استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ساختار برخی سازمان‌ها و ادارات هنوز برای جذب سرمایه‌گذاری آماده نیست، گفت: در برخی ازوزارت‌خانه‌ها مانند نیرو و نفت، طراحی قراردادهای تیپ، جذب سرمایه‌گذاری را روشن و شفاف کرده است اما در بسیاری از سازمان‌ها این روال مشخص نیست و موانعی برسر راه سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 14 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌های عالی فراوانی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم، افزود: حضور 19 نماینده از استان در مجلس ظرفیتی است که با استفاده از آن می‌توانیم هر مانع قانونی را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات اعتباری دولت را باید با جذب سرمایه‌گذار و روش‌های مختلف تامین منابع مالی جبران کنیم، افزود: باید تقسیم‌کار مناسبی در استان صورت گیرد تا بتوانیم از فرصت منابع ارزی و ریالی استفاده کنیم.

خدابخش با بیان اینکه زیرساخت‌ها باید در اولویت جذب سرمایه‌گذاری قرار گیرد، گفت: مدیران باید حتما با شیوه‌های مختلف تامین مالی پروژه‌ها آشنا شوند و به این نکته هم توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری‌های تضمین شده از طرف دولت برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد.

وی با اشاره به اینکه 420 میلیون دلار فاینانس برای خط دو متروی تبریز تصویب شده، ابراز داشت: جذب این فاینانس بعد از 61 مرحله اقدام هنوز به دستاوردی نرسیده ‌و نشان می‌دهد که مدیران و کارشناسان ما با روش‌های تامین منابع مالی آشنا نیستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اهمیت رویداد گردشگری تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این رویداد، جذب گردشگر خارجی است که باید از ظرفیت تورگردانان در این خصوص استفاده کنیم.

خدابخش گفت: گردشگری به درد استان می‌خورد که اقامت در هتل و خرید از بازارهای تبریز و استان داشته باشد که تور‌ها این هدف را به خوبی می‌توانند محقق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار