عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین مبنی بر راه‌اندازی تاکسی اینترنتی را اجرا کند تا شرکت‌های اینترنتی غیرقانونی فعالیت‌های خود را در سطح شهر افزایش ندهند.
کد خبر: ۵۵۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 15 January 2018

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قزوین در انجام فعالیت اینترنتی خود به صورت مستقل ورود پیدا کند و منتظر ابلاغ وزارت کشور نباشد زیرا متحمل زمان می‌شود و این به نفع این نهاد نیست.

وی با اشاره به شرکت‌های غیرقانونی اینترنتی در جابه‌جایی مسافران ادامه داد: قزوین نخستین شهری بوده که در برابر این شرکت‌ها مخالفت کرده و منجر به توقف فعالیت‌های آن‌ها شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شهرداری مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین مبنی بر راه‌اندازی تاکسی اینترنتی را اجرا کند تا شرکت‌های اینترنتی غیرقانونی فعالیت‌های خود را در سطح شهر افزایش ندهند.

در ادامه این جلسه احد چگینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین مقرر بود با دستگاه قضا برای برخورد با شرکت‌های اینترنتی غیرقانونی اقدامات لازم را انجام داده و در این خصوص گزارش‌های مکتوب خود را به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین در چند جلسه از آژانس‌ها و تعاونی تاکسیرانی و همچنین از تاکسی 133 دعوت کرده تا آن‌ها مسؤولیت فعالیت‌های اینترنتی را بر عهده بگیرند اما علاقه‌ای به این موضوع نشان نداده و اعلام کردند تمایلی برای حضور در این عرصه را ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌ها اشتباه استراتژیک کردند که مسؤولیت فعالیت‌های اینترنتی را بر عهده نگرفتند زیرا وقتی نرخ‌ها با فعالیت‌های آنلاین کاهش یابد، در استقبال مسافران تفاوت بسیاری دارد و به سمت قیمت پایین گرایش پیدا می‌کنند به همین دلیل تقاضای این رانندگان کاهش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت اسنپ که فعالیت اینترنتی غیرقانونی در جابه‌جایی مسافران را داشت، پلمب شده و اما همچنان به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند، عنوان کرد: هر راننده شخصی که مبادرت به فعالیت اینترنتی کند، کارش غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود.

حکمت‌اله داودی بیان کرد: فعالیت‌های اینترنتی خودروهای شخصی وضعیت معیشت رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد به همین دلیل شهرداری قزوین مسؤولیت فعالیت‌های اینترنتی را به آن‌ها واگذار می‌کند.

وی اضافه کرد: ولی رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌ها از انجام فعالیت‌های اینترنتی خودداری کردند و اگر این موضوع در آینده تبعاتی داشته باشد، شورای اسلامی شهر قزوین دیگر هیچ عذری از سوی آن‌ها نمی‌پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه وزارت کشور درصدد اجرای طرحی است که فعالیت‌های اینترنتی تاکسی‌ها و آژانس‌ها ساماندهی شود، تشریح کرد: مقرر شده نحوه اجرای این طرح به شورای اسلامی شهر قزوین ابلاغ شود که بر این اساس اگر مشکلی هم پیش بیاید، مسؤولیت آن بر عهده مسؤولان کشوری است.

داودی توضیح داد: شهرداری قزوین مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین را در راه‌اندازی اینترنتی تاکسی‌ها و آژانس‌ها انجام دهد و منتظر وزارت کشور نماند.

وی به طرح تراموا اشاره کرد و گفت: این طرح ویژگی‌های مختلفی داشته و با توجه به اینکه در بافت تاریخی شهر قزوین است منجر به تسهیل حمل و نقل و کاهش آلودگی و تبعات اجتماعی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: همه مسؤولان استانی و شهری در اجرای طرح تراموا اهتمام جدی داشته و بر عملیاتی شدن در مدت زمان کوتاهی تأکید دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار