بنابر اعلام کاربران اینترنت هم‌اکنون امکان استفاده از پیام‌رسان تلگرام روی شبکه اینترنت خانگی (ADSL) فراهم شده است.
کد خبر: ۵۵۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 13 January 2018

تلگرام پس از چند روز مسدود بودن رفع فیلتر شد اما سرعت پایین دسترسی به این پیام‌رسان که ممکن است به واسطه میزان پهنای باند اختصاص یافته به این پیام‌رسان و یا مراجعه گسترده مردم باشد، این گمانه را پررنگ گرده که سرنوشت این پیام‌رسان نیز شبیه به وایبر باشد.

به گزارش «تابناک»، پس از وقوع یک رشته ناآرامی در برخی شهرهای ایران، اینستاگرام و تلگرام فیلتر شدند و دسترسی به این نرم افزارها تا حدودی دشوار شد. پس از کاهش التهابات، ابتدا اینستاگرام رفع فیلتر بود اما با توجه به آنکه بستری که باعث فیلتر تلگرام شده بود، برقرار بود، این پیام‌رسان رفع فیلتر نشد اما در نهایت پس از یک سلسله حواشی و تقابل سیاسی، پیام‌رسان تلگرام نیز به فاصله چند روز رفع فیلتر شد.

بخش اعظم کاربران ایرانی از پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنند و برخی سرعت پایین این پیام‌رسان را از زمان رفع فیلتر به مراجعه همزمان عمده این کاربران به این پیام‌رسان نسبت داده‌اند اما یک گمانه دیگر، پهنای باند پایین این پیام رسان است که سرعت دسترسی به محتوا و به ویژه به تصاویر و ویدیو را برای طیف گسترده‌ای از کاربران با کندی و دشوار‌هایی همراه ساخته است.

کندی تلگرام یادآور سرنوشت وایبر است. پیام‌رسان وایبر برای دوره‌ای فیلتر شد و پس از رفع فیلتر به مرور آنچنان کند شد که قابلیت بهره برداری نداشت و در نهایت عمده کاربران ایران به تلگرام کوچ کردند. با این حال شاید اگر تصور می‌شد تلگرام امکان Broadcasting را فراهم می‌کند، و به سطح یک رسانه ارتقاء می‌یابد، چالش‌ها برای وایبر به وجود نمی‌آمد و همچنان مشتری وایبر بودیم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار