کد خبر: ۵۵۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 15 January 2018

سانچی که نام اصلی او کشتی سامان بود دیروز بصورت کامل غرق شد .حادثه تاثر انگیزی که اشک از هر دیده منصفی جاری کرد .


اما متاسفانه برخی از دوستان دلواپس ما بازهم یک سویه به این ماجرا نگاه کردند و در تلاشی یک دست ، هم و غم خود را مصروف انتقاد از سلبریتی ها کردند که چرا فلان سلبریتی که برای زلزله کرمانشاه شماره حساب میداد تا به جمع آوری کمک مادی به زلزله زدگان بپردازد ، برای حادثه سانچی واکنشی نشان نداد.


این محور اصلی برنامه زنده ای در شبکه دو سیما بود .البته قبل از ورود به بحث ، نباید فراموش کرد که باید از خود بپرسیم چرا جامعه ما چنین دچار انحطاط اخلاقی شده است که از کاسه ای برخی ها فقط بدنبال نمدی سیاسی برای خود هستند .برایشان فرقی هم نمیکند که ماجرا چه باشد . فقط کافی است چند تن از هم وطنان ما دچار یک حادثه تاثر انگیر شوند تا این جماعت ، شروع به لاشخوری سیاسی کنند.


مساله مهم این است که باید از خود بپرسیم سطح انتظارات ما از سلبریتی ها چیست و چه باید باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، سلبریتی ها افرادی محبوب هستد که هر کدام بدلیل خدمات عمومی و اجتماعی که برای مردم خلق و ارایه نموده مورد توجه مردم و بخصوص قشرهای خاصی از آنها شده و به محبوبیت و شهرت رسیده اند .
حال با این تعریف ، کدام ذهن منصفی است که بگوید سلبریتی ها ذاتا در خصوص هر حادثه مثبت ومنفی ای وظیفه واکنش دارند؟


سلبریتی شهروندی است که محبوبیت دارد و اگر از این مولفه خود برای ارتقای سطح آگاهی ، مطالبه گری و یا بینش مردم استفاده کند ، موجب افزایش سرمایه اجتماعی شده است که شایسته تقدیر است . این نکته هم بسیار جالب است که بسیازی از سلبریتی ها اصالتا گفتمان دوستان دلواپس مان را در بسباری از زمینه ها نمی پسندند و شاید این مهمترین دلیل است که این جماعت سیاسی در هر پدیذه ای بدنبال تخریب سلبریتی ها هستند .


اگر سلبریتی برای کمک به هموطنان خود شماره حساب بدهد میگپیند چرا نهاذهای رسمی کشور را تضعیف کرد. اگر ندهد میگویند چقدر بی اهمیت است به سرنوشت مردمان سرزمینش...


اگر موضوع فقط سلبریتی ها هستند ، چرا نمی گوییم که بسیاری از آنها در موعد انتخابات ۸۸ مخالفت صریح خود با احمدی نژاد را اعلان کردند.
اما نتیجه این خیرخواهی چه شد ؟ ..
مگر نتایج سیاست های احمدی نژاد و دولت او نبود که ظالمانه ترین تحریم ها را به سفره سرنوشت این ملت مهمان کرد و...
مگر نمیدانیم که سانچی ، همان نفت کش سامان بود که بدلیل تحریم ها ،مجبور به واگذاریی حاکمیتی آن به فلان کشور خارجی شدیم و بعد از فشار امریکا مجبور شدیم با پرچم پاناما به نقل و انتقال نفت بپردازد ؟


نشان به آن نشان که اکنون جعبه سیاه کشتی را تحویل پاناما داده اند چرا مالک کشتی محسوب میشود .
حال این دوستان بفرمایند ، آیا سلبریتی ها را فقط زمانی که در ستاد آقای رییسی و.‌. هستند ، دوست دارند یا در هر شرایطی .


مثلا خود جناب تتلو که جزو ذخیره های اززشی اصولگرایان محسوب میشود تا کنون چه اقدامی برای سامان ما کرده است ؟سلبریتی ها سرمایه های اجتماعی این کشورند که اتفاقا باحنله دلواپسان بر محبوبیت آنها نیز مضاعف میشود.
اما خیرخواهانه است که بگوییم ، دوستان هر موضوغی ارزش سیاسی کردن ندارد .
به فکر منافع جناحی بودن خوب است اما تقوی جمعی که رهبری هم آنرا مطالبه کردند فراموش نشود.
غلامرضا منصوری

برچسب ها: سلبریتی ، سانچی ، کشنی ، نفت کش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار