کد خبر: ۵۵۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 21 January 2018

شکور اکبرنژاد در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مصوبه عدم نصب بنر و داربست در سطح شهر تبریز گفت: از مجموعه شهرداری و زیباسازی انتظار داریم عدم نصب بنر و داربست در سطح شهر را مد نظر قرار دهند و همچنین طرح های جایگزین نصب بنر را هر چه سریعتر جایگزین نمایند.

اکبرنژاد با اشاره به اینکه ما هر چه داریم مربوط به شهدا و انسانهای بزرگی هست که در کشور زحمت کشیده اند افزود: آسان سازی امور و کرامت انسانی باید مورد توجه شورا قرار گیرد و با استفاده از علوم جدید هر اندازه که می توانیم مراجعات حضوری مردم به شهرداری و سایر ادارات را کم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به حساسیت برررسی لایحه عوارض محلی و بودجه سال آینده تبریز افزود: اعضای شورا در تصویب بودجه و تعرفه عوارض محلی به دنبال سهل کردن امور و پایین آورده تعرفه ها برای ایجاد اشتغال هستند تا بلکه اتخاذ راهکارهای مناسب به رونق اقتصادی و تولید ثروت در جامعه بیانجامد.

در جلسه این هفته شورای شهر، دکتر شیری زاده، قائم مقام دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناسبت روز پرستار در صحن شورا حضور یافت و به ارائه گزارشی در حصوص این دانشگاه با سابقه پرداخت.

 ارشدی با اشاره به اینکه ۱۳۴ هییت مدیره و ۲۰۰ هزار پرستار در حوزه سلامت کشور فعالیت می کنند، ابراز داشت: در استان آذربایجان شرقی ۶ هیئت مدیره در حوزه های مختلف و ۹ هزار پرستار فعالیت می کنند و کف مدرک این عزیزان لیسانس است و این پرستاران در ۵۱ واحد بیمارستانی فعالیت کرده و ۵ هزار تخت بیمارستانی را پوشش می دهند.

شیری زاده گفت: ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با شورای شهر، انتظار مساعدت در مورد برخی امور از این نهاد مردمی داریم.بنای دانشکده پرستاری و مامایی با بیش از 150 سال قدمت بعنوان یک اثر تاریخی، نیاز جدی به مرمت و بازسازی دارد

این دانشکده به عنوان اولین آکادمی علمی در سطح کشور شناخته می شود. با یک سرمایه گذاری مختصر می توان این بنای تاریخی را با بهره وری بیشتر مورد استفاده قرار داد.

در ادامه لایحه اهدای مبلغ دیرکرد عوارض سالیانه نوسازی، کسب و پیشه و خودرو و ... در صحن شواری شهر مطرح شد. در این باره دکتر محمدباقر بهشتی رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: کمیسیون با بخشودگی دیرکرد این عوارض به شرط پرداخت تا پایان سال 96 موافقت کرده است.

فرج قلیزاده رئیس کمسیون اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: ضرورتی ندارد که در این فرصت محدود برای بررسی لایحه تعرفه عوارض، زمان شورای شهر مصروف به بررسی چنین لوایحی شود چنانچه منظور شهرداری از اهدای این مبلغ، «هبه» بوده باشد، باید سقف آن مشخص بوده باشد.

همچنین در ادامه جلسه، لایحه‌ ی اهدای جریمه دیرکرد عوارض سالیانه نوسازی، کسب و پیشه و خودرو و جمع آوری پسماند برای مودیانی که تا پایان سال 96نسبت به پرداخت نقدی اصل عوارض اقدام کنند تصویب شد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه عنوان کرد: پیروصحبت های آقای دکتر قلیزاده و پاسخ آقای محمدزاده و همینطور شهردار تبریز، ایشان درخواست زمان برای پاسخ به مطالب مطروحه داشته اند که با توجه به عدم حضور شهردار در نشست امروز، از آقای دکتر قلیزاده می خواهیم صحبت هایشان را به جلسات آتی موکول فرمایند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تبریز بررسی لایحه تعرفه عوارض محلی مورد بررسی آغاز شد.

اشرف نیا نیز با انتقاد از ورود شورای شهر به تصویب کسری فضای باز و کسری پارکینگ، ابراز داشت: کسری فضای باز مصوبه قانونی مجلس است و سوال من این است که آیا ما می توانیم برخلاف قانون مصوب کنیم شهرداری میتواند در این رابطه جریمه بگیرد. کسری پارکینگ جزو مصوبه دولت است و پرسش اصلی این است که آیا شورای شهر حق اعطای این مجوز به شهرداری را دارد؟

 

مسعودی ریحان: مدیریت جلسه ایراد دارد و نامنظم است و برای هر طرح باید یک نفر موافق و مخالف نطق کنند.

دبیری: مردم ما علاقه مندند در همه خریدها تخفیف بگیرند، ما نیز باید این رویه را در دریافت عوارض اعمال کنیم.

بابایی: روند جلسات به گونه ای است که وقتی که لایحه ای با مشکل روبرو می شود کنار گذاشته می شود و این صحیح نیست.

بهشتی: شهرداری باید سریعا لایحه بودجه ۹۷ را در اختیار شورا قرار دهد.وی اضافه کرد: سازنده ها را تابع سفته بازی نکنیم و روند مناسبی را در تخفیفات اعمال کنیم.

برای بررسی بیشتر لایحه تعرفه عوارض محلی، مقرر شد روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلسات ۴ ساعته از ساعت ۱۶_۲۰ برگزار شود

 

 

برچسب ها: شورای شهر تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :