امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز گفت: باید مسوولان به مشکلات این قشر توجه کنند زیرا اگر پرستاری مشکل داشته باشد نمی‌تواند به مریض به خوبی برسد.
کد خبر: ۵۵۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 19 January 2018
حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل  امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به حادثه تلخ و دلخراش کشتی نفتکش سانچی اظهار داشت: در این حادثه ۳۰ تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و حتی مقام معظم رهبری فرمودند که این افراد جان خود را در راه اعتلا و اقتصاد کشور از دست داده و در راه کشور جان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق روال هر هفته رئیس جمهور آمریکا عادت به خنداندن کلیه دنیا دارد به طوریکه رفتارهای ابلهانه او مایه مسرت همه شده است، گفت: این هفته نیز حرف‌های رئیس جمهور آمریکا که ادعای دموکراسی و صدور دموکرات به سایر کشورها دارد در مورد رنگ چهره افراد مایه شرمندگی به بار آورده که چرا یک رئیس جمهور تا این اندازه نادان بوده و توجهی ندارد که به میلیون‌ها توهین کرده است.

وی اذعان داشت: البته این رئیس جمهور نادان آمریکا در خصوص برجام هم حرف‌هایی زده است که نماینده ولی فقیه در استان به آنها اشاره خواهد کرد.

امام جمعه موقت تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته ابراز کرد: هفته آینده مصادف با پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زینب(س) است که این بزرگوار در دامن حضرت فاطمه و علی(ع) بزرگ شده و  جزو معصومین هستند و روحیه سازش‌ناپذیری، جهادی و استقامت و مهربانی و صبر این بانوی بزرگوار مایه دلگرمی و اُسوه برای همه مردان و زنان است.

وی افزود: حضرت زینب(س) به قدری عالم و دانشمند بود که جلسه تفسیر قرآن داشته و اهل عبادت بود و حتی لقب عابده اهل علی(ع) را به او داده بودند.

خطیب جمعه موقت تبریز بیان کرد: روایت است که در شب عاشورا این بانوی بزرگوار به نماز شب می‌پرداخت و هیچ هراسی نداشت و حتی امام حسین(ع) از خواهرش می‌خواهد که در نمازهای شب او را نیز یاد کند.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شده و از این رو باید پرستاران جایگاه ارزشی خود را بدانند، گفت: عمده کارهای مریض‌ها بر عهده پرستاران است و اگر این قشر با نیت خالصانه با مریض‌ها رفتار کنند به جایگاه ارزشی خود خواهند رسید.

مدیرحوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که پرستاران عزیز فرشتگان رحمت برای مریض‌ها هستند و ببینید چه مقام و منزلتی برای پرستاران مصور شده است، گفت:  باید مسوولان به مشکلات این قشر توجه کنند زیرا اگر پرستاری مشکل داشته باشد نمی‌تواند به مریض به خوبی برسد.

وی بیان کرد: مناسبت دیگر روز غزه است که بسیار روز پر اهمیتی است و باید مدام تکرار و مطرح شود زیرا  قطعاً سرنوشت همه مسلمانان به فلسطین بسته است به طوریکه اگر قدس آزاد نشود سایر کشورهای مسلمان نیز در خطر خواهند بود.

مطهری اصل افزود: اگر رژیم غاصب بتواند به قدس مسلط داشته باشد به ایران و عراق و سوریه نیز طمع خواهد داشت و از این رو باید در قدس این طمع خفه شود زیرا طمع و هدف آنها از نیل تا فرات بوده است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به تمام کشورهای مسلمان طمع دارد و باید این طمع را ریشه کن کرد و برای ریشه‌کنی باید از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری بهر‌ه‌مند شد و نقشه راه کرد.

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان سفری برای دیدار با مراجع عالیقدر کشور دارند و در قم حاضر شده‌اند و برنامه‌های بسیار مناسبی داشته و به دیدار و گفت‌وگو با طلاب و علما دارند و امروز افتخار برپایی این نماز بر عهده بنده است.

 خطیب موقت تبریز با اشاره به اینکه خداوند اعمال انسان را با تقوای انسان می پذیرد، گفت: گاهی به انسان این سووال مطرح می‌شود که با اطاعت از فرمان خداوند هنوز هم منزلت‌مان کم است و گاهاً دعاها استجابت نمی‌شوند که سفارش خداوند این است که هیچگاه گناه نکنید و سفارش شده که چه مخفیانه و چه آشکارا به هیچ وجه نباید گناه کرد.

وی افزود: خداوند باب توبه را برای همه باز کرده است و وظیفه داریم اگر گناهی داریم توبه کرده زیرا خداوند نسبت به توبه کنندگان علاقه و محبت دارد و حتی قول اینکه در صورت خالصانه بودن توبه قلم عفو بر گناه‌ها خواهد کشید و درهای رحمت را نیز می‌گشاید را به بندگان داده است.

سرمربی جدید و ترک تبار تراکتورسازی در نخستین روز حضورش در تبریز در نماز جمعه به امام حجت الاسلام دکتر آل هاشم امام جمعه تبریز حضور یافت/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :