونه باشد باید همه مسائل داخلی و اتفاقات کشور امریکا نیز در شورای امنیت مطرح شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مردی بود همواره همراه امام خمینی(ره) و انقلاب بود و با وجود سختی های فراوان در زندگی هیچ گاه از انقلاب جدا نشد و تا آخرین روزهای زندگی نیز با اینکه مشکلات فراوانی برای وی ایجاد کردند از نظام و انقلاب جدا نشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: باید این گونه افراد همواره مطرح باشند تا برای نسل جوان ما الگو قرار گیرند که این انقلاب ساده بدست نیامده و این همه شهید و سرمایه‌ها را از دست دادیم تا برای این انقلاب سرمایه‌گذاری کنیم.

وی همچینین با اشاره به خطبه 181 نهج البلاغه و نکاتی که امیرالمومنین(ع) برای معرفی و شناساندن ذات اقدس الهی مطرح کرده، گفت:  بشر با حواس ظاهری خود نمی‌تواند خدا را بشناسد اما خداوند عقل را برای انسان قرار داده تا عظمت این جهان خلقت و خداوند را بشناسد.